فعالیت 160 رشته صنایع دستی احتیاج به مجوز ندارد

به گزارش مجله گیتی رو، خبرگزاری خبرنگاران-معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بر اساس دستور وزیر، از امروز فعالیت 160 رشته صنایع دستی احتیاج به مجوز ندارد.

فعالیت 160 رشته صنایع دستی احتیاج به مجوز ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، خانم پویا محمودیان در گردهمایی معاونان و مدیران استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع تفویض اختیار به مدیران استانی اضافه کرد: بر اساس دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، 160 رشته صنایع دستی از 18 گروه فعال در زمینه مشاغل خانگی احتیاج به کسب مجوز ندارند که این مهم در راستای رفع موانع فراوری، تسهیل گری و فرصت سازی به ویژه برای بانوان شاغل در منازل صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری به بازارچه نوروزی صنایع دستی اشاره و بیان نمود: بازارچه های نوروزی صنایع دستی بزرگ ترین رخداد خرده فروشی صنایع دستی در سال به حساب می آیند؛ این بازارچه ها در دو سال گذشته به علت شرایط کرونا این بازارچه ها رونق و نشاط چندانی نداشتند و امیدوارم سال جاری با فراهم شدن شرایط بازارچه های نوروزی در شأن صنایع دستی برگزار کنیم.

او توضیح داد: دستورالعمل ها ابلاغ می گردد و در ارتباط با جزئیات برگزاری بازارچه های نوروزی جلساتی را برگزار خواهیم کرد.

او بعلاوه به پیگیری ها در ارتباط با مقوله افزایش تعرفه گاز اشاره نمود و اضافه کرد: محاسبه تعرفه گاز از مهم ترین دغدغه های ذی نفعان بود که با پیگیری های صورت گرفته از سوی مهندس ضرغامی، آقای شالبافیان و دکتر واحدی تعرفه گاز گردشگری و صنایع دستی مشابه کسب و خدمات صورت می گیرد تا یکی از دغدغه های این عزیزان رفع گردد. بعلاوه در نامه ای از سوی مهندس ضرغامی به وزیر نفت در تلاشیم تعرفه ترجیحی در حوزه گاز برای کارگاه های فراوریی صنایع دستی در نظر گرفته گردد.

معاون صنایع دستی و هنر های سنتی به دومین مرحله بیمه هنرمندان صنایع دستی اشاره نمود و اضافه کرد: اعتبارات را از محل هدفمندی یارانه ها برای بیمه حدود 4 هزار هنرمند صنایع دستی دریافت نموده ایم.

او در ارتباط با تبصره 18 بیان نمود: بسیاری از ذی نفعان از چنین تبصره ای خبر ندارند. در این زمینه باید اطلاع رسانی گردد که از این تبصره به نفع ذی نفعان استفاده گردد و تسهیلات تخصیص پیدا کند.

گردهمایی معاونان و مدیران استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع تفویض اختیار به مدیران استانی با حضور وزیر میراث فرهنگی و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور صبح امروز برگزار گردید و در این گردهمایی، معاونت های تخصصی در هر حوزه توضیحات لازم را در حوزه واگذاری اختیارات برای مدیران ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2101

به "فعالیت 160 رشته صنایع دستی احتیاج به مجوز ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 160 رشته صنایع دستی احتیاج به مجوز ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید