سکوت رسانه های کره شمالی درباره شرایط سلامتی رهبر جوان

به گزارش مجله گیتی رو، نزدیک به یک هفته است که رسانه های رسمی کره شمالی تمایلی به انتشار اخبار مرتبط با رهبر این کشور را ندارند.

سکوت رسانه های کره شمالی درباره شرایط سلامتی رهبر جوان

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، درحالیکه که برآورد ها درباره شرایط جسمانی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی افزایش یافته و سازمان های اطلاعاتی کشورهایی مانند آمریکا و چین در تلاش برای یافتن اطلاعات تازه ای از شرایط کیم جونگ اون هستند به نظر می رسد رسانه های رسمی کشور کره شمالی امروز (چهارشنبه) در سکوت کامل به سر می برند و هیچ تمایلی به انتشار اخبار درباره رهبر این کشور را ندارند.

به عنوان مثال خبرگزاری کی سی ان ای و روزنامه حزب حاکم رودونگ سینمون از 15 آوریل به بعد که رهبر کره شمالی در سالگرد تولد بنیانگذار این کشور غایب بود، هیچ اشاره ای به محل حضور وی نکرده اند.

وزیر خارجه ژاپن که کشورش مدتهاست درگیر تنش با کره شمالی است گفت که توکیو تمام تلاش خود برای جمع آوری اطلاعات و تحلیل ها درباره شرایط سلامتی رهبر کره شمالی به کار خواهد بست.

همزمان گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در واکنش به این گزارش ها گفت که چین از انتشار اخبار و گزارش هایی در مورد سلامتی کیم جونگ اون آگاه است اما از صحت این منابع اطلاعی ندارد.

یک منبع دولتی کره جنوبی روز سه شنبه به یونهاپ گفت هیچ علائم غیرعادی یا نشانه ای در رابطه با سلامتی رهبر کره شمالی تا کنون مشاهده نشده است. رسانه های آمریکایی از جمله سی ان ان صبح امروز به نقل از منابع آمریکایی از وخامت حال کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بعد از انجام یک عمل جراحی خبر داده بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1066

به "سکوت رسانه های کره شمالی درباره شرایط سلامتی رهبر جوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوت رسانه های کره شمالی درباره شرایط سلامتی رهبر جوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید