نایب رئیس IOC: المپیک طبق برنامه انجام می گردد، ورزشکاران آلوده چینی اجازه شرکت ندارند

به گزارش مجله گیتی رو، نایب رئیس کمیته بین المللی المپیک اعلام نمود شیوع ویروس کرونا نمی تواند منجر به لغو بازیهای المپیک گردد.

نایب رئیس IOC: المپیک طبق برنامه انجام می گردد، ورزشکاران آلوده چینی اجازه شرکت ندارند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از رویترز، اوگور اردنر معاون IOC درباره احتمال لغو بازیهای المپیک 2020 توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: ویروس کرونا هیچ ارتباطی با المپیک 2020 ندارد و این شیوع بازی ها را مسدود نخواهد کرد. مسئولان المپیک در حال نظارت بر شرایط شیوع این بیماری هستند.

او درباره ورود ورزشکاران چینی به بازیهای المپیک 2020 توکیو نیز گفت: اگر برخی از ورزشکاران چینی آلوده باشند ، مجاز به ورود به ژاپن نیستند و این تصمیمی است که گرفته شده است. مثل ترکیه، کشورها در مناطق ورودی فرودگاه هایشان اقدامات غربالگری لازم را انجام می دهند.

ترکیه اقدامات جدیدی را برای تشخیص ویروس در بین مسافران بین المللی و مسافرانی که از کشورهای شرق آسیا وارد می شوند اتخاذ نموده است و با استفاده از دوربین های حرارتی در فرودگاه استانبول این افراد مورد آنالیز قرار می گیرند.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه مطرح کرد که دولت این کشور با همه گروه های ذی ربط ارتباط نزدیکی خواهد داشت تا اطمینان حاصل گردد که شیوع ویروس بر المپیک تابستانی تأثیر نمی گذارد.

در همین حال ، سیکو هاشیموتو ، وزیر المپیک ژاپن گفت که برگزار کنندگان المپیک در نظر ندارند لغو بازی ها را مورد آنالیز انجام دهند.

ویروس کرونا از زمان شیوع در شهر ووهان، حداقل 492 نفر را در چین و خارج از این کشور کشته است. بیش از 17200 نفر دیگر به این ویروس آلوده شده اند، که گمان می رود از حیوانات به ویژه خفاش ها به انسان منتقل شده باشد.

علاوه بر چین ، ویروس در بیش از 24 کشور دنیا از جمله ژاپن، کره جنوبی، تایلند، ایالات متحده، فرانسه، سنگاپور، ویتنام، مالزی، کامبوج، سریلانکا، فیلیپین، هند، نپال و کانادا گسترش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1002

به "نایب رئیس IOC: المپیک طبق برنامه انجام می گردد، ورزشکاران آلوده چینی اجازه شرکت ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نایب رئیس IOC: المپیک طبق برنامه انجام می گردد، ورزشکاران آلوده چینی اجازه شرکت ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید