4 ویژگی که از آی مک بعدی انتظار داریم

به گزارش مجله گیتی رو، شرکت اپل احتیاج دارد تا فراوری آی مک را به شیوه ای بهتر در پیش بگیرد تا محصولات به مراتب بهتری به دست مشتری برسد. در این مطلب قصد داریم چهار روش که اپل می تواند فروش آی مک را بهتر کند شرح دهیم.

4 ویژگی که از آی مک بعدی انتظار داریم

اپل آخرین بار خط فراوری آی مک را در سال 2021 با مدل آی مک 24 اینچ به روز رسانی کرد. این مدل آی مک طراحی به نسبت جدیدتر داشته و بعلاوه دارای چیپست سیلیکونی M1 اپل و گزینه های مختلف مربوط به رنگ است. با وجود این که M1 iMac هنوز یک گزینه مناسب و متقاعد نماینده برای مصرف نمایندگان اصلی اپل محسوب می گردد، بسیاری از مصرف نمایندگان حرفه ای و رده بالا همچنان دلتنگ محصولی مثل iMac Pro هستند که خط فراوری آن به طور کامل متوقف شده است.

بنابراین، ما باور داریم هنوز فضای زیادی برای بهبود خط فراوری آی مک وجود دارد. در ادامه چهار اقدامی که اپل می تواند در آینده نزدیک در پیش گیرد را شرح می دهیم.

1. ارائه چیپست سیلیکونی اپل بالا رده تر

اپل با Mac mini 2023 تغییرات جالبی را ایجاد نموده و به مشتریان این اجازه را داد که مدلی با تراشه M2 Pro را انتخاب نمایند که به طور معمول برای مدل های بالاتر MacBook Pro در نظر گرفته می گردد. این اقدام یک حرکت منحصر به فرد از سمت شرکت اپل محسوب می گردد چون Mac mini بیشتر به دلیل قیمت اولیه و مشخصات 599 دلاری اش به عنوان یک دسکتاپ سطح پایه به شمار میرود.

اپل می توانسته چیپست سیلیکونی مشابه اما بالا رده تری را در iMac 24 اینچی تعبیه کند. این امر موجب می شد تا کاربران به طور حرفه ای تر و بدون هیچ دغدغه ای با دستگاه به کار مشغول شوند. چیپست M2 Pro نه تنها iMac 24 اینچی را از جنبه عملکردی بسیار قدرتمندتر نشان می دهد، بلکه به کاربران این قدرت را می دهد تا iMac را به دو نمایشگر خارجی متصل نمایند؛ چرا که چیپ های استاندارد M1 و M2 صرفا از یک نمایشگر پشتیبانی می نمایند.

در نهایت، این دستگاه قادر است تا 32 گیگابایت حافظه یکپارچه را در مقایسه با حدبیشتر 24 گیگابایت با چیپست M2 پشتیبانی کند. داشتن حافظه بیشتر موجب می گردد تا صاحبان آی مک برنامه های بیشتری را با حفظ عملکرد بهینه سیستم باز نگه دارند. خیلی عالی خواهد بود که آی مک های 24 اینچی را ببینیم که تراشه های قدرتمندتری شبیه به مک مینی دارند.

2. تعویض نوارهای سفید حاشیه

با وجود این موضوع که طراحی بسیار نازک آی مک بدون هیچ شک و شبهه ای چشمگیر است، همچنان دو انتخاب در فراوری آی مک بحث برانگیز به شمار می رود: ادامه چانه جلو و نوارهای حاشیه ای سفید رنگ. اپل روی سایر دستگاه های خود، نوارهای سیاه رنگ تعبیه می نماید که چندان تمرکز کاربرها را از صفحه نمایش به هم نمی زند. نوارهای حاشیه ای سیاه بعد از خاموشی صفحه نمایش اصلا به چشم نمی آیند.

نوارهای حاشیه ای سفید روی iMac 24 اینچ قطع به یقین طراحی بهتری می تواند داشته باشد. اپل می تواند شبیه به سایر دستگاه های دیجیتالی خود، نوارهای حاشیه ای مشکی برای iMac در نظر بگیرد.

3. معرفی نسخه های بزرگتر

زمانی که اپل مک استودیو و Studio Display را سال 2022 معرفی کرد، این شرکت فراوری iMac 27 اینچ را متوقف نموده و در خط فراوری خود تنها سری iMac 24 اینچی را نگه داشت. اگر شما در وهله اول با صفحه نمایش های بزرگتر کار نموده باشید، شاید کار با صفحه نمایش های کوچکتر برای شما چندان حس خوشایندی در پی نداشته باشد. بعلاوه، برخی از کاربرها هنوز یک کامپیوترِ همه کاره بزرگتر از شرکت اپل طلب می نمایند.

ما فکر می کنیم برای افرادی که دلشان می خواهد یک دسکتاپ صفحه نمایش بزرگ داشته باشد، اما در عین حال نمی خواهند پول و سرمایه خود را برای Mac Studio و یک نمایشگر خارجی صرف نمایند، یک شکاف بزرگ در خط فراوری دسکتاپ در شرکت اپل وجود دارد. در حقیقت، برچسبِ قیمت یکی از دلیل هایی است که Mac Studio و Studio Display جایگزین iMac 27 اینچی نمی شوند.

در حالی که M1 iMac نمایشگر به مراتب بزرگتری نسبت به مدل اینتل - که جایگزین آن شده - دارد، کاربرانی که iMac 27 اینچی را دوست داشته اند، بدون هیچ شک و شبهه ای از یک مدل بزرگتر استقبال خواهند کرد.

4. ارائه پورت های بیشتر

سایرِ دسکتاپ های اپل مثل مک مینی، مک استودیو و مک پرو تقریبا تمامی پورت های مورد احتیاج را ارائه می دهند. متاسفانه، این مسئله درباره iMac 24 اینچ صدق نمی نماید. مدل پایه iMac با چیپست M1 که توصیه می کنیم از خرید آن اجتناب کنید، تنها دو پورت USB-C و یک جک هدفون دارد. شما می توانید با صرف 200 دلار بیشتر، مدلی را بخرید که دارای دو پورت USB-C بیشتر و بعلاوه یک پورت اینترنت گیگابیت است.

بنابراین، اگر شما می خواهید یک SD Card یا یک مانیتور خارجی را به وسیله HDMI به دستگاه متصل کنید، شما باید به یک آداپتور متکی باشید که این موضوع برای کاربرهای دسکتاپ خیلی مایوس نماینده خواهد بود. البته، افزایش تعداد پورت ها می تواند به این مسیر ختم گردد که iMac طراحی ضخیم تری داشته باشد.

یک iMac رده بالاتر؛ چیزی که خط فراوری اپل احتیاج دارد

با این که iMac با چیپست M1 یک دسکتاپ عالی برای بیشتر کاربرهای عادی است، شرکت اپل با اعمال چند تغییر می تواند مشتریان حرفه ای تر را بیشتر به خود جذب کند. امیدواریم که این ایرادات آزار دهنده در نسخه های محصولات آینده اپل مرتفع گردد.

با تمام این تفاسیر، اگر در پی خرید دسکتاپ اپل هستید که در بحث عملکرد از iMac 24 اینچ قوی تر باشد، بهتر است مک استودیو یا مک مینی M2 Pro را آنالیز کنید.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2364

به "4 ویژگی که از آی مک بعدی انتظار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 ویژگی که از آی مک بعدی انتظار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید