گوگل با معرفی Connected Photos ساخت نمای خیابان را آسان&zwnjتر کرد

به گزارش مجله گیتی رو، گوگل با به روزرسانی برنامه نمای خیابان خود در نقشه ویژگی تازه ای به نام عکس های متصل (Connected Photos) را معرفی نموده است تا هر کاربری با تلفن همراه خود بتواند در برنامه Street View مشارکت داشته باشد.

گوگل با معرفی Connected Photos ساخت نمای خیابان را آسان&zwnjتر کرد

برنامه نمای خیابان گوگل سال هاست که با همکاری کشورهای گوناگون تصاویر سراسرنما (Panorama) از خیابان های دنیا ارائه می دهد. اما خودروهای عکاسی گوگل تنها در اختیار خود این شرکت قرار دارند. اکنون گوگل با یک ویژگی تازه از تصاویر عادی دستگاه های همراه کاربران به عنوان تکمیل کننده برنامه نمای خیابان استفاده خواهد نمود.

این ویژگی که هم اکنون برای اندروید ارئه شده است به کاربران امکان می دهد تا هنگام حرکت در خیابان به ضبط تصاویر متصل بپردازند. تصاویر گرفته شده توسط هسته واقعیت افزوده (ARCore) ضبط می شوند که همان بستری است که برای ویژگی نمای زنده (Live View) در حالت پیمایش (رانندگی) گوگل مپ استفاده می گردد. لازم به ذکر است حالت رانندگی برای ایران فعال نیست.

هوش مصنوعی تصاویر تهیه شده را می چرخاند و جهت صحیح آن ها را تنظیم می نماید. سپس با استفاده از برچسب های مکانی آن ها در نقاط صحیح قرار می دهد تا برای مرور توسط کاربران روی گوگل مپ در دسترس باشد.

  • گوگل از Community Feed در گوگل مپ رونمایی کرد

پیش از این ویژگی کاربران برای ضبط تصاویر پیوسته نمای خیابان (Street View) به یک دوربین 360 تأیید شده توسط گوگل و استفاده از حالت ویدیو احتیاج داشتند که با توجه به قیمت، استفاده از آن برای همه کاربران مقدور نبود. اما اکنون با استفاده از هر گوشی و دستگاه همراهی که اپلیکیشن به روز شده نمای خیابان گوگل در آن نصب باشد، می توان بدون احتیاج به تجهیزات اضافی تصاویر نمای خیابان را با استفاده از حالت ایجاد (Create) این اپلیکیشن تهیه کرد. هرچند برخلاف تصاویر 360 که همه جهت ها در آن تعیین بود، این تصاویر به صورت افقی و ثابت هستند اما امکان پیمایش به جلو و عقب را دارند.

به گفته گوگل درحالی که تحت برنامه رسمی نمای خیابان بیش از 170 میلیارد تصویر از 10 میلیون مایل در سراسر دنیا تهیه شده است، هنوز بسیاری از نقاط در این برنامه گنجانده نشده اند و به همین دلیل این شرکت سال ها به دنبال راهی برای ایجاد راهی تازه در جهت مشارکت مردم در این برنامه بوده است.

تصاویر ساخته شده توسط ویژگی Connected Photos در برنامه نمای خیابان، به صورت خطوط آبی نقطه چین روی نقشه گوگل دیده می گردد. همچنین در مناطقی که تصاویر رسمی نمای خیابان (استریت ویو) از سوی خود گوگل قرار داده شده است، این تصاویر توسط یک خط آبی ممتد تعیین می شوند. لازم به ذکر است با وجود اینکه تصاویر 360 شهری تنها توسط گوگل و اپل و به صورت محدود توسط مایکروسافت توسعه داده می گردد، ویژگی مشابه Connected Photos از گذشته توسط بعضی دیگر از بسترهای نقشه مانند مپیلاری (Mapillary) به کار گرفته می گردد.

این تصاویر یاری می نماید تا داده های گوگل مپ از همواره به روزتر برای مردم ارائه گردد. علاوه بر نمایش این تصاویر برای کاربران، هوش مصنوعی گوگل هم با استفاده از این ویژگی درک بهتری از تغییرات خیابان ها و مکان های گوناگون خواهد داشت و می تواند تغییرات جزئیاتی مانند نام، نشانی و حتی ساعت کاری نقاط گوناگون را بهتر از گذشته روی نقشه اعمال کند.

  • فالو کردن کاربران در گوگل مپ امکان پذیر شد

گوگل همانند گذشته تأکید بسیاری بر رعایت حریم خصوصی در عکس های خود دارد و همان طور که طبق قوانین گوگل مپ چهره افراد و پلاک ها نباید در عکس ها تعیین باشند، این ها در تصاویر گرفته شده در بخش Connected Photos هم تار می گردد. علاوه بر این گزارش عکس های ناقض این قوانین و همچنین مشارکت های نادرست آسان تر از گذشته شده است.

گوگل در به روزرسانی تازه خود همچنین نشان های کاربری تازه ای را بر مبنای مسافت تصویربرداری شده معرفی نموده است. بدین ترتیب اکنون هر کاربری می تواند تنها با تلفن همراه خود در برنامه نمای خیابان مشارکت داشته باشد. این ویژگی هم اکنون برای اندروید دستگاه هایی که با ARCore گوگل سازگاری دارند در شهرهای تورنتو، نیویورک و آستین تگزاس و همچنین کشورهای نیجریه، اندونزی و کاستاریکا دردسترس است و طبق اعلام گوگل به زودی مناطق بیشتری را هم دربر می گیرد.

  • تور مجازی گوگل با همکاری ناسا به سطح مریخ هم رسید

عکس کاور: نمایی از کاربری ویژگی Connected Photos در برنامه نمای خیابان (استریت ویو) گوگل

Credit: Google

منبع: Google Blog

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1452

به "گوگل با معرفی Connected Photos ساخت نمای خیابان را آسان&zwnjتر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل با معرفی Connected Photos ساخت نمای خیابان را آسان&zwnjتر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید