خودروی چینی سدان کامپکت ام جی 5 مدل 2021: شیک، زیبا و مدرن با امکانات رفاهی و ایمنی کامل

به گزارش مجله گیتی رو، سدان MG 5 مدل 2021 یکی از با کیفیت ترین خودروهایی است که از خودروسازهای چینی شاهد هستیم. شرکت ام جی ابتدا سری 5 را با یک مدل هاچ بک کامپکت عرضه کرد ولی اکنون به سدان قست بک کامپکت تبدیل شده است تا مجذوب کننده تر و احتمالا پرفروش تر گردد. قرار است این خودرو از اواخر سال جاری وارد بازارهای چین، استرالیا و انگلیس گردد.

خودروی چینی سدان کامپکت ام جی 5 مدل 2021: شیک، زیبا و مدرن با امکانات رفاهی و ایمنی کامل

در طراحی ام جی 5 مدل 2021 شاهد زبان طراحی نسل سوم این خودروساز هستیم. جلو پنجره ها آبشاری شده و تا حدود به طراحی جلوپنجره های خودروهای استون مارتین نزدیک شده است. در بالای جلو پنجره ها، چراغ های مثلثی شکل تیزی قرار گرفته که واقعا زیبا هستند. لوگوی ام جی به صورت بزرگ و در جلوی پنجره نصب شده است.

نمای کناری این سدان بزرگ طرحی شیب دار و کوپه مانند دارد و در بخش عقبی هم بیشتر شبیه به خودروهای ام جی نسل 6 شده است. شکل چراغ های عقب به صورت آبشاری هستند و خطوط و زوایایی که روی بدنه عضلانی این خودرو نشسته اند؛ نمای بسیار قشنگی از یک خودروی مدرن امروزی مخابره می نمایند و اصلا معین نیست یک خودروی چینی است. رینگ های آلیاژی مشکی نقره ای و دیفیوزر عقب با دو سر اگزوز نمایشی هم زیبایی این خودرو را افزایش می دهند.

بسیاری از سایت های نقد خودرو، سدان کامپکت ام جی 5 مدل 2021 را با تویوتا کرولا یا مرسدس بنز CLA مقایسه می نمایند.

طول این خودرو 4675 میلی متر و عرض آن 1842 میلی متر است. ارتفاع آن 1480 میلی متر و فاصله دو محور به 2680 میلی متر خواهد رسید. با این میزان ها، از خودروی تویوتا کرولا بزرگ تر است و رینگ ها در حالت استاندارد 17 اینچی خواهند بود.

شرکت ام جی برای فضای داخل کابین هم دست به تغییراتی زده است و از مواد با کیفیت تری استفاده می نماید. شاهد تم چرم دو رنگ و نمایشگر 10 اینچی سیستم تفریح با پشتیبانی کامل از سیستم های اپل کارپلی و اندروید اتو و اتصال تلفن همراه هستیم. جایگاه راننده با قابلیت تنظیم برقی، نمایشگرهای دیجیتالی پشت فرمان، سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف، استارت دکمه ای و کلید دیجیتال روی گوشی تلفن همراه بعضی از امکانات و قابلیت های راحتی کابین داخلی ام جی 5 هستند.

با توجه به تجربه های کاربری قبلی، می توان گفت همواره ام جی به فضای داخل کابین خودروهای خود اهمیت می دهد و طیف گسترده ای از امکانات رفاهی و ایمنی را برای راننده و سرنشینان فراهم می نماید که در خودروی MG 5 مدل 2021 هم شاهدش هستیم.

لیست امکانات امنیتی این خودرو هم پر و پیمان است: ترمز ABS، دستیار ترمز، دستیار حرکت در سربالایی، پایداری الکترونیکی، کروز کنترل، 6 ایربگ، دوربین عقب، هشدار برخورد، نمایش نقاط کور دید راننده، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط و دوربین 360 درجه!

مدل پایه ام جی 5 مدل 2021 با یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر و 114 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن متر روانه بازار می گردد. مدل توربوشارژ این خودرو دارای پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی و قدرت 170 اسب بخاری است. همین طور، می توان خودرو را با جعبه دنده 5 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک انتخاب کرد. یک مدل هم با جعبه دنده 8 سرعته سی وی تی عرضه می گردد.

در مجموع، یکی از برترین و باکیفیت ترین سدان های کامپکت را از شرکت MG شاهد هستیم؛ خودرویی که در ظاهر مشابه بعضی از مدل های معروف و پرفروش بازار است و واقعا زیبا و شیک به نظر می رسد و در امکانات رفاهی و ایمنی هم یک خودرو به روز محسوب می گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1921

به "خودروی چینی سدان کامپکت ام جی 5 مدل 2021: شیک، زیبا و مدرن با امکانات رفاهی و ایمنی کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی چینی سدان کامپکت ام جی 5 مدل 2021: شیک، زیبا و مدرن با امکانات رفاهی و ایمنی کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید