نقد و آنالیز Poco X6؛ میان رده بی رقیب شیائومی

به گزارش مجله گیتی رو، گوشی پوکو X6 (گوشی Poco X6) یکی از جدیدترین و مجذوب کننده ترین گوشی های سری محبوب پوکو X است که نسبت به مدل قبلی، پوکو X5، پیشرفت های قابل توجهی دارد. این گوشی با صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با رزولوشن 1220P و رفرش ریت 120 هرتز، طراحی مقاوم با استاندارد IP54، دوربین های باکیفیت و سخت افزار قدرتمند، یکی از برترین میان رده های مقرون به صرفه قیمت بازار به شمار میرود که خرید آن را به هر کاربری که در پی یک گوشی قدرتمند و مقرون به صرفه می شود پیشنهاد می کنیم. با این حال اگر می خواهید بیشتر با مشخصات فنی این محصول مطلع شوید، این مطلب آنالیز Poco X6 شیائومی را از دست ندهید.

نقد و آنالیز Poco X6؛ میان رده بی رقیب شیائومی

9 از 10

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X6 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

مشاهده کالا

نکات مثبت

  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • استاندارد ضد آب IP54
  • پوشش محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس
  • نمایشگر باکیفیت 120 هرتزی با استاندارد دالبی ویژن و نمایش دقیق رنگ ها
  • سرعت شارژر بالا، عرضه به همراه آداپتور شارژر
  • اسپیکر باکیفیت دالبی اتموس با شدت صدای عالی
  • عملکرد پردازشی و گرافیکی خوب با پایداری عالی
  • عملکرد خوب دوربین ها در نور روز در عکاسی و فیلمبرداری
  • رابط کاربری MIUI سریع با پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله

نکات منفی

  • طول عمر میانه باتری
  • دوربین سلفی کیفیت مطلوبی ندارد
  • عدم بهره مندی دوربین سلفی از لرزشگیر الکترونیکی برای ضبط ویدیو
  • HyperOS در زمان عرضه در دسترس نیست
  • عرضه به همراه اندروید 13 به جای 14

نقد و آنالیز گوشی Poco X6؛ جدول مشخصات فنی

نام گوشیپوکو X6 5G
تاریخ رونمایی و عرضه21 دی 1402 - 22 دی 1402
ابعاد و وزن8 × 74.3 ×161.2 میلی متر - 209 گرم
کیفیت ساختتمام پلاستیک - استاندارد ضد آب IP54
نوع نمایشگرAMOLED با رفرش ریت 120 هرتز، پشتیبانی از دالبی ویژن
اندازه6.67 اینچی با نسبت 89.7 درصدی پنل به بدنه
وضوح تصویر1220 × 2712 پیکسل با تراکم 446 پیکسل بر هر اینچ
پوشش محافظ صفحهگوریلا گلس
سیستم عامل و رابط کاربریاندروید 13 / MIUI 14
مدت زمان به روزرسانی نرم افزاری و امنیتی3 سال نرم افزاری و 4 سال امنیتی
پردازنده و پردازشگر گرافیکیاسنپدراگون 7s نسل 2 - آدرنو 710
مشخصات پردازنده8 هسته ای با 4 هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2.4 و 4 هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 1.95 گیگاهرتز
ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی256/8، 256/12، 512/12 گیگابایت - حافظه از نوع UFS 2.2
دوربین اصلی64 مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال - گگرددگی دیافراگم f/1.8
دوربین دوم8 مگاپیکسلی فوق عریض - زاویه دید 118 درجه
دوربین سومماکرو 2 مگاپیکسلی
کیفیت فیلمبرداری4K@30 و 1080p@30/60
دوربین سلفی16 مگاپیکسلی
کیفیت فیلمبرداری1080p@30/60
اسپیکراستریو
جک 3.5 میلی متریدارد
باتری و شارژر5100 میلی آمپر ساعتی - 67 واتی
رنگ بندیمشکی، سفید، آبی

آنالیز گوشی شیائومی پوکو X6؛ محتویات درون بسته بندی

در جعبه های مشکی با برچسب های زرد بسته بندی می گردد. درون جعبه گوشی پوکو X6 یک شارژر 67 واتی، کابل USB-A به USB-C و یک قاب سیلیکونی مشکی واقع شده است تا تمامی لوازم ضروری برای آغاز کار با این گوشی را در اختیار داشته باشید. البته تمام انواع گوشی های شیائومی با بسته بندی کامل عرضه می شوند که این یک نکته مثبت راجع به شرکت چینی محسوب می گردد.

روی صفحه نمایش پوکو X6 یک برچسب محافظ صفحه باریک واقع شده است که پوکو آن را برای جلوگیری از افتادن خراش های احتمالی روی شیشه گوریلا گلس ویکتوس نصب شده روی آن قرار داده است. با این حال، این لایه به سرعت لکه ها را جذب می نماید، به همین پیشنهاد می گردد آن را بردارید و به جایش از یک برچسب محافظ صفحه باکیفیت تر شخص ثالث بهره ببرید.

طراحی، کیفیت ساخت و خوش دستی Poco X6

طراحی

پوکو X6 از طراحی آشنای سری پوکو بهره می برد؛ طراحی ساده و در عین حال متمایزنماینده با سایر گوشی ها. به این صورت که یک بخش بزرگ مشکی اطراف دوربین ها دیده می گردد که روی بخشی از آن لوگوی پوکو و روی بخش دیگرش، سنسورهای دوربین قرار گرفته اند.

پوکو X6 یک گوشی کاملا تخت است؛ صفحه نمایش از محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس بهره می برد که محافظت خوبی از نمایشگر انجام می دهد. جنس فریم و پنل پشتی هم تمام از پلاستیک است. به صورت کلی، این گوشی در رنگ های مشکی، آبی و سفید عرضه می گردد. مدل های مشکی و آبی به علت براق بودن سطح خود، شبیه به آینه هستند و به راحتی اثر انگشت را جذب می نمایند. اما مدل سفید با بافت مرمری در زیر لایه اول پلاستیک، طراحی متفاوت تری دارد و لکه ها روی آن کمتر به چشم می آیند.

در جلوی گوشی، نمایشگر بزرگ 6.67 اینچی CrystalRes Flow AMOLED واقع شده است که وضوح تصویر آن 1220p بوده و یک حفره کوچک در بالای آن برای تعبیه دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دیده می گردد. حفره ای بسیار کوچک که نمای یکنواخت و بدون حاشیه این گوشی را اصلا بهم نمی زند. این صفحه نمایش از رفرش ریت 120 هرتزی و استاندارد Dolby Vision هم پشتیبانی می نماید.

حاشیه های صفحه نمایش در همه طرف ها باریک و یک اندازه هستند. یک خروجی کوچک بالای نمایشگر به عنوان بلندگوی مکالمه وجود دارد که نقش بلندگوی دوم را هم ایفا می نماید. به همین علت، در فریم بالایی گوشی پوکو X6 یک شبکه خروجی دیگر برای صدای بلندگو وجود دارد تا تعادل و وضوح بهتری را ببینیم.

علاوه بر این ها، یک حسگر اثر انگشت نوری (اپتیکال) زیر صفحه نمایش Poco X6 واقع شده است که سرعت و دقت بالای آن قطعا شما را شگفت زده می نماید.

پنل پشتی و فریم ها

روی پنل پشتی گوشی Poco X6، دوربین سه گانه دیده می گردد که درون یک ماژول مربعی قرار دارند و خودشان هم بخشی از یک قسمت مشکی رنگ بزرگ تر هستند. در کنار این سه دوربین، یک فلش LED هم به چشم می خورد.

در سمت چپ گوشی هیچ دکمه ای وجود ندارد. دکمه های پاور و کنترل صدا در سمت راست گوشی قرار گرفته اند. بالای گوشی محل تعبیه جک 3.5 میلی متری هدفون، فرستنده مادون قرمز، میکروفون دوم و خروجی دوم بلندگو است. در پایین گوشی هم، درگاه سیم کارت دوگانه، میکروفون اصلی، درگاه USB-C و بلندگوی دوم قرار دارند.

ابعاد پوکو X6 برابر با 161.2 × 74.3 × 8 میلی متر و وزن آن 181 گرم است. این گوشی حدود 5 میلی متر کوتاه تر، 2 میلی متر باریک تر و 8 گرم سبک تر از پوکو X5 است. کار خوب شیائومی در طراحی گوشی پوکو X6 این بوده که حواشی را بسیار کمتر نموده تا بدین ترتیب گوشی علی رغم یک اندازه بودن با نسل قبل، کوچک تر باشد.

گوشی میان رده شیائومی سطح براقی دارد، به خاطر اندازه بزرگ، خیلی هم خوش دست نیست و نمی توان با یک دست با آن کار کرد. این را مطمئن باشید. این موضوع زمانی قطعی تر می گردد که یکبار بدون قاب آن را دست بگیرید؛ می بینید که چقدر اثر انگشت را زیاد جذب می نماید و شما را وادار به استفاده از قاب خواهد نمود. اما فریم تخت آن باعث می گردد خیلی قرص و محکم درون دستتان بنشیند.

کیفیت ساخت

پوکو X6 دارای گواهی IP54 است به این معنا که این گوشی می تواند در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاومت خوبی از خود به نمایش بگذارد. اما به هیچ عنوان ضد آب نیست و باید این مورد را مد نظر داشت. با این حال اگرچه این گوشی توان غوطه ور شدن در آب را ندارد، اما می تواند در برابر پاشش های شدید از هر طرف، مانند باران سنگین، مقاومت کند.

تست گوشی پوکو X6؛ نمایشگر، طول عمر باتری، سرعت شارژر و باتری

آنالیز Poco X6؛ نمایشگر

پوکو X6 از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی OLED با رزولوشن 1220 در 2712 پیکسل و تراکم 446 پیکسل بر اینچ بهره می برد. این صفحه نمایش از رفرش ریت 120 هرتزی برخوردار بوده و قابلیت های پیشرفته ای مانند دالبی ویژن و +HDR10 را هم در خود دارد. بعلاوه، برچسب باکیفیت گوریلا گلس ویکتوس وظیفه حفاظت از نمایشگر را بر عهده دارد.

طبق مشخصات رسمی، این صفحه نمایش در حالت حداکثر روشنایی به 1200 نیت و در حالت اوج به 1800 نیت می رسد. در تست ها، صفحه نمایش در حالت دستی به حداکثر روشنایی 531 نیت و با فعال سازی حالت اتوماتیک روشنایی، به 1339 نیت دست پیدا کرد. بعلاوه، حداقل روشنایی هم 2.3 نیت بود که برای استفاده در محیط های تاریک نسبتا مناسب است. هرچند اگر این اندازه کمتر از 2 نیت باشد فوق العاده است.

آنالیز گوشی Poco X6؛ رفرش ریت و پوشش رنگی

نمایشگر Poco X6 از فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می نماید و دارای سه حالت رنگی مختلف است: حالت Vivid (پیش فرض، DCI-P3)، اشباع (DCI-P3 با افزایش اشباع)، و استانداد (sRGB). در حالت پیش فرض، صفحه نمایش بازتولید رنگ های DCI-P3 را با دقت خوبی انجام می دهد، البته با کمی تمایل به رنگ های سفید و خاکستری آبی، که این مورد با تنظیم دمای رنگ قابل اصلاح است.

رفرش ریت 120 هرتزی هم صفحه نمایش تجربه ای روان و سریع را ارائه می دهد. این قابلیت به صورت تطبیقی عمل می نماید و در هنگام نمایش محتوای ثابت، به 60 هرتز کاهش می یابد. بعلاوه، برنامه های استریم و محتوای رابط کاربری نیز به 60 هرتز محدود هستند. نمایشگر برای قابلیت نمایشگر همواره روشن (Always-on Display) تا 30 هرتز کاهش پیدا می نماید، اگرچه این ویژگی فقط برای 10 ثانیه فعال می ماند.

نمایشگر پوکو X6 از فناوری Widevine L1 DRM پشتیبانی می نماید و قابلیت پخش استریم Full HD با پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision را در پلتفرم های محبوبی مانند نتفلیکس فراهم می نماید.

طول عمر باتری

گوشی Poco X6 علی رغم بهره مندی از یک باتری پرظرفیت، نمی تواند بیشتر از 1.5 روز در صورت استفاده معمولی دوام بیاورد و در برترین حالت، اگر خیلی کار سبک با آن داشته باشید، می تواند به 2 روز هم دست پیدا کند. اما عملکرد باتری این گوشی در انجام کارهای مختلف چگونه است؟ در تست های انجام شده روی گوشی پوکو X6، این محصول به امتیاز 10 ساعت و 11 دقیقه دست پیدا کرد. اما عملکردی که در نهایت منجر به رسیدن به چنین امتیازی شدند، به توضیح زیر هستند؛

نام گوشیپوکو X6 5G
تماس27 ساعت و 44 دقیقه
تماشای ویدیو11 ساعت و 45 دقیقه
وب گردی9 ساعت و 21 دقیقه
بازی6 ساعت

آنالیز گوشی Poco X6 5G؛ شارژر

آنالیز Poco X6 5G در بخش شارژر ما را شگفت زده کرد. پوکو X6 از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می نماید. شارژری که سرعت فوق العاده ای دارد و مهم تر اینکه این شارژر باکیفیت و سریع درون بسته بندی هم واقع شده است. این شارژر می تواند باتری خالی گوشی را در مدت 15 دقیقه تا 47 درصد و در 30 دقیقه تا 78 درصد شارژ کند. بعلاوه، برای شارژ کامل گوشی تنها به 48 دقیقه زمان احتیاج است.

علاوه بر این، پوکو X6 از قابلیت شارژ بهینه نیز پشتیبانی می نماید. این ویژگی به گونه ای است که با کنترل فرآیند شارژ، عمر باتری را افزایش داده و از فرسایش زودرس آن جلوگیری کند.

نقد و آنالیز Poco X6؛ اسپیکر

Poco X6 از سیستم هیبریدی اسپیکر استریو استفاده می نماید و این یعنی یک بلندگو روی فریم پایینی واقع شده است و دیگری، بلندگوی مکالمه هست. طبق معمول، اسپیکر بالایی صدای کمتری نسبت به اسپیکر پایینی دارد و بیشتر روی فرکانس های بالا عملکرد خوبی دارد. اما به علت داشتن دو خروجی، صدایی که از پوکو X6 پخش می گردد به طور کلی متعادل است.

در آنالیز POCO X6 از لحاظ کیفیت صدا، نماینده پوکو نمره خوب را به دست آورد. کیفیت صدای آن بسیار خوب است؛ صداهای خواننده به وضوح شنیده می شوند، فرکانس های بالا به خوبی به گوش کاربر می رسد و بیس هم به اندازه کافی وجود دارد. خاموش کردن Dolby Atmos تغییر زیادی روی کیفیت صدا ایجاد نمی نماید، اما صدای خروجی در این حالت کمی غنی تر و کمتر متعادل تر به نظر می رسد.

همچنان که در حال خواندن این مطلب هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب مقایسه Poco X6 با A35 را هم به هیچ عنوان از دست ندهید.

آنالیز پوکو X6 شیائومی؛ نرم افزار

پوکو X6 با سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 در دسترس قرار می گیرد. یک اتفاق بسیار عجیب و حرکتی کاملا غیرمنطقی از سوی شیائومی. چون این شرکت همزمان با X6، گوشی X6 پرو را با اندروید 14 عرضه نموده. به هر حال، این نسخه از MIUI به طور خاص برای دستگاه های پوکو بهینه است و سرعت و کیفیت خوبی دارد. از طرفی تفاوت زیادی با نسخه استاندارد MIUI 14 وجود ندارد که بخواهیم رویش مانور بدهیم. تنها تفاوت ظاهری شاخص، سبک پیش فرض آیکون ها است که بیشتر به آیکون های گرد استاندارد اندروید نزدیک است. صحبت از پوکو X6 پرو که شد به شما پیشنهاد می کنیم مطلب آنالیز Poco X6 Pro را هم به هیچ عنوان از دست ندهید. چون مدل پرو این محصول ارزش خرید فوق العاده بالایی دارد.

یکی از مزایای مهم پوکو X6 این است که شیائومی به مدت سه سال از لحاظ نرم افزاری و چهار سال از لحاظ امنیتی آن را آپدیت می نماید. این موضوع با ارزش تر بود اگر این گوشی با اندروید 14 عرضه می شد. بعلاوه برخلاف مدل پوکو X6 پرو که به صورت پیش فرض با HyperOS عرضه می گردد، مدل استاندارد گوشی Poco X6 این به روزرسانی را در آینده دریافت می نماید.

آنالیز پوکو X6 5G؛ امکانات رابط کاربری

MIUI 14 ویژگی های مجذوب کنندهی دارد، از جمله تشخیص متن در اپلیکیشن گالری، مدیریت ساده تر دستگاه های هوشمند شیائومی، پوشه های بزرگ تر در صفحه اصلی، قابلیت حذف بسیاری از اپلیکیشن های سیستمی و بهینه سازی های بسیار شدید و پیشرفته برای مصرف پردازنده، پردازشگر گرافیکی و حافظه رم.

صفحه اصلی و منوی اپلیکیشن های اخیر در پوکو X6 تغییری ننموده اند و منوی اپلیکیشن ها به طور پیش فرض فعال است. یکی از نکات جالب توجه، قرارگیری نوار جستجو در پایین صفحه است که دسترسی به آن را آسان تر می نماید.

MIUI 14 بعلاوه دارای یک مرکز کنترل و نوتیفیکیشن جداگانه است؛ یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ. بدین ترتیب کاربران با شلوغی کمتری هنگام مشاهده اعلانات و تعامل با کنترل های مرکزی سیستم روبرو خواهند شد.

یکی از ویژگی های جالب MIUI 14 که در آنالیز POCO X6 دیدیم، امکان استفاده از اپلیکیشن ها در پنجره های شناور است. کاربر می تواند تا دو اپلیکیشن به طور همزمان باز کند و با استفاده از نوار کناری، به سرعت به اپلیکیشن هایی که از پنجره های شناور پشتیبانی می نمایند دسترسی داشته باشد.

این نوار کناری در برنامه های پخش ویدئو به یک جعبه ابزار ویدئو تبدیل می گردد که امکان گرفتن اسکرین شات، ضبط صفحه، پخش ویدئو با صفحه خاموش و دیگر گزینه ها را فراهم می نماید.

یکی دیگر از امکانات قابل توجه MIUI 14، پشتیبانی از تم های مجذوب کننده است. کاربران می توانند تم های جدیدی از فروشگاه تم دانلود نمایند که علاوه بر پس زمینه و زنگ ها، آیکون ها و سبک نمایشگر همواره روشن را نیز تغییر می دهد.

در زمینه امنیت، MIUI 14 با یک اپلیکیشن امنیتی پیش فرض عرضه می گردد که قابلیت هایی مانند محافظت در برابر بدافزارها، مدیریت فهرست سیاه، کنترل مصرف داده و مدیریت مجوزهای اپلیکیشن ها را فراهم می نماید. البته امکانات MIUI 14 فقط به همین موارد محدود نمی گردد؛ بیان تک تک آن ها از حوصله متن خارج خواهد بود.

نقد و آنالیز پوکو X6؛ سخت افزار

پوکو X6 به صورت کلی یک گوشی نسبتا قدرتمند است؛ اما در محدوده قیمتی خودش، قدرت بسیار خوبی دارد. پردازنده اسنپدراگون 7s نسل 2 به کار رفته در این گوشی قدرت بالایی دارد و به لطف فناوری ساخت 4 نانومتری، کم مصرف هم هست. اگرچه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 گزینه مجذوب کننده تری به شمار میرود اما با این حال به یاری این پردازنده شما می؛ توانید کارهای روزمره را با سرعتی عالی و فراتر از حد انتظار انجام دهید.

اسنپدراگون 7s نسل 2 تراشه ای 8 هسته ای است که از 4 هسته Cortex-A78 و 4 هسته Cortex-A55 بهره می برد. فرکانس این هسته ها به ترتیب روی 2.4 و 1.95 گیگاهرتز واقع شده است. تا بدین ترتیب کاربران قادر باشند حتی بازی های سنگین را هم روی این گوشی اجرا نموده و لذت ببرند. پردازنده گرافیکی آدرنو 710 هم قدرت بسیار خوبی دارد. به گونه ای که در انجام کارهای گرافیکی نسبتا سنگین اصلا شما را ناامید نخواهد نمود.

آنالیز POCO X6 نشان داده شیائومی از حافظه رم 8/12 گیگابایتی از نوع LPDDR4X و حافظه داخلی 256/512 گیگابایتی UFS 2.2 برای آن استفاده نموده که در کنار هم، سرعت خوبی را در انجام کارهای معمولی از خود به نمایش می گذارند. به لطف حافظه رم زیاد، کاربران تا مدت ها در انجام چندین کار به صورت همزمان هم اصلا ضعفی از این گوشی مشاهده نخواهند کرد. با این حال به زبان آوردن این حرف ها شاید شما را قانع نکند. بیایید سری به بنچمارک ها بزنیم و ببینیم عملکرد پوکو X6 در مقایسه با سایر گوشی ها چگونه است.

نام گوشیپوکو X6
گیک بنچ 5 تک هسته ای790
گیک بنچ 5 چند هسته ای2963
3DMark (offscreen 1440p) Wild Life Vulkan 1.13032
3DMark (offscreen 1440p) Wild Life Extreme792
AnTuTu 10605803

آنالیز گوشی پوکو X6 در زمینه پایداری عملکرد

آنالیز POCO X6 در پایداری هم نشان دهنده عملکرد بسیار خوب این گوشی بود؛ 79٪ پایداری پردازشی و 90٪ پایداری پردازشگر گرافیکی آنقدر خوب هست که دارندگان پوکو X6 به آن افتخار نمایند. به طور کلی، پوکو X6 5G به عنوان یک میان رده مقرون به صرفه قیمت عملکرد فوق العاده ای هم از لحاظ پردازشی و گرافیکی و هم از لحاظ پایداری دارد تا بدین ترتیب زیر سنگین ترین فشارها هم بتواند عملکرد خوب خود را حفظ کند.

اگر می خواهید بدانید این گوشی در مقایسه با مدل پرو خود چه عملکردی دارد، مطلب مقایسه Poco X6 با Poco X6 Pro را از دست ندهید.

آنالیز دوربین پوکو X6

گوشی Poco X6 از یک سیستم دوربین سه گانه بهره می برد که شامل یک دوربین اصلی با وضوح بالا، یک دوربین فوق عریض و یک دوربین ماکرو می گردد. دوربین اصلی از سنسور 64 مگاپیکسلی OmniVision OV64B با لنز 25 میلی متری و دیافراگم f/1.8 بهره می برد. دوربین فوق عریض از سنسور 8 مگاپیکسلی سونی IMX355 و لنز 16 میلی متری f/2.2 استفاده می نماید که فوکوس آن ثابت است.

دوربین ماکرو هم با سنسور 2 مگاپیکسلی OmniVision OV02B1 و لنز 25 میلی متری با دیافراگم f/2.4 و فوکوس ثابت در فاصله 4 سانتی متری عمل می نماید. دوربین سلفی هم از سنسور 16 مگاپیکسلی OV16A1Q با لنز 24 میلی متری f/2.0 و فوکوس ثابت بهره می برد.

شما بعلاوه می توانید عملکرد دوربین های این گوشی را در شرایط مختلف در زیر مشاهده کنید. بعلاوه برای مقایسه، نمونه تصاویر مربوط به رقیب مستقیم این گوشی یعنی گلکسی A25 را هم قرار داده ایم تا درک درستی از کیفیت این گوشی داشته باشید.

عملکر دوربین های پوکو X6؛ دوربین اصلی

به صورت کلی اگر بخواهیم بگوییم، دوربین اصلی در نور روز عملکرد بسیار خوبی دارد. جزئیات به اندازه کافی در تصاویر حضور دارد، رنگ ها طبیعی هستند، گستره دینامیکی کافی است و نویز هم کم به چشم آید.

در زوم 2 برابری دیجیتال هم که بدون افت کیفیت صورت می گیرد، باز هم همه چیز در حد و اندازه های این گوشی عالی به نظر می رسد. اما رنگ ها کمی گرم تر از آنچه که در حالت پیش فرض شاهد بودیم به نمایش در می آیند.

در زوم 4 برابری اما تصویر، به وضوح نشان می دهد که یک نسخه Crop (برش خورده) از تصویر اصلی است. در نتیجه خیلی کیفیت لازم را ندارد و جزئیات آن هم کمتر از حالت عادی است.

به سراغ حالت 64 مگاپیکسلی نروید؛ چون کیفیت خوبی ندارد. اندازه جزئیات میانه بوده و نویز هم به شدت در تصاویر وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می کنیم به سراغ حالت پیش فرض بروید.

در عکاسی پرتره، شرایط گوشی خوب است. جداسازی سوژه از پس زمینه به خوبی صورت می گیرد اما عالی نیست. تصاویر نویز دارند و مشکل تعادل رنگ سفید هم دیده می گردد. اما باید بدانید گوشی پوکو X6 یک پرچم دار تراز اول نیست؛ یک مالی بسیار معمولی از یک برند معمولی است که هیچ ادعایی در زمینه عکاسی و فیلمبرداری هم تا به امروز نداشته.

آنالیز گوشی پوکو X6 5G؛ سایر دوربین ها

آنالیز POCO X6 نشان داده عملکرد دوربین فوق عریض در حد و اندازه های یک سنسور 8 مگاپیکسلی خوب است؛ جزئیات خوب، زاویه دید وسیع، رنگ های مجذوب کننده و اندازه نویز قابل قبول. البته تصاویر شاید گاهی اوقات زیاد اشباع شوند، اما کلا نمی توان ضعف خاصی در نور روز به این سنسور وارد کرد.

آنالیز POCO X6 نشان داده تصاویر مربوط به دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی هم معمولی هستند. جزئیات خوب و رنگ ها دوست داشتنی ثبت می شوند اما گاهی اوقات تصاویر نویز شدیدی دارند.

دوربین سلفی پوکو X6 هم در آنالیز های انجام شده اصلا خوب ظاهر نشد. حداقل مطابق انتظار نبود. اگرچه رنگ ها خوب، گستره دینامیکی به اندازه کافی عریض و نوردهی منطقی بود، اما جزئیات اصلا در حد و اندازه کافی وجود نداشت و تصاویر خیلی نرم ثبت می شدند.

در عکاسی در نور شب روی گوشی Poco X6 حساب ویژه ای باز نکنید چون عملکرد نسبتا میانهی را دریافت می کنید آن هم با دوربین اصلی. پس دیگر سراغ سایر دوربین ها نمی رویم چون عملکردشان اصلا خوب نیست.

گلکسی A25

پوکو X6

در فیلمبرداری در حالت 4K در نور روز، پوکو X6 عالی است. ویدیوها پر از جزئیات، بدون نویز و با رنگ های دقیق و گستره دینامیکی قابل قبول ضبط می شوند. لرزشگیر الکترونیکی هم عملکرد خوبی در تمام حالت ها دارد. در نور کم اما همه چیز ناامیدنماینده می گردد. هرچه صفت خوب در بالا گفتیم، در نور شب دقیقا برعکسش صدق می نماید.

عملکرد دوربین فوق عریض در نور روز خوب و در نور شب صرفا قابل استفاده است. البته نباید محیط خیلی تاریک باشد. در این صورت شما می توانید ویدیوهایی که با این دوربین ضبط می کنید را حداقل به اشتراک بگذارید. متأسفانه دوربین سلفی لرزشگیر الکترونیکی ندارد.

آنالیز تخصصی پوکو X6؛ سخن پایانی

آنالیز Poco X6 نشان داده که این محصول به عنوان یک گوشی میان رده مقرون به صرفه قیمت، ارزش خرید بسیار خوبی دارد. در این محدوده قیمتی، شما به سختی می توانید رقیب ارزشمندی برای این گوشی پیدا کنید. گلکسی A54، گلکسی A35، گلکسی A25 و ردمی نوت 13 پرو از جمله رقبای ارزشمند این گوشی به حساب می آیند.

به لطف نمایشگر باکیفیت، کیفیت ساخت مطلوب، استاندارد IP54، قدرت سخت افزاری خوب، پشتیبانی نرم افزاری عالی، شارژر سریع، بسته بندی کامل و کلی امکانات دیگر، خرید پوکو X6 را حتما به شمایی که در پی یک میان رده مقرون به صرفه هستید پیشنهاد می کنیم.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مهر 1403 بروزرسانی: 21 مهر 1403 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2421

به "نقد و آنالیز Poco X6؛ میان رده بی رقیب شیائومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد و آنالیز Poco X6؛ میان رده بی رقیب شیائومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید