هشت اثر هنری که تماشا آن ها ارزش سفرکردن را دارد

به گزارش مجله گیتی رو، آثار هنری زیادی تا به حال خلق شده اند که با وجود ارزش هنری زیادی که از نظر کارشناسان دارند، کمتر از سایرین مورد اقبال عموم قرار گرفته اند. بسیاری از مردم، از تمام آثار لوور، فقط مونالیزا را می شناسند.

هشت اثر هنری که تماشا آن ها ارزش سفرکردن را دارد

ابتدای امسال، موزه لوور پاریس درهایش را به روی دوستدارانش بست. این تعطیلی موقت به خاطر جمعیت زیاد بازدیدنمایندگان بود. بیش از 10 میلیون هنردوست در سال 2018 از این موزه بازدید نموده اند و بیشتر آن ها برای تماشا مونا لیزا، پرتره معروف لئوناردو داوینچی، نابغه ایتالیایی، به آنجا رفته بودند. در ماه جولای، این شاهکار هنری از خانه همیشگی خود به صورت موقت به موزه گالری مدیسیز (Galerie Medicis) منتقل شد. تا پیش از این انتقال، تابلوی مونالیزا در محفظه ای ضدگلوله با دمای 6 درجه سانتی گراد و رطوبت 50 درصد، در تالار Salle des Etats در موزه لوور نگهداری می شد. نام آورترین اثر هنری دنیا در ماه اکتبر به خانه خود بازمی گردد؛ و تا آن موقع، معرفی هشت شاهکار هنری خیره نماینده که ارزشی یکسان با مونالیزا دارند شاید بتواند کمی از ازدحام جمعیت مشتاق تماشا این تابلو را کنترل کند. این آثار نیز ارزش سفر کردن را دارند.

موزه ماکان، جاکارتا، اندونزی

نام اثر: اتاق آینه بی کران - درخشندگی روح؛ اثر یایوئی کوساما

موزه ماکان جاکارتا (Jakartas Museum MACAN) زمینی به وسعت 4000 متر مربع را به خود اختصاص داده است و تمام فضای آن مملو از آثار هنری مختلف، از جمله آثار اندی وارهول است. اما کاری که در اینجا قرار است معرفی گردد، چیدمان اتاق آینه بی کران (Infinity Mirrored Room)، شاهکاری از یایوئی کوساما (Yayoi Kusama)، هنرمند ژاپنی، است که در اصل، قرار بود به عنوان یک نمایشگاه موقتی باشد. اما، از ابتدای سال 2019 محلی دائمی در گالری به آن بخشیده شد. کسانی که برای بازدید از این چیدمان 2500 متر مربعی می فرایند (که گویی انفجاری از آینه ها و طرح های نقطه نقطه است) به شدت کنترل می شوند و زمان کافی برای ستایش یکی از سرشناس ترین آثار هنری کوساما را دارند.

اطلاعات لازم برای بازدید

آدرس:

Museum MACAN, AKR Tower Level M

Jalan Panjang No. 5 Kebon Jeruk, Jakarta Barat 11530, Indonesia

تلفن: 00622122121888

وب سایت: museummacan.org

قیمت پایه بلیط: 2.90 پوند

زمان بازدید: سه شنبه تا شنبه؛ از ساعت 10 سبح تا 6 عصر. دوشنبه ها تعطیل است

موسسه هنر شیکاگو، ایالات متحده آمریکا

نام اثر: لیز؛ اثر اندی وارهول

تصاویری که اندی وارهول از مائو کشیده است، از معروف ترین پرتره های او هستند. او کار این نقاشی ها را از سال 1972 شروع کرد؛ همان زمانی که رئیس جمهور نیکسون برای اولین بار از چین بازدید کرد. تابلوی لیز (Liz)، یکی از چندین پرتره ای که از الیزابت تیلور کشیده شده، اثری کمتر شناخته شده است، اما رنگ آمیزی جسورانه و یک دست آن بیانگر همان لحظه سرنوشت سازی است که از اندی، یک سوپراستار ساخت؛ تصمیمی که او برای استفاده از فرایند استفاده از روکش های ابریشمی آغشته به روغن عکس ها در چاپ تجاری روی بوم گرفت. وارهول اولین بار در سال 1963 تیلور را نقاشی کرد؛ یعنی زمانی که او در اوج موفقیت حرفه ای خود قرار داشت. وارهول آخرین پرتره خود از وی را در سال 1965 رسم کرد؛ یک سال پیش از آنکه تیلور بازنشستگی خود را اعلام کند.

اطلاعات لازم برای بازدید

آدرس:

Art Institute Chicago, 111 South Michigan Avenue, Chicago, IL 60603

تلفن: 3600-443 (312) 001

وب سایت: artic.edu

قیمت پایه بلیط: 32 پوند

زمان بازدید: روزانه از ساعت 10:30 دقیقه صبح تا 5 عصر. پنج شنبه ها تا 8 شب

هتل رزوود، هنگ کنگ

نام اثر: زودیاک؛ اثر دامین هیرست

همان قدر که انسان ها عاشق یک گالری هنری خوب هستند، هنرهای هتل محور هم مزایایی دارند: بدون هزینه ورودی و جمعیت کمتری که دوربین به دست آماده سلفی گرفتن هستند. آثار هنری مختلفی از دامین هیرست (Damin Hirst) طی سال های گذشته در گالری های هنگ کنگ به نمایش درآمده است؛ اما آن دسته از طرفدارانش که می خواهند از برخورد با شلوغی اجتناب نمایند، باید در نزدیکی هتل رزوود هنگ کنگ (Hong Kongs Rosewood Hotel) توقف نمایند. اینجا همان جایی است که زودیاک (Zodiac)، شاهکار هنری این هنرمند انگلیسی، در کافه باترفلای روم (Butterfly Room) نگهداری می گردد. آثار هنری دیگری که در هتل های هنگ کنگ به نمایش گذاشته شده اند، شامل مجسمه زن شعله ور (Woman Aflame) اثر سالوادور دالی در فضای مرکزی مجتمع تجاری لندمارک (Landmark)، مجسمه برنزی لیدا و قو (Leda and the Swan) اثری با معروفیت دنیای از فرناندو بوتروی کلمبیایی است. این مجسمه روبه روی هتل پنینسولا (Peninsula hotel) نصب شده است.

اطلاعات لازم برای بازدید

آدرس:

The Rosewood Hong Kong, Victoria Dockside, 18 Salisbury Road, Tsim Sha Tsui, Kowloon, Hong Kong

تلفن: 0085238918888

وب سایت: rosewoodhotels.com/en/hong-kong

هتل مارینا بای سندز، سنگاپور

نام اثر: دریفت؛ اثر آنتونی گورملی

حق با شما است. می توانید فرشته شمال (Angel of the North) اثر آنتونی گورملی (Antony Gormley) را بر فراز بخشی از جاده A1 ببینید؛ یا مثلا مجسمه نیمه مغروق جایی دیگر (Another Place) او که در ساحل کرازبی در مرسیساید (Merseyside) واقع شده است. اما، شانس حضور در محل یکی از کارهای کمتر شناخته شده وی را می توان بهانه بسیار خوبی برای سفر به سنگاپور دانست. امسال بیستمین سال حضور این چیدمان در سنگاپور است: توده ای ابرمانند از فولاد ضدزنگ در فضای مرکزی هتل مرینا بای سندز (Marina Bay Sands). آثاری از هنرمندانی مانند آنیش کاپور و ند کان که جوایزی نیز در این عرصه کسب نموده است، در این هتل به نمایش گذاشته شده اند. نصب چیدمان دریفت (Drift) به خاطر مقدار آن کار بسیار سختی بود. آن را پیش از نصب به هشت بخش تقسیم کردند و سپس، 60 مهندس و جوشکار با دقت آن را مجددا روی هم سوار کردند.

اطلاعات لازم برای بازدید

آدرس:

The Marina Bay Sands, 10 Bayfront Avenue, سنگاپور, 018956 سنگاپور

تلفن: 006566888888

وب سایت: marinabaysands.com

موزه سیلمان رابرت گوگنهایم، نیویورک، ایالات متحده

نام اثر: نقاشی با مرزهای سفید؛ اثر وسلی کاندینسکی

کاندینسکی را به عنوان پدر سورئالیسم می شناسند. به تازگی معلوم شده است که در میان جست وجوهایی که در اینترنت با موضوع مجموعه آثار هنری گوگنهایم انجام می گردد، تابلوی نقاشی کامپوزیشن 8 (Composition 8) وی بیشتر از سایرین موردجست وجو قرار می گیرد. این هنرمند روسی فاش نموده است که اثر نقاشی با مرزهای سفید (Painting with White Border) وی، پاسخی به برداشت های به شدت تاثیرگذاری بود که من در مسکو یا همین اواخر، درباره خود مسکو، تجربه کردم.

باورها بر این است که رنگ ها و خطوط دوار این اثر، نمادی از سنت جورج است که سوار بر یک اسب از جاده ای می گذرد و اشاره ای به سنت های تزاری مسکو است. یک واقعیت جالب دیگر درباره این تابلو آن است که، یکی از نقاشی های کاندینسکی به نام Sketch، نقشی مهم در فیلم مخاطره مضاعف با بازی تامی لی جونز داشت. اگر هنوز این فیلم را ندیده اید شاید با این جمله آخر فیلم برای شما لو برود: اشلی جو با استفاده از این نقاشی، ردی از همسر گمشده خود پیدا کرد.

اطلاعات لازم برای بازدید

آدرس:

The Guggenheim, 1071 5th Ave, New York, NY 10128, USA

تلفن: 002126830023

وب سایت: guggenheim.org

قیمت پایه بلیط: 20 پوند

زمان بازدید: دوشنبه ها از 10 صبح الی 5:30 عصر؛ سه شنبه ها از 10 صبح الی 9 شب؛ چهارشنبه ها تا آدینه ها از 10 صبح الی 5:30 عصر؛ شنبه ها از 10 صبح الی 8 شب؛ یک شنبه ها از 10 صبح الی 5:30 عصر

موزه بلودر، وین، اتریش

نام اثر: بوسه؛ اثر گوستاو کلیمت

سال گذشته، صدمین سالگرد مرگ کلیمت بود. اما شاهکارهای هنری که مهم ترین نقاشی سمبولیست اتریش خلق نموده است، هرگز فراموش نخواهند شد. امروز، مهم ترین اثر وی، به نام بوسه، در موزه بلودر واقع شده است. مالکان این موزه، 25000 کرون در سال 1908 برای خرید این اثر پرداخت کردند که برابر با 240 هزار پوند امروزی است. موضوع زمانی تعجب انگیزتر می گردد که بدانید پیش از این معامله، بالاترین مبلغی که برای خرید یک تابلوی نقاشی در اتریش پرداخت شده بود، تنه 500 کرون بود. این نقاشی در حال حاضر یکی از گران قیمت ترین نقاشی های دنیا است.

گالری داران از بیان ارزش واقعی این تابلو سر باز می زنند اما در عین حال، آن ها به این واقعیت اشاره می نمایند که سال 2006، تابلوی آدل بلوچ-بائر 1 کلیمت به قیمت 110 میلیون پوند فروخته شد. این رقم، بیشترین مبلغی است که در آن موقع برای یک تابلوی نقاشی پرداخت می شد. آن ها صرفا می گویند اگر تابلوی بوسه فروخته گردد، قیمت موردنظر برابر با صدها میلیون پوند خواهد بود.

اطلاعات لازم برای بازدید

آدرس:

The Belvedere Museum, Prinz Eugen-Strasse 27, 1030 Vienna, Austria

تلفن: 0-0043179557

وب سایت: belvedere.at

قیمت پایه بلیط: 14 پوند

زمان بازدید: هر روز از 9 صبح الی 9 شب

موزه لوور ابوظبی، امارات متحده عربی

نام اثر: ترکیب با آبی، قرمز، زرد و سیاه؛ اثر پیت ماندرین

اگر می خواهید کمی از شلوغ های و ازدحام جمعیت در موزه لوور پاریس دوری کنید، پس سری به ابوظبی بزنید. بزرگ ترین گالری هنری در شبه جزیره عربستان طوری طراحی شده است که هوایی به شدت باطراوت دارد و برای این کار، از مقدار زیادی آب استفاده شده است (حتی در این مکان می توانید از تورهای کایاک سواری بهره ببرید).

اولین اثر هنری که این گالری ابوظبی آن را تصاحب کرد، تابلوی ترکیب با آبی، قرمز، زرد و سیاه (Composition with Blue, Red, Yellow and Black) اثر پیت ماندریان (Piet Mondrian) است که سال 1922 نقاشی شده است. این شاهکار هنری بخشی از پروژه گالری بزرگراه (Highway Gallery) این موزه است که طی آن، مشهورترین آثار خود روی بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی بازفراوری می کرد و در جاده شیخ زاید ابوظبی به نمایش می گذاشت.

اطلاعات لازم برای بازدید

آدرس:

The Louvre Abu Dhabi, Saadiyat Cultural District, Saadiyat Island, Abu Dhabi, United Arab Emirates

تلفن: 00971600565566

وب سایت: louvreabudhabi.ae

زمان بازدید: شنبه، یک شنبه، سه شنبه و چهارشنبه از 10 صبح الی 8 شب. پنج شنبه و آدینه از 10 صبح الی 10 شب. دوشنبه ها تعطیل است.

قیمت پایه بلیط: 13 پوند

موزه هنرهای مدرن لوئیزیانا، هاملبائک، دانمارک

نام اثر: مردی که قدم می زند؛ اثر آلبرتو جاکومتی

خیلی ها این اثر هنری را که تبدیل به نمادی از کارهای این مجسمه ساز سوئیس شده است را می شناسند: پیکره لاغراندام که از برنز فراوری شده است. اثر او در سطح دنیا به نمایش گذاشته شده است. به عنوان مثال، گالری تیت مدرن (Tate Modern gallery) نمایشگاهی با موضوع نگاهی به آثار وی در سال 2017 برگزار کرد. بعلاوه، این آثار در مکان های غیرمنتظره ای به نمایش گذاشته شده اند. جاکومتی (که زمانی چهره آن روی اسکناس های 100 فرانکی سوئیس چاپ شده بود)، پس از عیادتش از هنری ماتیس که در بستر مرگ به سر می برد، پرتره ای از این هنرمند کشید. این پرتره روی مدالی نقش بست که شرکت دولتی صنعتی - تجاری فرانک مینت هزینه فراوری آن را تقبل نموده است.

موزه لوئیزیانا دانمارک (Danish Louisiana Museum) در نزدیکی کپنهاگ مجموعه عظیمی از کارهای جاکومبی را در اختیار دارد. اما مردی که راه می رود او روبه روی باغ جنگل مانند گالری به نمایش گذاشته شده است تا یادآور سبک کاری وی باشد.

اطلاعات لازم برای بازدید

آدرس:

The Louisiana, Gl Strandvej 13, 3050 Humlebæk, Denmark

تلفن: 004549190719

وب سایت: louisiana.dk/en/visit-louisiana

قیمت بلیط: 15 پوند

زمان بازدید: سه شنبه تا آدینه از 11 صبح الی 10 شب؛ شنبه ها و یک شنبه ها از 11 صبح تا 6 عصر

منبع: کجارو / cntraveller.com
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2072

به "هشت اثر هنری که تماشا آن ها ارزش سفرکردن را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشت اثر هنری که تماشا آن ها ارزش سفرکردن را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید