کوپال بهترین فیلم جشنواره براشوف کانادا شد

به گزارش مجله گیتی رو، سینماخبر: فیلم سینمایی کوپال پیروز به کسب جایزه بهترین فیلم بلند از بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم براشوف شد.

کوپال بهترین فیلم جشنواره براشوف کانادا شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به نقل از سایت جشنواره، جشنواره بین المللی فیلم براشوف که در کانادا برگزار و به عنوان مهمترین و اولین جشنواره فیلم های ضدخشونت در دنیا شناخته می گردد، فیلم کوپال به کارگردانی کاظم ملایی را به عنوان بهترین فیلم بلند این دوره برگزید.

ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم براشوف که مهمترین جشنواره فیلم های غیر خشونت آمیز دنیا است، سال جاری از تاریخ 14 تا 24 سپتامبر (23 شهریور تا 2 مهر96) برگزار گردید و روز گذشته 3 مهر هیات داوران این جشنواره از مجموع 30 فیلم بخش مسابقه برگزیدگان خود را معرفی کردند و جایزه اصلی این رویداد سینمایی را به فیلم کوپال به نویسندگی و کارگردانی کاظم ملایی اهدا کردند.

کوپال اولین فیلم بلند سینمایی کاظم ملایی و فیلم منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه در جشنواره فیلم فجر سال پیش است. اولین نمایش این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و آخرین حضور آن نیز مربوط به بخش اصلی یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم بوفالو و دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم اورلاندو در کشور آمریکا است.

جشنواره بین المللی فیلم براشوف از سال 2012 توسط یک کمپانی کانادایی فعالیت خود را در شهر براشوف رومانی شروع کرد ولی از سال گذشته مسئولان جشنواره تصمیم به تغییر شکل برگزاری این رویداد هنری گرفتند. این جشنواره از دوره پنجم به صورت کاملا آنلاین و در سایت تخصصی VIMEO و در کشور کانادا برگزار می گردد.

این جشنواره یک بار دیگر هم به سینمای ایران توجه ویژه ای نشان داده و سال 1394 فیلم سینمایی فصل فراموشی فریبا به کارگردانی عباس رافعی جایزه بهترین فیلم این جشنواره را کسب کرد.

قصه کوپال روایت یک هفته از زندگی شکارکش و تاکسیدرمیستی به نام دکتر احمد کوپال با بازی لوون هفتوان در این نقش است که درست قبل از تحویل سال نو دچار چالشی غریب در زندگی شخصی اش می گردد. طبق اعلام تهیه کننده این فیلم، کوپال آبان ماه سال جاری در سینماهای سراسر کشور به نمایش درمی آید.

سال جاری در این دوره از جشنواره براشوف 13 فیلم از میان 30 فیلم منتخب از 20 کشور پیروز به کسب جوایز بهترین ها در بخش های مختلف شدند.

منبع: برترین ها
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 589

به "کوپال بهترین فیلم جشنواره براشوف کانادا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوپال بهترین فیلم جشنواره براشوف کانادا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید