مهار کرونا در دانشگاه با فناوری پوشیدنی

به گزارش مجله گیتی رو، دانشگاه اوکلند واقع در ایالت میشیگان میخواهد با فناوری پوشیدنی BioButton فرایند شیوع کرونا در میان دانشجویان را کنترل نموده و با این اقدام سلامت دانشجویان در محیط آموزشی را تضمین می نماید.

مهار کرونا در دانشگاه با فناوری پوشیدنی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مقاطع تحصیلی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

امروزه با شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا، میلیون ها دانشگاه و کالج آموزشی تعطیل شده و آموزشهای خود را به صورت مجازی و آنلاین برگزار کردند. اما در چنین شرایطی اغلب دانشگاهها تمایل به برگزاری کلاسهای حضوری داشته و برای فراهم سازی زمینه حضور دانشجویان در کلاسهای درس ، دست به دامن فناوری شدند. دانشگاه اوکلند نیز از این امر مستثنی نبوده و با بهره گیری از یک فناوری پوشیدنی میخواهد علائم حیاتی و سلامت دانشجویان، اساتید و کارمندان را از راه دور رصد نموده و با این اقدام علاوه بر فراهم سازی شرایط حضور در کلاسهای درس، فرایند شیوع کرونا را نیز مهار کند.

اما فناوری پوشیدنی BioButton چیست و چگونه فرایند شیوع کرونا در میان افراد را کنترل می نماید؟

این گجت پوشیدنی با اندازه ای برابر یک سکه طراحی و ساخته است تا با اتصال به لباس کاربران، دمای بدن و سایر علائم حیاتی آنها را به مدت 3 ماه متوالی اندازه گیری نموده و به وسیله یک اپلیکیشن به آنها اطلاع دهد. این دستگاه پزشکی پارامترهای حیاتی از جمله دما، تعرق، ضربان قلب، شرایط خواب و میزان سوخت و ساز در بدن کاربران را اندازه گیری نموده و اطلاعات و داده های ثبت شده را از راه دور به تلفن همراه و یا مراکز پزشکی تعیین شده ارسال می نماید.

دیوید استون ، مدیر ارشد تحقیقات دانشگاه اوکلند می گوید: این برچسب هوشمند علائم ابتلا به کووید 19 را ردیابی نموده و با این اقدام فناوارانه ما را در غربالگری دانشجویان مبتلا به کرونا از افراد سالم یاری می نماید.

وی اضافه کرد: ما امیدواریم با بهره گیری از این فناوری، فرایند شیوع کرونا در دانشگاه را کنترل نموده و همزمان با ایجاد محیطی کاملا سالم، کلاسهای حضوری در این محیط آموزشی را توسعه دهیم.

استون همچنین با اشاره با اجباری نبودن پوشیدن این فناوری توسط دانشجویان گفت تمام اطلاعات و داده های شما در محیطی کاملا امن ثبت شده و به هیچ وجه از آنها سوء استفاده نخواهد شد.

اما همزمان با انتشار خبر ردیابی کرونا در دانشگاه اوکلند با این فناوری پوشیدنی، بسیاری از مدافعان حریم خصوصی نسبت به اجرای این طرح در دیگر محیط های آموزشی ابراز نگرانی کردند. به همین دلیل آملیا ونس ، مدیر حفظ حریم خصوصی جوانان و آموزش و پرورش گفت : این فناوری نگرانی های بسیاری را ایجاد می نماید. چرا که اطلاعات شخصی دانشجویان در دسترس مقامات دانشگاه قرار گرفته و با این اقدام نظارت بر حریم شخصی آنها را دو چندان می نماید.

اما علی رغم مخالفت بسیاری از مدافعین حریم شخصی با اجرای این طرح، بعضی از کارشناسان نسبت به کنترل کرونا در محیط های آموزشی با بهره گیری از این فناوری هوشمند ابراز رضایت نموده و خواهان توسعه این طرح در مدارس و حتی مهدکودکها شدند. آنها اعلام کردند که با یاری این گجت هوشمند می توان با خیالی راحت مدارس و دانشگاهها را باز نموده و همزمان با حضور دانش آموزان و دانشجویان در کلاسهای درس، فرایند سلامت و مهار کرونا در محیط های آموزشی را کنترل کرد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1252

به "مهار کرونا در دانشگاه با فناوری پوشیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهار کرونا در دانشگاه با فناوری پوشیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید