خبرنگاران بیماران کرونایی بستری در آذربایجان شرقی تا 24 ساعت دفترچه بیمه می گیرند

به گزارش مجله گیتی رو، تبریز - خبرنگاران - مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان این که 90 درصد هزینه بیماران کرونایی در بخش بستری بر عهده بیمه سلامت است، گفت: بیماران کرونایی بستری تا 24 ساعت صاحب دفترچه می شوند.

خبرنگاران بیماران کرونایی بستری در آذربایجان شرقی تا 24 ساعت دفترچه بیمه می گیرند

وحید مجیدی روز در دومین جلسه شورای اطلاع رسانی و هم اندیشی با رسانه ها اظهار کرد: تمامی خدماتی که برای درمان مبتلایان کرونا مناسب باشد، به طور قطع تحت پوشش بیمه سلامت است.

وی با اشاره به اینکه در اسفند و فروردین که اوج شیوع کرونا بود، افزون بر 480 میلیارد تومان (نصف اعتبارات کل سال یک استان) از مطالبات توسط دولت به ما تخصیص یافت، اضافه نمود: دفترچه های کارمندی و سایر اقشار با مشکل تاریخ اعتبار روبه رو نیستند زیرا بحث استحقاق سنجی اجرا شده است.

مجیدی اعلام نمود: با توافق اجرا شده علاوه بر زندانیان به خانواده آنها هم دفترچه صادر می گردد تا مسئله ای از این بابت نداشته باشند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان اینکه افزایش چشمگیری از لحاظ تعداد افراد تحت پوشش در اثر کرونا نداشتیم، گفت: آماری از هزینه کرد برای افراد مبتلا به کرونا با دفترچه بیمه سلامت نداریم.

مجیدی اعلام نمود: هیچ محدودیتی از لحاظ صدور بیمه برای افراد معرفی شده از سوی بهزیستی و کمیته امداد نداریم.

وی با اشاره به اجرای سیستم الکترونیکی بیمه سلامت گفت: هم اکنون 638 پزشک در آذربایجان شرقی به سیستم الکترونیکی وصل شده و نسخ را به صورت الکترونیکی ارسال می نمایند و 400 پزشک باقی مانده نیز با برنامه ریزی و ارائه آموزش های لازم تا آخر شهریورماه به سیستم ارسال نسخ الکترونیکی وصل می شوند.

مجیدی از صرفه جویی سالانه چهار میلیون برگ کاغذ با اجرای این طرح در استان اطلاع داد و اضافه نمود: 10 میلیارد ریال در 14 تیرماه امسال پرداختی برای دریافت اسناد (نسخ الکترونیکی) داشتیم.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان اینکه 580 موسسه نسخ خود را به صورت الکترونیکی ارسال می نمایند، گفت: به طور قطع این موضوع تا خاتمه مردادماه با تحول چشمگیری روبه رو خواهد بود.

وی با اشاره به موضوع وب سرویس اظهار کرد: در بخش آزمایشگاه سه نرم افزار و موسسات تصویربرداری نیز دو نرم افزار تعریف شده است که این تعدد نرم افزاری منجر به حذف کامل تائید دارو می گردد.

مجیدی با تاکید بر اینکه در یک سال گذشته 394 هزار نسخه الکترونیکی برای ما ارسال شده است، گفت: همه موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت تا آذر امسال ملزم شده اند که از نسخ کاغذی استفاده ننمایند و بعد از چند ماه دیگر چیزی به نام نسخه کاغذی وجود نخواهد داشت و همه افراد تحت پوشش بیمه سلامت با کد ملی شناسایی می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی اعلام نمود: با بیمارستان های شمس، بهبود، کلینیک آبان، شهریار، 29 بهمن هماهنگ شدیم تا دیگر نسخ کاغذی ارسال ننمایند.

وی با بیان اینکه 10 هزار میلیارد ریال از پرداختی کارانه پرستاران در اختیار بیمه سلامت کشور نهاده شد، گفت: سهم استان ما 320 میلیارد ریال بود که دو روز پیش این مبلغ به حساب مطالبه گران پرداخت شد و امیدواریم با حمایت دولت سه ماه آخر بدهی سال را به دانشگاه پرداخت کنیم.

مجیدی همچنین با اشاره به افتتاح ساختمان جدید بیمه سلامت آذربایجان شرقی، اعلام نمود: این ساختمان جزو ساختمان های بی نظیر بیمه سلامت است و از نظر امکانات و شرایط ساختمانی جزو ساختمان های کم نظیر شهر می باشد.

ساختمان اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی در زمینی به مساحت 2200 متر مربع، با زیربنای 7891 مترمربع در هفت طبقه با اعتبار 400 میلیارد ریال چند روز پیش با حضور مدیرعامل بیمه سلامت کشور به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1212

به "خبرنگاران بیماران کرونایی بستری در آذربایجان شرقی تا 24 ساعت دفترچه بیمه می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیماران کرونایی بستری در آذربایجان شرقی تا 24 ساعت دفترچه بیمه می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید