پیش بینی و تحلیل ستاد ملی کرونا از چگونگی شیوع این بیماری، ایران تا تابستان درگیر است

به گزارش مجله گیتی رو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش بینی و تحلیل ستاد ملی کرونا از چگونگی شیوع این بیماری را اعلام نمود و گفت: براساس برآورد این تحلیل و پیش بینی ایران را از نظر زمانی تا اوایل تابستان درگیر این ویروس است و میزان مداخله دولت و محدودیت ها را در کاهش نرخ مرگ و میر به شدت تاثیرگذار ارزیابی می گردد.

پیش بینی و تحلیل ستاد ملی کرونا از چگونگی شیوع این بیماری، ایران تا تابستان درگیر است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، پرویز کرمی سخنگو و رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پست اینستاگرام خود درباره پیش بینی و تحلیل ستاد ملی کرونا از چگونگی شیوع این ویروس تا خرداد ماه مواردی را در پنج سناریو نوشت که در زیر می خوانیم.

سناریوی اول:

بدون هیچ مداخله ای از سوی دولت که می تواند باعث رشد نمایی تعداد مبتلایان و همچنین تعداد مرگ و میر به حدود 11 هزار نفر برسد.

سناریوی دوم:

صرفا اطلاع رسانی و آگاهی عمومی نسبت به موضوع باز هم رشد نمایی مرگ و میر 23 هزار نفری را نشان می دهد.

سناریوی سوم:

مداخله حداقلی دولت که عمدتا به وسیله آموزش و اطلاع رسانی نرخ مرگ و میر تا 17600 نفر است.

سناریوی چهارم:

مداخله متوسط دولت شامل فاصله گذاری اجتماعی، تعطیلی و رویدادهای ورزشی، فرهنگی و اجتماعات مذهبی و مدارس، دانشگاه ها و محدودیت جابه جایی و تردد افراد کاهش مرگ و میر را به 11 هزار نفر رسانده است.

سناریوی پنجم:

مداخله سطح بالا و شدید دولت که شامل اقدامات سناریو چهارم و مداخلاتی سخت تر مانند ممانعت از جابهجایی های درون شهری و برون شهری، قرنطینه شهرها و ایزوله کردن افراد مشکوک است که می توان نرخ رشد را به شدت کاهش داد و به حدود 7700 نفر رساند.

همچنین برآورد این تحلیل و پیش بینی ایران را از نظر زمانی تا اوایل تابستان درگیر این ویروس می داند و میزان مداخله دولت و محدودیت ها را در کاهش نرخ مرگ و میر به شدت تاثیرگذار ارزیابی می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1006

به "پیش بینی و تحلیل ستاد ملی کرونا از چگونگی شیوع این بیماری، ایران تا تابستان درگیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی و تحلیل ستاد ملی کرونا از چگونگی شیوع این بیماری، ایران تا تابستان درگیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید