نامه مهم میرکاظمی به رئیسی درباره حقوق کادر درمان و اعضای هیات علمی

به گزارش مجله گیتی رو، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در رابطه افزایش حقوق کادر درمان و اصلاح و متناسب سازی ضرایب فوق العاده جذب اعضای هیات علمی بخش بهداشت و درمان به رئیس جمهور نامه نوشت.

نامه مهم میرکاظمی به رئیسی درباره حقوق کادر درمان و اعضای هیات علمی

به گزارش فارس، رئیس سازمان برنامه و بودجه از کمبود منابع برای پرداخت افزایش حقوق کادر درمان و مصوبات گذشته در خصوص هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی خبر داده است.

وی عنوان کرده است پرداخت حقوق آذر ماه برخی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی (منجمله ساوه، سرامه، ایلام، گیلان، همه گلستان، خوی، اردبیل، کاشمر، مسیح دانشوری و سازمان اورژانس) در سقف اعتبارات مصوب قابل انجام نیست و می بایست با اجازه قانونی افزایش 10٪ اعتبار مصوب، برای تامین حقوق آذرماه اقدام شود. همچنین عمده دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی از دی ماه و تمامی آنان در دو ماهه آخر سال با مشکل عدم امکان پرداخت حقوق به دلیل کافی نبودن اعتبار حتی در صورت افزایش 10 درصدی روبرو خواهند بود.

علاوه بر این مسئله میرکاظمی تاکید کرد در خصوص همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حقوق اعضای هیات علمی غیربالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که مطابق جز (2) بند (و) تبصره (2) قانون بودجه سال 1400 می بایست از محل فروش اموال مازاد تامین می شد لیکن تا به امروز محقق نشده است. ولی در احکام کارکنان اجرا شده و اعتبار آن از محل منابع عمومی تامین شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پس از تشریح ماجرا برای جلوگیری از تأخیر در پرداخت حقوق کادر سلامت و دانشگاه های کشور، پیشنهاد داده است:

1. کسری اعتبار از محل درآمدهای اختصاصی/فروش اموال مازاد دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تامین و پرداخت شود.

2 - موضوع مذکور در جلسه سران قوا مطرح شود تا با ابلاغ مصوبه ای به این سازمان، امکان افزایش اعتبارات مصوب، پیش از سقف 10٪ مقرر در قوانین و مقررات مربوطه، فراهم شود.

منبع: فرارو
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2173

به "نامه مهم میرکاظمی به رئیسی درباره حقوق کادر درمان و اعضای هیات علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه مهم میرکاظمی به رئیسی درباره حقوق کادر درمان و اعضای هیات علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید