تور استانبول: طرز تهیه جوجه کباب استانبولی

به گزارش مجله گیتی رو، برای تهیه جوجه کباب استانبولی در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت جوجه کبابی خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سیر ها را به صورت درشت خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

تور استانبول: طرز تهیه جوجه کباب استانبولی

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

جوجه کباب استانبولی یکی از انواع غذا های معروف شهر استانبول است که با دستور های متنوعی تهیه می گردد.

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب استانبولی با ما همراه باشید.

سینه مرغ 1 کیلوگرم

ماست 3 قاشق غذاخوری

سیر 4 حبه

رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری

زیره 1 قاشق چایخوری

پاپریکا 1 قاشق چایخوری

آویشن 1 قاشق چایخوری

روغن 1 قاشق چایخوری

گوجه فرنگی و فلفل سبز به اندازه کافی

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

روغن و سیخ چوبی به اندازه کافی

برای تهیه جوجه کباب استانبولی در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت جوجه کبابی خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سیر ها را به صورت درشت خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

در این مرحله ماست را به همراه رب گوجه فرنگی، زیره، پاپریکا، آویشن، روغن و اندازهی نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی مخلوط نموده و زیر و رو می کنیم تا تکه های گوشت مرغ به مواد آغشته شوند.

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار گردد. در همین حین سیخ های چوبی را درون یک کاسه حاوی آب سرد قرار می دهیم تا هنگام سرخ کردن کباب نسوزند.

پس از گذشت یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس تکه های مرغ را به همراه فلفل سبز و گوجه فرنگی یکی در میان به سیخ های چوبی می کشیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

در این مرحله سیخ ها را به ترتیب درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم یک سمت جوجه ها سرخ گردد. پس از اینکه یک سمت جوجه طلایی شد، آن ها را بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرشان نیز سرخ گردد.

در صورت تمایل می توانیم جوجه ها را درون فر نیز درست کنیم، برای این منظور سینی فر را با کاغذ روغن می پوشانیم و سیخ ها را درون سینی می چینیم. در ادامه فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم گردد.

در این آموزش یک جوجه کباب متفاوت را برای شما عزیزان اماده کردیه ایم که طعمش به جوجه ترش نزدیک است.

در این مرحله یک تکه کاغذ روغنی را خیس نموده و روی سینی فر قرار می دهیم. در ادامه سینی را به مدت 15 دقیقه درون فر قرار می دهیم تا جوجه ها بپزند، پس از گذشت این زمان جوجه ها را بر می گردانیم و اجازه می دهیم 15 دقیقه دیگر بپزند.

در نهایت کاغذ روغنی روی سینی فر را بر می داریم و گریل را روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم روی جوجه ها خوشرنگ گردد. در نهایت جوجه ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

منبع: بهترین ها

منبع: فرادید
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2123

به "تور استانبول: طرز تهیه جوجه کباب استانبولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: طرز تهیه جوجه کباب استانبولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید