طرز تهیه آش بادمجان ملایر

به گزارش مجله گیتی رو، ملایر یکی از شهرستان های عظیم استان همدان است. این شهر دارای فرهنگی غنی است و غذاهای مختلفی دارد که فقط مخصوص این شهر است. یکی از غذاهای معروف این شهرستان، آش بادمجان است که البته هواداران مخصوص خود را دارد.

طرز تهیه آش بادمجان ملایر

این غذا بسیار مقوی و سرشار از انواع پروتئین ها و ویتامین ها است. بهترین زمان برای مصرف این غذا، ناهار هست ولی این غذا به عنوان پیش غذا نیز سرو می گردد.

این غذا به دلیل سرشار بودن از انواع مواد مقوی برای بدن، می تواند یک غذای کامل برای وعده افطار در ایام ماه رمضان باشد. این غذا در ایام ماه رمضان، به خوبی می تواند نیازهای غذایی شمارا رفع سازد.

مواد موردنیاز برای تهیه آش بادمجان

مواد لازم
کشک200 گرم
بادنجان1 کیلوگرم
بلغور گندم250 گرم
گوشت گوسفندی پرچرب300 گرم
لوبیا سفید100 گرم
لوبیاچیتی100 گرم
لوبیا قرمز100 گرم
نخود80 گرم
سیرداغ1 قاشق سوپ خوری
نعناع داغ1 قاشق سوپ خوری
پیازداغ4 قاشق غذاخوری
آب2 لیتر
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه میزان لازم

طرز تهیه آش بادمجان ملایر

  • لوبیا سفید، لوبیا قرمز، لوبیاچیتی و نخود را از شب قبل در آب سرد خیس کنید تا نفخ آن ها گرفته گردد.
  • دو عدد پیاز را در قابلمه ای خردکنید. مقداری نمک و فلفل سیاه نیز به آن اضافه کنید. گوشت را نیز درون قابلمه قرار دهید و بر روی این مواد حدود یک لیتر آب بریزید. قابلمه را بر روی اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید گوشت به همراه مواد، خوب بپزد. بعدازاینکه گوشت حسابی پخته شد، گوشت را به یاری یک چنگال ریش ریش کنید.
  • آب حبوبات را بیرون بریزید. حبوبات خیس خورده شده را به آب گوشتی که هنوز روی اجاق گاز است، اضافه کنید. اجازه دهید حبوبات در آب گوشت حسابی بپزند. بعد از پخته شدن حبوبات، بلغور گندم را نیز اضافه کنید و اجازه دهید خوب لعاب دهد.
  • بادمجان ها را به خوبی بشویید و پوست آن ها را بکنید. آن ها را قطعه قطعه کنید و کمی زردچوبه به آن ها بزنید. سپس بادمجان ها را در روغن خوب سرخ کنید. بادمجان های سرخ شده را، به آش اضافه نموده و اجازه دهید به همراه آش، چنددقیقه ای بپزد.
  • حالا گوشت های ریش ریش شده، به همراه نیمی از پیازداغ، سیرداغ و نعنا داغ را، به آش خود اضافه کنید. شعله اجاق گاز را کم کنید و اجازه دهید آش شما جا بیفتد و حسابی لعاب دهد.
  • کمی قبل از آن که شعله اجاق گاز را خاموش کنید، کشک را به غذای خود اضافه نموده و غذای خود را خوب به هم بزنید.
  • آش را در کاسه ای بکشید و با استفاده از پیازداغ، سیرداغ و نعنا داغ، آن را تزیین کنید.

دقت داشته باشید که زمان پخت این غذا حدود 2 ساعت است و بهترین زمان برای سرو آن، نهار یا افطار است. امیدواریم این غذا را بپزید و در کنار خانواده تان میل کنید و در کنار آن ها لحظات خوشی را سپری کنید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1293

به "طرز تهیه آش بادمجان ملایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آش بادمجان ملایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید