شگردهایی که مانع از سرقت اطلاعات مان در فضای وب می گردد

به گزارش مجله گیتی رو، تا حرف اینترنت می گردد برخی ها آغاز می نمایند به بدگویی درباره اینترنت و عموما می گویند: چقدر انسان امروزه بیچاره است که به جای تجربه حس های تازه و واقعی مجبور است از فضای مجازی و اینترنت استفاده کند و بعد هم نسخه ای با عنوان رژیم اینترنتی و فضاهای مجازی برایمان می پیچند و از سخت بودن روزهای اولیه این رژیم صحبت می نمایند. شاید ما خودمان هم جزو همین دسته از افراد باشیم؛ اما این موضوع غیره قابل انکار است که ما برای پیشبرد زندگی خود به سبک عصر دیجیتال، نیازمند سرعت اینترنت هستیم.

شگردهایی که مانع از سرقت اطلاعات مان در فضای وب می گردد

هوشمندی های گوگل

برای هیچ یک از ما ردیابی و دزدی اطلاعاتمان خوشایند نیست اما این عصر، عصر دیجیتال و ارتباطالات است. ما نمی توانیم بدون استفاده از این ابزارها زندگی ای به سرعت دیگران داشته باشیم پس باید یاد بگیریم که چگونه به ضرر خودمان کار نکنیم. گوگل و فیسبوک اطلاعاتی که درباره ما دارند را به شرکت های تبلیغاتی می فروشند. این شرکت ها با استفاده از اطلاعات رایج احتیاجهای ما را می سنجند و در راستای آنها تبلیغات را انجام می دهند. وقتی وارد حوزه امینیتی دیجیتال می شویم خیلی راحت قابل پیش بینی و فقط مانند ملوکول های کوچکی در ماشین های بزرگ هستیم؛ اما چه کاری از ما ساخته است تا مقابل به مثل کنیم؟

از اطلاعات خود محافظت کنیم

چیزهایی مانند به خاطر سپاردن پسوردها به وسیله حافظه موبایل یا حساب کاربری گوگل ابداٌ ممنوع. چون امنیت اطلاعات شخصیمان پایین می آید. اگر با جیمیل وارد حساب های گوگل خود می شویم باید بگویم که بیشتر از آنچه فکر کنیم گوگل اطلاعات ما را می داند به طور مثال: موضوعاتی که در گوگل جستوجو می کنیم. بهتر است گزینه حذف اتوماتیک تاریخچه گوگل را فعال کنیم. معمولا بعد از دانستن این موضوع این سوال را میپرسیم که اطلاعات ما به درد چه کسی می خورد! اما باید گفت ما تا زمانی نگران اطالاعات شخصی و خصوصی خود نیستیم که در موبایل و لپ تاپ خودمان باشد.

در این زمینه بخوانید:

10 نکته که درباره اینترنت 5G باید بدانید!

گوگل می داند کجا هستید

شما به صورت آنلاین کاملا قابل ردیابی هستید، مانند: مسیرهایی که با استفاده از گوگل مپ دنبال می کنیم و مکانی هایی که بیشترین ساعت هارا در آنجا می گذرانیم (خانه، سره کار و ...).پیشنهاد این است که تنها در موارد ضروری، مکان یابی تلفن همراه خود را روشن کنید. و تا حد امکان از روشن گذاشتن اینترنت همراه در مواقع غیر ضروری خوداری کنید.

وای فای رایگان به چه قیمتی؟

بسیاری از مکان های عمومی مانند کافی شاپ ها، هتل ها، فرودگاه ها و غیره مجهز به وای فای رایگان هستند. بیشتر این اینترنت های رایگان، حتی اگر برای اتصال احتیاج به رمز عبور داشته باشند هم از اطلاعات خصوصی ما کپی برداری می نمایند، مانند: عکس ها و فیلم هایی که دانلود و آپلود می کنیم، پیغام هایی که به وسیله فضای مجازی ارسال می کنیم، ایمیل ها و وبسایت ها. بهتر است که از وای فای های عمومی استفاده نکنیم.

ورود با حساب گوگل یا فیسبوک

هیچگاه برای ورورد به حساب های کاربری نو از حساب فیسبوک و گوگل خود استفاده نکنید زیرا به آنها اجازه می دهید که در دیگر وبسایت ها نیز شمارا زیره نظر داشته باشند.برای هر یک از حساب های کاربری نو یک ایمیل جداگانه بسازید که اگر موضوع افشای اطلاعات برای شما پیش آمد، تشخیص دهید که از کدام یک باید شکایت و پیگیری کنید. بعضی از وبسایت ها مانند وبسایت های بانکی، شماره حساب را با امنیت کامل ذخیره می نمایند اما با مرتبط کردن حساب گوگل یا فیسبوک، به آنها اطلاعات حساب بانکی خود را هم می دهید.

منبع: نیویورک تایمز

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1952

به "شگردهایی که مانع از سرقت اطلاعات مان در فضای وب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگردهایی که مانع از سرقت اطلاعات مان در فضای وب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید