راهنمای جامع زندگی در تورنتو: از آب و هوا تا بهترین محله ها

به گزارش مجله گیتی رو، در این مطلب قصد داریم به زیر و زبر، نکات خواندنی و جزییات مختلف شهر مرکزی و پرطرفدار استان انتاریوی کانادا هم چون آب و هوای تورنتو، زندگی در تورنتو، محله های تورنتو، شرایط مالی و مواردی از این قبیل بپردازیم. اینکه چه مواردی تورنتو را به پرجمعیت ترین شهر کانادا تبدیل نموده و چرا شهر تورنتو به ایرانی نشین ترین شهر کانادا تبدیل شده ، موضوع این نوشتار است.

راهنمای جامع زندگی در تورنتو: از آب و هوا تا بهترین محله ها

اگر علاقمند به سفر با بهترین بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب به زوایای مختلف شهر تورنتو یا به قول ایرانیان مقیم این شهر، تهرانتو Tehranto بپردازیم.

فهرست مطالب

  • اطلاعات کلی تورنتو
  • موقعیت جغرافیایی تورنتو
  • بهترین زمان سفر به تورنتو
  • جاذبه های توریستی تورنتو
  • آب و هوای تورنتو
  • معرفی محله های تورنتو
  • هزینه زندگی در تورنتو
  • اقتصاد و اشتغال در تورنتو

اطلاعات کلی تورنتو

شهر تورنتو از لحاظ جذابیت های فرهنگی، تکامل و توسعه شهری هم راستا و در موازات با شهرهای پیشرفته و پیروزی نظیر نیویورک، سان فرانسیسکو و شیکاگو قرار گرفته است. تورنتو به عنوان مرکز اقتصادی کانادا و قطب بین المللی سفرهای هوایی در آمریکای شاقتصادی با بیش از 1100 پرواز روزانه از طریق 66 خط هوایی مختلف شناخته می شود.

همچنین این شهر و محدوده با برخورداری از 9 بیمارستان آموزشی وابسته به دانشگاه تورنتو در قلب مرکز شهر، مرکز برتر پزشکی کانادا نیز محسوب می شود.

تورنتو به عنوان پایتخت استانی انتاریو و پرجمعیت ترین شهر کانادا محسوب می شود که با حضور در آن می توانید به واسطه مناظر طبیعی، صداها و طعم های مختلف یک شهر چندفرهنگی و چندزبانه، زندگی هیجان انگیز را هم زمان با خلاقیت و امکاناتی نامحدود و فوق العاده تجربه کنید.

این شهر خانه بیش از 100 زبان زنده و مختلف دنیا است که به طور روزانه در مکالمات خیابانی از آنها استفاده شده و تورنتو را به شهری چند ملیتی و چند فرهنگی تبدیل نموده است. بزرگترین شهر کانادا دارای جمعیتی بیش از 2.6 میلیون نفر است و پس از مکزیکوسیتی، نیویورک و لوس آنجلس چهارمین شهر بزرگ آمریکای شاقتصادی محسوب می شود.

گفتنی است که یک چهارم جمعیت کانادا در محدوده 160 کیلومتری این شهر واقع شده و بیش از 60 درصد از جمعیت ایالات متحده آمریکا در فاصله 90 دقیقه ای از طریق پرواز به این شهر قرار دارند.

واحد پول در تورنتو

ارز رایج در شهر تورنتو دلار کانادایی است و سکه های متداول این شهر 5 سنتی (nickel)، 10 سنتی (dime)، 25 سنتی (quarter) هستند. در عین حال، 2 سکه اصلی تورنتو سکه 1 دلاری با رنگ طلایی است که به آن Loonie گفته می شود (loon پرنده حک شده در یک طرف سکه است) و سکه دیگر سکه نقره ای طلایی 2 دلاری است که به آن toonie گفته می شود.

اسکناس های کانادا نیز دارای انواع 5 دلاری، 10 دلاری، 20 دلاری، 50 دلاری و 100 دلاری هستند. البته اسکناس 1000 دلار کانادایی نیز وجود دارد که تنها در بانک ها قابل خرد کردن و مبادله است.

بانکداری در تورنتو

به طور معمول بانک های تورنتو از دوشنبه تا آدینه از 10 صبح تا 5 بعد از ظهر باز هستند. در این بین، بعضی از بانک ها در روزهای شنبه و یکشنبه نیز باز بوده و فعالیت می نمایند. عموما دستگاه های عابر بانک ATM در در اغلب فروشگاه های بزرگ خرید، لابی هتل ها و سایر اماکن عمومی پیدا می شود و بیشتر موسسات اقتصادی و بانکی این شهر کردیت کارت های امریکن اکسپرس، ویزاکارت و مسترکارت را قبول نموده و خدمات ارائه می دهند.

انعام دادن در تورنتو

دادن انعام در رستوران های تورنتو کاملا به اختیار مشتری است، اما مقدار مرسوم آن بین 15 تا 20 درصد از صورتحساب غذا است. گفتنی است که بسیاری از رستوران ها به طور اتوماتیک انعام و پاداشی به صورت حساب غذای گروه های بزرگتر از 6 تا 8 نفر در رستوران اضافه می نمایند.

البته دادن انعام به پیشخدمت هتل و مهمان خانه، حمل نماینده چمدان و راننده تاکسی نیز در تورنتو مرسوم است.

امنیت و اورژانس تورنتو

تورنتو یکی از امن ترین شهرهای دنیا و شهرهای بزرگ شمال آمریکا محسوب می شود. این شهر با برخورداری از 850 مرکز پیراپزشکی در41 ایستگاه در سراسر تورنتو از بزرگترین خدمات شهری فوریت های پزشکی در کانادا برخوردار است. از این رو در صورت روبرو با مسائل پزشکی، امنیتی و یا جرم، تنها کافیست با شماره 911 تماس بگیرید تا به سرعت به درخواست شما رسیدگی شود.

برق در تورنتو

به طور کلی کشور کانادا دارای برق 110 ولتی و مشابه آمریکا است. بر همین اساس چنانچه به قصد گردشگری و توریستی به تورنتو سفر نموده اید، احتیاج به مبدل برق یا همان آداپتور برای وسایل برقی نظیر ریش تراش، سشوار، لپ تاپ، موبایل پیدا خواهید کرد.

موقعیت جغرافیایی تورنتو

پایتخت استان انتاریو، شهری کاملا مدرن و بین المللی است که در امتداد شمال غربی ساحل دریاچه اونتاریو قرار گرفته است. تورنتو بزرگترین شهر کانادا و مرکز چند جانبه فرهنگی، اقتصادی و تجاری انگلیسی زبان کانادا به شمار می رود.

تورنتو یکی از متنوع ترین شهرهای دنیا از لحاظ قومی و ملیتی است، تقریبا نصف جمعیت این شهر در خارج از کانادا متولد شده اند. این شهر پیروز و فعال، به گستره فرهنگی، زبانی، غذایی و هنری خود می بالد و به همین خاطر با انتخاب شعار پرمعنی و موجز Diversity Our Strength (تنوع و گوناگونی، قدرت ماست) به بیانی ساده رویکرد خود را نسبت به مهاجران متخصص و متنوع ملل مختلف عنوان نموده است.

شما می توانید برحسب موقعیت جغرافیایی تورنتو از چهار فصل متمایز و استثنایی آن در تابستان های گرم و زمستان های خیلی سرد لذت ببرید و به انجام فعالیت های مختلف بپردازید. شهر قانونمند تورنتو با اقتصاد پویا، رفاه شهروندی وکیفیت زندگی فوق العاده و هزینه های متعادل و مناسب، بی شک پردیس زندگی غنی فرهنگی و زیبا برای شما خواهد بود.

کلان شهر تورنتو نه تنها دارای موقعیت جغرافیایی استثنایی است بلکه سومین منطقه تئاتری انگلیسی زبان بزرگ دنیا بعد از نیویورک و لندن به حساب می آید. همچنین بد نیست بدانید یک چهارم جمعیت کانادا در شعاع 160 کیلومتری در داخل تورنتو زندگی می نمایند و در این شهر اعجاب انگیز و استثنایی با بیش از 100 زبان مختلف صحبت می شود. تورنتو میزبان هفت تیم ورزشی حرفه ای است و بعضی از بهترین کمدین های بین المللی نظیر جیم کری و مایک مایرز از این شهر برخواسته اند.

اما موارد جذاب تورنتو به همین جا ختم نمی شود، شما می توانید برای خواندن حقایق جذاب بیشتر در خصوص این شهر و کشور کانادا به مقاله پیشین ما مراجعه کنید.

بهترین زمان سفر به تورنتو

تورنتو با تابستان های گرم و مه آلود، زمستان های زیر صفر و بهار و پاییز معتدل تا خنک، شهری چهار فصل قلمداد می شود. ماه جولای (تیر) گرم ترین ماه و ژانویه(دی) سردترین ماه در شهر دوست داشتنی تورنتو است. هیچ فصل خشکی وجود ندارد و تقریبا در تمامی طول سال شاهد بارش باران در این شهر خواهید بود.

بهترین زمان برای سفر به تورنتو، اواخر ماه April تا May (اردیبهشت و خرداد) و September تا October (اواسط شهریور تا اواسط مهر) است. در این روزها، شما می توانید هوای دلپذیر تورنتو را بدون وجود ازدحام زیاد توریست ها تجربه کنید و همچنین از تنوع اجناس بازارهای کنار خیابان، رستوران های فضای آزاد، رویدادهای فرهنگی و موارد جذاب دیگر لذت ببرید.

High Season (از ماه خرداد تا اواسط شهریور)

تابستان، پربازدید ترین فصل تورنتو (یا به اصطلاح High season)، مملو از روز های گرم و آفتابی است که از ماه خرداد تا شهریور و به خصوص ماه های تیر و مرداد است. ماه های تابستان زمانی مناسب برای رفتن به فستیوال ها و رویداد های مختلف، کنسرت های موسیقی، ساحل، تماشای فیلم سینمایی در فضای باز و خیلی از فعالیت های دیگر است.

چنانچه تصمیم به بازدید تورنتو در این فصل دارید، پیشنهاد می شود حتما از دو تا سه ماه قبل از برنامه ریزی خود، نسبت به رزرو هتل اقدام کنید.

رویدادهای مهم این فصل عبارتند از:

    1. مسابقات بین المللی قایق رانی دراگون تورنتو (خرداد)
      جشنواره موسیقی جاز تورنتو(خرداد- تیر)
      جشنواره فرینج تورنتو (خرداد- تیر)
      فستیوال کاریبانا (تیر- مرداد)

اما با گرم شدن هوا، تعطیلی مدارس و افزایش توریست ها، قیمت هتل ها، پروازها و موارد مرتبط نیز بالطبع بیشتر می شوند، به همین خاطر پیشنهاد می شود به منظور حدبیشتر استفاده از بودجه مشخص شده، خود را به گرم ترین لباس ها نظیر پالتو پوست مجهز نموده و فصل زمستان را برای مسافرت به تورنتو انتخاب کنید.

Low Season (اواسط آبان تا دی ماه)

در زمستان تورنتو که از ماه آبان تا اسفند ادامه دارد، پروازها، هتل ها و موارد بی شمار دیگری با کمترین هزینه در دسترس هستند. گفتنی است که مراسم شکرگزاری کانادایی (دوشنبه هفته دوم آبان) و روز تعطیلات آخر هفته خانوادگی (دوشنبه سوم ماه بهمن) جزو استثنائات این فصل می باشد که قیمت ها به طور مقطعی افزایش می یابند.

با اینکه درجه دمای هوا پایین است و روزها کوتاه ترهستند، باز هم زمانی فوق العاده برای لذت بردن از تئاترهای بین المللی، هنرهای نمایشی، موزه ها و دیگر فعالیت های فضای بسته است، اما پیشنهاد می شود برای دوری از سرمای گزنده زمستان، با پوششی کامل، گرم و مجهز مهیای سفر شوید.

البته نمی توان فعالیت های مخصوص ورزشی هوای سرد نظیر اسکی و اسکیت روی یخ را از قلم انداخت. المللی اما این موضوع را نیز بخاطر داشته باشید که زمستان تورنتو سردتر از خیلی از نقاط دنیاست، بیشترین درجه دما در ماه مهر 14 درجه بوده و عموما 6 ساعت از روز از نور آفتاب برخوردار خواهید شد. در ماه آذر درجه دما در کمترین حالت خود بوده و به طور تقریبی منفی 3 درجه است و حدبیشتر 3 ساعت از روز تابش آفتاب وجود دارد!

رویدادهای مهم این فصل:

    1. جشنواره بین المللی فیلم تورنتو (شهریور)
      نمایشگاه بین المللی هنر تورنتو (مهر)
      جشن نور (آبان)
      تعطیلات جادویی بلور- یورک ویل
      نمایش ملی قایق تورنتو

جاذبه های توریستی تورنتو

برج CN تورنتو

برج CN مشهور با معماری اعجاب انگیز یکی از برترین جذابیت های توریستی تورنتو است. بلندترین سازه مستقل و خود متکی در دنیا، برجی بلند و باریک است که آسانسورهایش تا ارتفاع 553 متری آسمان به بالا می رود و مناظر نفس گیری را برایتان ایجاد می نماید.

در طبقات Look Out و Glass Floor کلوپی شبانه و خاص و رستورانی در حال حرکت و 360 درجه قرار گرفته است. در بالای طبقه Look Out نیز مرتفع ترین گالری با نام Skypod با ارتفاع 446 متر از سطح زمین واقع شده است. در روزهای آفتابی و صاف شما می توانید از طریق Skypod به تماشای نمایشی خیره نماینده و زیبا از آبشار نیاگارا و دریاچه سیمکو بنشینید.

مرکز خرید تورنتو Toronto Eaton Centre

بزرگترین مرکز خرید درقسمت شرقی کانادا با 230 فروشگاه مجزا، رستوران و خدمات مختلف است که هر هفته پذیرای یک میلیون بازدید نماینده در مرکز شهر می باشد.

سرزمین عجایب تورنتوCanadas Wonderland

دنیایی از سرگرمی و ماجراجویی در سرزمین عجایب کانادا منتظر شماست. این پارک 300 هکتاری با برخورداری از هتل و بیش از 360 وسیله سرگرمی جذاب که شامل 65 نوع سواری و گشت و گذار، پارک آبی، پارک دایناسورها، محوطه بازی و اجراهای زنده می شود و همچون شهری رنگارنگ و شاد، ساعت ها شما و فرزندان تان را سرگرم خواهد نمود.

باغ وحش تورنتو - مرکز علوم انتاریو - تقطیرخانه تورنتو

چنانچه وقت داشته باشید بد نیست به باغ وحش تورنتو و یا مرکزعلوم انتاریو سر بزنید و از جاذبه های ناتمام تورنتو لذت ببرید.

البته نباید قدم زدن در خیابان Trinity و گشت زنی در منطقه تاریخی و 200 ساله تقطیرخانه Distillery District و چشیدن طعم نوشیدنی های اصیل کانادایی را از قلم انداخت. تازه بعد از آن هم می توان برای خریدی جانانه، پیاده سری به بافت شهر قدیمی تورنتو و بازار سن لورنس (St. Lawrence Market) زد.

بازار سنتی سن لورنس تورنتو

این بازار سنتی و جذاب با قدمتی بیش از 300 سال، مرکز اجتماعی شهر تورنتو است که از سه ساختمان مجزا (بازارجنوبی، بازار شاقتصادی و St. Lawrence Hall) تشکیل شده است. بازاری که در آن می توانید خرید ترکیب جدیدی از غذاها،اجناس، شرکت در کلاس های آشپزی و نمایشگاه ها، بازدید از موزه های هنری،فرهنگی،تاریخی شهر را تجربه کنید.

اما شاید جالب توجه ترین بخش این بازار مربوط به بازار شاقتصادی شود که بازارچه تاریخی مزرعه داران محسوب می شود، آنها از سال 1803 تا به امروز نسل به نسل از بخش های جنوبی انتاریو در این بازار جمع می شوند تا آذوقه و محصولات فصلی خود را به فروش برسانند.

جزایر سه گانه تورنتو

اگر از هیاهوی کلانشهر تورنتو خسته شدید، می توانید به راحتی با استفاده از قایق به جزایر سه گانه و مرتبط Centre ، Wards و Algonquin قدم بگذارید.

هرسه جزیره جذابیتهای خاص خود را دارند، جزیره سنتر محلی زیبا با امکان پیک نیک، استفاده از ساحل و وسایل ورزشی اجاره ای و شهربازی سنترویل با وسایل بازی متعدد، باغ حیوانات اهلی ومردابی برای گردش با قایق است.

دو جزیره دیگر اما با کلبه های سبک دهه 20 میلادی و باغ های انگلیسی حس و حال دیگری دارند، عبور و مرور با خودرو در هر سه این جزایر ممنوع بوده و تنها مناسب هواداران پیاده روی، دوچرخه سواری و یا پیک نیک است و در فصل زمستان باب میل اسکی سواران و اسکیت بازان است.

ورود به جزایر تورنتو رایگان است اما برای قایق سواری میبایست برای بزرگسالان 7.25 دلار کانادا و برای بچه ها 3.5 دلار پرداخت کنید.

با بهره مندی از مشاوره صحیح یک گروه مسافرتی و مهاجرتی مجرب و تکمیل مدارک و هزینه های مورد احتیاج می توانید شما هم برای ویزای توریستی کانادا اقدام کنید و با هزینه ای مناسب تعطیلات رویایی خودتان را در شهر تورنتو و جزایر جذاب آن بگذرانید.

اخذ ویزای کانادا تخفیف ویژه ثبت نام آنلاین ویزای توریستی کانادا ثبت نام کنید

آب و هوای تورنتو

آب و هوای تورنتو به دلیل قرارگیری در سواحل دریاچه انتاریو، کاملا تحت تاثیر آن قرار گرفته است. آب دریاچه مسبب هوای گرم تر در زمستان و خنک تر در تابستان است! همچنین وجود مجموعه جزایر Great Lakes نیز منبع رطوبت فراوان آب و هوای تورنتو در تابستان است. مقدار رطوبت هوا در این فصل به گونه ای است که برای بازدیدنمایندگان و توریست ها غیر منتظره است.

تورنتو یکی از گرم ترین شهرهای کانادا در زمستان نیز هست، اما به هر حال باز هم نمی توان گفت که سرمای زمستانش شدت ندارد. از اواسط ماه آذر تا اواسط ماه اسفند یعنی به طور میانگین در 65 روز از سال، در بیشتر روزها، بر روی زمین برفی با عمق بیش از 1 سانت نشسته است.

برای درک بهتر موضوع گرم بودن آب و هوای تورنتو نسبت به دیگر شهر های کانادا، بهتر است بدانید که اوتاوا در نقطه شاقتصادی تری از شهر تورنتو واقع شده اما در مجاورت دریاچه قرار ندارد و بدین خاطر، عمق برفی بیش از یک سانت را در 120 روز از سال به خود

جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر و جزییات دقیق تر پیشنهاد میکنیم مطلب آب و هوای کانادا و شهرهای مختلف آن به مطلب پیشین ما مراجعه کنید.

معرفی محله های خوب تورنتو

تورنتو شهری بزرگ و پرآوازه با ویژگی های متعدد منطقه ای و شیوه های متفاوت زندگی است و امروزه مهاجران ایرانی بسیاری به دلیل وجود محله های خوب تورنتو، این شهر را به عنوان مقصد نهایی و ایده آل خود برای زندگی و کار انتخاب می نمایند.

همان طور که می دانید به غیر از وجود محله های خوب تورنتو معیارهای مختلفی نظیر امنیت بسیار بالا، وجود دانشگاه ها و کالج های برتر، دسترسی راحت به امکانات مختلف و متعدد، نرخ پایین بیکاری، جذابیت های شهری، نرخ جرم پایین، محیط و هوای تمیز و استاندارد و کیفیت بالای زندگی در کنار بسیاری از موارد ریز و درشت دیگر موجب شده تا تورنتو براساس تحقیقات EIU (واحد اطلاعات اکونومیست) در لیست 10 شهر برتر و فوق العاده برای زندگی در دنیا قرار بگیرد.

اکنون قصد داریم در این بخش به معرفی محله های خوب تورنتو و علی الخصوص محله های ایرانی نشین آن بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

پیش از هر چیز باید به این نکته اشاره کنیم که به بزرگترین مجموعه شهری کانادا که از ترکیب شهر مرکزی تورنتو، پیل، یورک، دورام و هالتون تشکیل شده، Greater Toronto Area یا تورنتوی بزرگ گفته می شود.

مناطق حومه شهر نظیر نورث یورک، مارکهام و ریچموند هیل (شاقتصادی، جنوبی) و منطقه هالتون (به عنوان مثال اوک ویل و میلتون) مورد علاقه خانواده ها بوده و جزو بهترین مناطق زندگی و محله های خوب تورنتو به شمار می آیند.

اما در این بین، بیشتریت قریب به اتفاق ایرانیان مقیم کانادا به استثنای شهرهای ونکوور، مونتریال و اتاوا در محله های حومه شمال تورنتو نظیر ریچموند هیل، ویلو دیل وان، مارکهام و تورن هیل زندگی می نمایند.

به زعم بیشتر افراد، محله ای خوب است که بتوانید از درب خانه خود آغاز به قدم زدن کنید و در این حین بیشتر کارها و وظایف روزانه خود نظیر خریدها را انجام دهید، به ایستگاه مترو، فضای سبز و سرگرمی های مختلف نزدیک باشید و در مجموع حس زندگی در یک اجتماع فعال را داشته باشید.

تورنتو از تنوع اقوام و مهاجران از سراسر دنیا برخوردار بوده و دارای مناطقی نظیر 4 شهر چینی مختلف، 3 ایتالیای کوچک و 1 تهران کوچک است. به همین خاطر در اقصی نقاط محله های خوب تورنتو می توانید از عطر و بوی غذاهای متنوع و خوش طعم رستوران ها، کافی شاپ های مختلف چینی،کره ای، ایرانی و کانادایی لذت ببرید.

گفتنی است که به طور کلی نرخ جرایم در مناطق مختلف تورنتو در مقایسه با بسیاری از شهرهای آمریکای شاقتصادی نظیر ونکوور، مونترال، ادمونتون کم بوده و نرخ جرم شهر تورنتو همچون شهرهای اوتاوا و کلگری پایین است.

نکته: خطوط شرق به غرب و شمال به جنوب، دو خط اصلی مترو تورنتو هستند و براساس یک حقیقت نانوشته، محله های شیک و به روز در راستای راستا شرق به غرب هستند و محله های تجاری تر در راستا شمال به جنوب تورنتو یافت می شوند.

محله ریچموند هیل تورنتو Richmond Hill

محله ریچموند هیل تورنتو در فاصله 25 کیلومتری و فاصله زمانی نیم ساعته با متروی GO و یک ساعته با ماشین در شمال مرکز تجاری تورنتو قرار گرفته است. این محله دارای بیش از 166 پارک است و امکاناتی نظیر راستاهای طبیعی، زمین های بازی، ورزشی، مناطق تفریحی دارد.

این محله رصد خانه و تلسکوپ David Dunlap، بزرگترین استخر سرپوشیده کانادا و ریچموند هیل سنتر را برای هنرهای نمایشی در خود جای داده است.

محله ریچموند هیل تورنتو به دلیل دسترسی به خیابان یانگ و بزرگراه 404، وجود مدارس و دبیرستان های عالی، مراکز خرید مجهز، فروشگاه های ایرانی و پارک های متعدد، فرصت های کسب و کار، برگزاری فستیوال های گوناگون نظیر Heritage Village Festival و وجود ساکنین صمیمی از اقوام و ملل مختلف خصوصا فارسی زبان، محله مورد علاقه ایرانیان به شمار می رود.

برای مثال راسته معروف فروشگاه های ایرانی خیابان Young که به تهران کوچک معروف است از شمال خیابان Finch آغاز شده و تا جنوب تقاطع Steeles کشیده شده است.در این بین پلازای ایرانیان در تورنتو، قطب تهران کوچک محسوب می شود و انواع و اقسام خدمات ایرانی نظیر صرافی، آژانس مسافرتی، کلینیک، دفاتر حقوقی، سوپرمارکت، رستوران، کافی شاپ و بسیاری موارد دیگر را ارائه می دهد.

ریچموند هیل تورنتو از آن محله هایی است که در آن خانه های بزرگ همراه با حیاط پشتی به چشم می خورد و پر واضح است که ساکنین متمولی نیز دارد و به دلیل استقبال ایرانیان از این محله در تورنتو، شاهد افزایش قیمت نیز در چند سال اخیر بوده است.

به طور تقریبی قیمت خرید خانه در محله ریچموند هیل تورنتو پر هوادار ایرانی نشین در سال 2018 چیزی قریب به 930 هزار دلار است! البته برای خرید آپارتمان تقریبا حداقل نصف این مبلغ، یعنی 500 هزار دلار کفایت می نماید. گفتنی است که اجاره بهای تقریبی آپارتمان در ریچموندهیل نیز از 1700 دلار آغاز می شود.

محله یانگ و اگلینتون تورنتو Yonge and Eglinton

محله خیابان یانگ و اگلینتون تورنتو در نیمه بالای مرکز شهر قرار گرفته است. این محله در چند سال اخیر با راه اندازی پروژهCrosstown LRT توسعه و رونق زیادی پیدا نموده، پروژه ای که به واسطه آن خط حمل و نقل شهری LRT با دارا بودن ایستگاه های متعدد در طول خیابان اگلینتون، مسافرین را با سرعتی بیشتر به مقصد می رساند و موجب تسهیل رفت و آمد بین محله اسکاربرو تا فرودگاه پیرسون می شود.

کافی شاپ ها و بارهای مشهور، دفاتر پزشکی، مراکز خرید، مترو و رستوران های عالی و هر آنچه که مورد احتیاجتان خواهد بود در محله محبوب یانگ و اگلینتون تورنتو پیدا می شود. به طور تقریبی اجاره بهای آپارتمانهای 55 متری در محله یانگ و اگلینتون تورنتو حدود 2050 دلار در ماه است، آپارتمانهای دو خوابه نوساز 3150 دلار و آپارتمانهای بزرگتر و بهتر تا 4000 دلار اجاره بها دارد.

محله چرچ و ولسلی تورنتو Church and Wellesley

محله چرچ و ولسلی تورنتو یکی از محله های دوست داشتنی تورنتو است که به نام Village معروف است. قرارگیری آن در مرکز شهر به این معنی است که به دلیل وجود دسترسی های بی شمار احتیاجی به ماشین پیدا نمی کنید. یکی از موارد خوب محله چرچ و ولسلی تورنتو وجود یکی از بزرگترین و بهترین شعبات مرکز خرید Loblaws و Nutella cafe در این ناحیه است.

در تابستان بزرگترین و دیدنی ترین فستیوال و نمایش شهر، افتخار کانادا (Pride Parade) در این محل اجرا می شود.

هر وقت از ساختار شهری خسته شدید می توانید با رفتن به Allan Gardens طبیعت را با تمام وجود حس کنید.

اجاره بهای خانه در محله چرچ و ولسلی تورنتو از 1600 تا 3 هزار دلار است و قیمت خرید خانه نیز از 350 هزار دلار آغاز می شود.

محله هاربرفرانت تورنتو The Harbourfront

هاربرفرانت تورنتو یکی از بهترین محله ها برای زندگی کردن است. منظره فوق العاده دریاچه و نزدیکی به آن، بهترین موقعیت را برای پیاده روی در کنار آب برای شما فراهم می نماید.

با این حال در عین ناباوری تنها با کمتر از 10 دقیقه پیاده روی خود را در مرکز شهر و موارد جذاب و دیدنی آن می یابید. برگزاری بزرگترین کنسرت ها و بازی های بیسبال نیز می تواند میزان علاقه شما به محله هاربرفرانت تورنتو را افزایش دهد.

البته تنوع دسترسی به وسایل حمل و نقل شهری نیز فوق العاده است، از یک سو ایستگاه مترو Union و از سوی دیگر ایستگاه راه آهن VIA و ایستگاه اتوبوس GO به کارهای تان سرعت می بخشد. اگر بخواهید حتی سریعتر به مقصد مورد نظرتون برسید می توانید از گزینه هواپیما هم بهره ببرید چون فرودگاه Billy Bishop نیز در نزدیکی محله هاربرفرانت تورنتو است.

هزینه خرید خانه در محله هاربرفرانت تورنتو از 500 هزار دلار آغاز می شود و اجاره ها نیز نسبت به امکانات محله مناسب بوده و از 2500 دلار آغاز می شود.

محله لیبریتی ویلیج تورنتوLiberty Village

محله ای که خلاقیت جوانان مشغول به کار در آن موج می زند و ظاهر آن بازتاب نماینده این ماجراست. محله لیبریتی ویلیج تورنتو با کافه ها و بارهای فراوان و معماری که اغلب فضاهای صنعتی و انبارها را تحت تاثیر قرار داده و به آنها ظاهری فوق العاده مدرن و زیبا داده است.

دسترسی به دریاچه و کنار آب نیز برای قدم زدن و دوچرخه سواری و لذت بردن از مناظر، بسیار سهل و آسان است، اما دور بودن به ایستگاه مترو شاید کمی اذیتتان کند که می توانید به لطف اتوبوس ها و ماشین های سواری کار خود را انجام دهید.

اجاره بهای لیبریتی ویلیج تورنتو از ماهی 1500 دلار آغاز می شود و حداقل هزینه برای خرید خانه به طور تقریبی 350 هزار دلار است.

محله کبیج تاون تورنتو Cabbagetown

محله کبیج تاون تورنتو محله ای مناسب افراد شیک، مد روز و اجتماعی و به اصطلاح hipster است که به ظاهر خود اهمیت فراوان می دهند. محله ای با کافه های خاص، استودیو یوگا، بازار مزرعه داران و فستیوال های محلی که شما را با حال و هوای مثبت شهر و ساکنین اش آشنا می سازد.

اسم جالب محله کبیج تاون تورنتو براساس روایت هایی از سال 1840 نشات می گیرد، زمانی که هزاران مهاجر ایرلندی به این محل پا گذاشتند. آنها با فقر و سختی در کشور زادگاه شان دست و پنجه نرم می کردند و در اوایل ورود به کانادا تنها توان کشت کلم و خوردن آن به شکل سوپ را داشتند، از این رو کلم جزو وعده های اصلی رژیم غذایی آنها شد و نام آن بر روی محله ماند.

به طور میانگین اجاره بهای آپارتمان در محله کبیج تاون تورنتو از 1500 دلار آغاز می شود و حداقل هزینه مورد احتیاج برای خرید خانه 350 هزار دلار کانادا است.

محله انکس تورنتو The Annex

محله ای پر از منوهای غذا و نوشیدنی های ارزان و دسترسی راحت به مرکز شهر که باب میل دانشجویان خواهد بود. خانه های محله انکس تورنتو از زیبایی خاصی برخوردار بوده و خوابگاه های دخترانه و پسرانه دانشجویی زیادی در آن یافت می شود.

اجاره بهای آپارتمان در محله انکس تورنتو به طور تقریبی از 1700 دلار و برای خرید از 430 هزار دلار آغاز می شود.

محله کنزینگتون مارکت تورنتو Kensington Market

محله کنزینگتون مارکت تورنتو با خانه های زیبا و خاص بعضی از بهترین رستوران ها را در خود جای داده و از همه بهتر با وجود دسترسی به منطقه چینی ها یا همان China town، می توانید تمام مایحتاج خود را به یکباره از اینجا بخرید.

البته بعضی از افراد به دلیل متفاوت بودن سبک خریدشان از وجود china town در محله کنزینگتون مارکت تورنتو آنچنان شاد نمی شوند. اما باید بدانید که مواد غذایی متنوع با قیمت هایی باورنکردنی در دسترس شماست، به هنگام خرید از این بخش از محله کنزینگتون مارکت تورنتو، نمی توان از خیر دامپلینگ های فوق العاده خوشمزه چینی (dumplings) که در گوشه و کنار دیده می شود گذشت!

کسب و کارهای این بازار که شامل کافی شاپ ها، فروشگاه میوه و سبزیجات تازه، غذاهای سنتی عالی و موارد جذاب دیگر می شود محله کنزینگتون مارکت را به رویایی واقعی در تورنتو مبدل ساخته است.

در یک کلام اگر از هواداران این گونه موارد و عطر و بوی خوش عود هستید، کنزینگتون مارکت تورنتو محله ای مناسب برای شماست. حداقل اجاره بهای آپارتمان در این محله 1250 دلار کانادا و برای خرید 350 هزار دلار است.

محله کویین استریت وست تورنتو Queen St. West

محله کویین استریت وست تورنتو یکی از جذاب ترین خیابان ها را برای قدم زدن در خود جای داده است. شما می توانید بهترین خریدهای خود را در اینجا انجام دهید، در محبوب ترین بارهای شهر بهترین نوشیدنی ها و غذاها را میل کنید و جالب اینکه تمام این کارها تنها در حین قدم زدن در طول خیابان محله کویین استریت وست تورنتو ممکن است.

این محله به قول جوان ها یکی از باحال ترین محله های تورنتو است چون فروشگاه های لباس فشن متنوعی در آن مشغول به کار هستند که از سبک و استایل لباس فوق العاده شیک تا پانک در آنها عرضه می شود.

بی شک کوئین استریت وست تورنتو یکی از پر رفت و آمد ترین و شلوغ ترین محله های تورنتو است و موارد بسیار جذابی را در خود جای داده است.

اجاره بهای خانه در کوئین استریت وست تورنتو از 1500 دلار تا 3000 دلار متغیر است و برای خرید خانه حداقل 400 هزار دلار مورد احتیاج است.

محله یورک ویل تورنتو Yorkville

محله یورک ویل تورنتو قطعا یکی از محدوده های با کلاس و نسبتا گرانقیمت تورنتو است و امکانات زیادی برای ارائه به افراد طبقه مرفه جامعه دارد.

این محله در میانه شهر تورنتو واقع شده و ایستگاه های Bloor و Bay در آن قرار گرفته است و البته دسترسی به محله های هیجان انگیز و جذاب دیگری نظیر چرچ و ولسلی، یونگ و اگلینتون جزو موارد کلیدی و مهم آن است.

چنانچه تمایل به صرف غذا و نوشیدنی داشته باشید، این محله نیز مملو از بارها و رستوران های معروفی نظیر Hemingways است که می توانید در آن لحظات خوشی را سپری کنید.

اجاره بهای خانه در محله یورک ویل تورنتو از 1000 دلار و آپارتمان از 2000 دلار آغاز می شود و به طور تقریبی میبایست حداقل برای خرید خانه 380 هزار دلار هزینه کرد.

محله بیچز تورنتو The Beaches

محله بیچز تورنتو به گونه ای است که شاید فکر کنید فقط مناسب افراد پیر و خانواده ها است اما این طور نیست. این محله برای آن دسته از افرادی که دوست دارند نزدیک به آب زندگی نمایند و منظره و دیدی زیبا رو به دریاچه داشته باشند، شب زنده داری نمایند و البته آنچنان به مرکز شهر تورنتو دور نباشند نیز مناسب است، فاصله ای در حدود 20 دقیقه که البته معقول به نظر می رسد.

محله بیچز تورنتو محلی آرام بوده و دارای امکانات متعددی است و اجاره بهای خانه در آن به خاطر دور بودن نسبی از راستا اصلی مرکز شهر ارزانتر است. اما اگر استفاده از خودروهای سواری به جای وسایل حمل و نقل عمومی برای تان مسئله ای ندارد، محله بیچز تورنتو محله خوبی برای زندگی است.

شما در این محله هیچوقت برای تعطیلات آخر هفته، احساس احتیاج به فرار از شلوغی شهر پیدا نمی کنید، مورد خوب و قابل اشاره در خصوص محله بیچز اینست که نسبت به مرکز شهر کم جمعیت تر است و برای افرادی که به دنبال اجاره خانه ای ویلایی و قیمت مناسب هستند، بسیار ایده آل خواهد بود.

برای اجاره بهای خانه در محله بیچز تورنتو میبایست از 1300 تا 4000 دلار، برای خرید آپارتمان از 400هزار دلار و خانه ویلایی از 600 هزار دلار هزینه کنید.

هزینه زندگی در تورنتو

پیش از هر چیز بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که مهم ترین دغدغه مهاجران و تازه واردان تورنتو و همچنین شهرهای دیگر کانادا پیدا کردن کار و محل اقامت مناسب است. بنابر اطلاعات اخیر وب سایت Urbanation، هر ساله بالغ بر 100 هزار نفر به جمعیت شهر تورنتو افزوده می شود که این موضوع باعث افزایش 16 درصدی اجاره بهای خانه های تورنتو نسبت به سال گذشته شده است و در عین حال مستاجران را با مشکل پیدا کردن خانه با قیمتی مناسب در این شهر روبرو نموده است.

پیش از پرداختن به موضوع هزینه زندگی در تورنتو، نکته قابل توجه اینست که میانگین درآمد ماهانه هر فرد بعد از پرداخت اقتصادیات، مبلغی معادل 3.362 دلار کانادا است. همانطور که در بخش محله های خوب شهر تورنتو به این موضوع اشاره شد، اجاره بهای آپارتمان کوچک یک خوابه در تورنتو تقریبا بیش از 2000 دلار است که با احتساب مجموع این مبلغ در سال، چیزی در حدود 25 هزار دلار کانادایی خرج اجاره مسکن در تورنتو خواهد شد که این موضوع به تنهایی سهم بزرگی در هزینه زندگی در تورنتو خواهد داشت.

بنابر افزایش هرساله قیمت ها و سرازیر شدن مهاجران جدید به شهرهای خوبی نظیر تورنتو پیشنهاد می شود که در صورت داشتن استطاعت اقتصادی اقدام به خرید یا پیش خرید خانه نمایید تا همچون شرایط بغرنج مستاجران تهرانی، درتورنتو نیز درگیر مسائل اقتصادی افزایش قیمت اجاره بها در هر سال نشوید و بتوانید به خوبی هزینه زندگی در تورنتو را کنترل کنید.

البته گفتنی است که متوسط قیمت خرید خانه در محدوده تورنتو و ونکوور چیزی در حدود 480 هزار دلار است که به نسبت دیگر شهرها، چیزی در حدود صد هزار دلار بیشتر است. به طور دقیق قیمت هر متر مربع در مرکز شهر تورنتو، متری 10 هزار دلار و در در حومه، متری 7800 دلار است.

هزینه های حمل و نقل نیز جزو مقوله هزینه زندگی در تورنتو به حساب می آید و کاملا وابسته از طریق مورد استفاده شماست. اگر از وسیله شخصی بهره ببرید احتیاجمند پرداخت هزینه بیمه، مبلغ خودرو (به صورت لیز کردن یا خرید کامل)، هزینه تعمیر و رسیدگی خودرو، هزینه سوخت و موارد دیگر هستید.

اما در صورت استفاده از وسایل نقلیه عمومی در تورنتو، هزینه های شما بالطبع بسیار کمتر می شود و می توانید هزینه زندگی خود در تورنتو را بهینه تر سازید. برای مثال چنانچه از اتوبوس یا مترو بهره ببرید، هزینه خرید بلیط تک راستا برای افراد بزرگسال 3.25 دلار و برای دانش آموزان 13 تا 19 ساله و افراد بالای 65 سال 2.10 دلار است. مسافرین 12 ساله و کوچکتر نیز ملزم به پرداخت هزینه نیستند. البته بلیط هفتگی و ماهانه نیز قابل خریداری است که به ترتیب 43.75 و 146.25 دلار هزینه در بر دارد.

هزینه کرایه تاکسی های تورنتو متناسب با فاصله و مسافت راستا متغیر است. تاکسی ها یا همان cabs از تاکسیمتر استفاده می نمایند و در حالت نرمال 4 دلار هزینه ورودی و آغاز کار و به ازای هر یک کیلومتر 1.75 دلار دریافت می نمایند، می توان گفت در کمترین حالت استفاده از تاکسی در تورنتو مبلغی معادل 20 دلار هزینه بر می دارد.

هزینه های خورد و خوراک نیز در هزینه زندگی در تورنتو تاثیرگذار بوده و کاملا به انتخاب و توانایی های آشپزی فرد وابسته است. به طور میانگین در صورتی که تمایل به خوردن غذا خارج از خانه و در یکی از رستوران های تورنتو داشته باشید، هزینه یک وعده غذا در یک رستوران ارزان مبلغ 20 دلار و غذای فست فودی همچون مک دونالد و برند های مشابه 11 دلار است.

اقتصاد و اشتغال در تورنتو

اقتصاد تورنتو با نرخ 20 درصدی فراوری ناخالص ملی GDP و به عنوان مرکز مهم اقتصادی در دنیا، دارای بیشترین سهم در اقتصاد کانادا است. تورنتو یک مرکز تجاری، توزیع، اقتصادی و صنعتی محسوب می شود. این شهر همچنین مرکز بانک داری و معاملات بورس کانادا و نقطه عمده فروشی و توزیع عمده کشور نیز به شمار می رود.

ثروت بدست آمده از مواد اولیه و خام انتاریو و نیروگاه برق موجب شده تا تورنتو به مرکز اصلی صنعت کانادا مبدل شود. کلان شهر Greater Toronto چیزی بیش از نصف کالاهای فراوریی کانادا را فراوری می نماید.

بنابر آخرین آمار و اطلاعات، از سال 2009 اقتصاد تورنتو به طور رسمی شاهد نرخ رشد فراوری ناخالص داخلی 2.4 درصدی بوده و بدین ترتیب از میانگین ملی کشور پیشی گرفته است.

تورنتو دومین مرکز بزرگ اقتصادی در آمریکای شاقتصادی و سومین خوشه یا cluster بزرگ فناوری قاره محسوب می شود. این مرکز مهم اقتصادی مکانی منحصر به فرد از استعدادهای دنیای و مناسب برای سرمایه گذاری در حوزه های خدمات اقتصادی و فناوری به شمار می رود.

با یکی از پرثبات ترین و پیروز ترین سیستم های بانکداری در دنیا، موسسات اقتصادی بین المللی و معتبر و برخورداری از اکوسیستم قدرتمند و نوآورانهFinTech ، تورنتو یک مرکز اقتصادی مهم، همه جانبه و ایده آل برای انواع بیزینس ها و سرمایه گذاری ها خواهد بود.

آمار اشتغال در تورنتو

بنابر اطلاعات وب سایت internations خبرهای امیدوارنماینده جدید درباره بازار کار کانادا حاکی از این موضوع است که نرخ بیکاری در این کشور به 5.4 درصد در سال 2019 کاهش یافته که پایین ترین نرخ بیکاری در 40 سال اخیر بوده است.

در مجموع می توان اینطور گفت که بازار کار کانادا با ایجاد 453 هزار شغل از ماه جون 2018 تا جون 2019 بازار کاری فوق العاده و سالم محسوب می شود، البته گفتنی است که کشورهای انگلیس و آمریکا با نرخ های بیکاری 3.6 و 3.8 درصدی، دارای نرخ بیکاری پایین تری در مقایسه با کانادا هستند.

بنابر تحقیقات اجرا شده اخیر شورای اشتغال مهاجران منطقه تورنتو، در محدوده بزرگ تورنتو GTA بعضی از مهاجران ماهر مجبور هستند تا مشاغلی پایین تر از سطح مهارت خود را انتخاب نمایند.

بنابر این گزارش و تحقیقات از هر دو مرد مهاجر یک نفر و از هر 3 زن مهاجر تازه مستقر شده دو نفر با تحصیلات کارشناسی در تورنتو در حال فعالیت و کار در عنوان شغلی هستند که توانمندی و مهارت آنها از آن شغل بیشتر است.

در کل برای جمع بندی این نوشتار می توان اینطور گفت که با توجه به ویژگی های منحصر به فرد زندگی در کانادا ، قبول زحمت و طی کردن پروسه نسبتا پیچیده دریافت ویزا، پرداخت هزینه های لازم و گذراندن زمان مورد احتیاج برای مطابقت با فرهنگ این کشور، کاملا ارزشش را دارد.

بنابراین پیشنهاد می شود چنانچه تصمیم به سفر، اقامت و یا تحصیل در کشور کانادا دارید از مشاوره رایگان کارشناسان با تجربه امور اخذ ویزای کانادا مجموعه شرکت های خبرنگاران برای پیروزیت هر چه بیشتر خود بهره مند گشت.

منبع: نیلگام
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 818

به "راهنمای جامع زندگی در تورنتو: از آب و هوا تا بهترین محله ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع زندگی در تورنتو: از آب و هوا تا بهترین محله ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید