رئیس قدیمی ترین دانشکده پزشکی کشور منصوب شد

به گزارش مجله گیتی رو، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر عباسعلی کریمی در متن این حکم انتصاب یادآور شده است دانشکده پزشکی عظیم ترین و قدیمی ترین مرکز آموزشی دانشگاه است و نقش برجسته ای در فراوری و گسترش دانش و تربیت نیروی انسانی متخصص در علوم پزشکی در کشور دارد. خدمت در این دانشکده توفیق و افتخاری است که شکر آن به درگاه حق تعالی ضروری است.

رئیس قدیمی ترین دانشکده پزشکی کشور منصوب شد

انتظار می رود با جلب مشارکت همه اعضای هیات علمی، کارکنان دانشکده و دانشجویان در همه مقاطع، علاوه بر تدبیر امور جاری دانشکده، نسبت به پیگیری موارد زیر در راستای سیاست های دانشگاه تا حصول نتیجه با توجه به نکات ذیل اهتمام ویژه داشته باشید

تدوین برنامه عملیاتی چهار ساله 1400-1396 براساس نقشه علمی دانشگاه، توسعه همکاری آموزشی پژوهشی در علوم پایه و بالینی با نگاه هدفمند و رویکرد حل مسأله، کوشش بیشتر برای همگرایی گروه های مختلف علوم پایه جهت هم افزایی، پیگیری و برنامه ریزی برای استفاده بهینه از فضای موجود فیزیکی و تمهید فضاهای جدید از جمله این موارد است.

کوشش در جهت نیل هرچه سریعتر به دانشگاه نسل سوم و چهارم، کوشش جدی در زمینه های مختلف بین المللی سازی، پیگیری استقرار آموزش و ارزیابی رفتار حرفه ای در کلیه سطوح، اجرای ارزشیابی برنامه های آموزشی و اعضای هیات علمی و ارزیابی فراگیران طبق شیوه نامه های مصوب و پیگیری اجرای برنامه پزشکی 90 و انجام مراحل بعدی از دیگر مواردی است که رئیس جدید باید پیگیری کند.

پیش از این دکتر سید امیرحسین امامی بیست و هشتمین رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بود.

در سال 1266 شمسی زمانی که امیرکبیر قسمتی از ارگ شاهی را برای تاسیس مدرسه دارالفنون در نظر گرفت و در سال 1267 قسمتی از آن آماده شد، در سال 1290 ناصرالدین شاه دستور ساخت بیمارستان را صادر کرد و اولین بیمارستان در ایران (بیمارستان سینا) در سال 1298 به ریاست مرحوم ناظم الاطباء افتتاح شد و سپس دانشکده های دیگری نیز از مدرسه دارالفنون منشعب شد.

در سال 1297 تشکیلات مدرسه طب از دارالفنون جدا شد و به ساختمانی در خیابان شیخ هادی منتقل شد و مرحوم لقمان الدوله ادهم به ریاست آن برگزیده شد و از همین دوره و از سال 1307 آموزش طب (در مدرسه طب) نظم و قوام بیشتری پیدا کرد.

در سال 1313 قانون تاسیس دانشگاه تهران به تصویب مجلس رسید و هریک از مدارس، دانشکده نامیده شدند که یکی از آنها دانشکده طب بود. در 5 تیرماه 1313 وزارت فرهنگ قطعه زمینی از اراضی جلالیه در شمال تهران را به قیمت 90 هزار تومان خریداری و آغاز به ساخت دانشگاه کرد و اولین قسمت آن تحت عنوان دستگاه ابن سینا در 15 بهمن 1313 یا همان دانشکده طب یا پزشکی تهران افتتاح شد.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1451

به "رئیس قدیمی ترین دانشکده پزشکی کشور منصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس قدیمی ترین دانشکده پزشکی کشور منصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید