دوترته: فیلیپین سیاست خارجی مستقل در پیش می گیرد

به گزارش مجله گیتی رو، رئیس جمهور فیلیپین ساعاتی بعد از بازگشت از یک سفر حدودا یک هفته ای به لائوس به منظور شرکت در اجلاس سران اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آ.سه.آن) و سفر مختصری به اندونزی، اظهار داشت، دولتش یک سیاست خارجی مستقل را در پیش خواهد گرفت.

دوترته: فیلیپین سیاست خارجی مستقل در پیش می گیرد

برای دیدن زباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، در سخنانی خطاب به خبرنگاران در فرودگاه بین المللی داوائو گفت جلوی هر گونه مداخله از جانب دولتهای خارجی را خواهد گرفت.

دوترته در کنفرانسی خبری در زادگاهش در جنوب فیلیپین گفت: فیلیپین در روابطش با دنیا سیاست خارجی مستقل را در پیش خواهد گرفت.

وی گفت: من تاکید می کنم و باز هم این تاکید را تکرار می کنم که ما اصول دیرینه برابری حاکمیتی، عدم مداخله و تعهد به حل و فصل صلح آمیز مناقشه ها برای خدمت به مردم کشورمان و محافظت از منافعمان را رعایت خواهیم کرد.

این اظهارات دوترته چند روز بعد از آن مطرح می شوند که او در اظهارنظری جنجالی پیش از سفرش به لائوس به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به دلیل آنچه که مداخله وی در امور داخلی فیلیپین خواند توهین کرد.

دوترته در سخنان اخیرش به 600 هزار فیلیپینی از قومیت مورو که توسط استعمارگران آمریکایی در زمان کمپین برقراری صلح در فیلیپین کشته شدند اشاره نمود.

وی ادامه داد: آمریکا به سبب خطاهایی که مرتکب شده جوابهای بسیاری زیادی باید بدهد. ما تا همین الان نیز هیچ عذرخواهی از جانب آمریکا نشنیده ایم. من گفته ام و می گویم که جلوی هیچ کس زانو نخواهم زد به جز در مقابل فقیران و گرسنگان فیلیپینی ساکن محله فقیر نشین کویاپو در شهر مانیل.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 608

به "دوترته: فیلیپین سیاست خارجی مستقل در پیش می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوترته: فیلیپین سیاست خارجی مستقل در پیش می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید