ترامپ؛ سفیر اوکراین حاضر نبود عکس من را به دیوار بزند

به گزارش مجله گیتی رو، خانم یوانوویچ که هفته گذشته در کنگره شهادت داد به نمایندگان گفته بود علت اخراج او اتهام های دروغین از سوی کسانی بوده که انگیزه های سوال برانگیزی داشتند.

ترامپ؛ سفیر اوکراین حاضر نبود عکس من را به دیوار بزند

دونالد ترامپ می گوید دمواکرت ها تحقیقات استیضاح را بهانه نموده اند چرا که هرگز پیروزی او در انتخابات را نپذیرفته اند

به گزارش بی بیدونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سرانجام دو هفته جلسات علنی استماع تحقیقات استیضاح، در مصاحبهیی مفصل با شبکه فاکس نیوز ضمن دفاع از اعمال خود به شاهدان حمله نموده و آنها را بی اعتبار خوانده است.

آقای ترامپ گفته ماریا یوانوویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین که یکی از شهادان اصلی تحقیقات استیضاح است حاضر نشده بوده که عکس رئیس جمهوری را در داخل سفارت آمریکا در اوکراین بیاویزد.

آقای ترامپ توضیحات بیشتری این باره ارایه نکرد.

خانم یوانوویچ که هفته گذشته در کنگره شهادت داد به نمایندگان گفته بود علت اخراج او اتهام های دروغین از سوی کسانی بوده که انگیزه های سوال برانگیزی داشتند.

طی دو هفته گذشته کنگره آمریکا میزبان 12 شاهد از میان مقام های ارشد کاخ سفید و وزارت خارجه بود که در پاسخ به احضاریه رسمی کنگره برای ادای توضیحات و یاری به تحقیقات استیضاح در برابر نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه قرار گرفتند.

تحقیقات استیضاح به دنبال یافتن شواهدی پیرامون اتهام فساد و سوء استفاده آقای ترامپ از قدرت است.

این تحقیقات پس از آن آغاز شد که یک افشاگر به کنگره اطلاع داد که آقای ترامپ در جریان یک مالمه تلفنی با همتای اوکراینی خود از او خواسته درباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن تحقیق کند. جو بایدن که پیش تر معاون رئیس جمهوری آمریکا در دوران باراک اوباما بود، اکنون از پیشتازان حزب دموکرات برای نامزدی در انتخابات سال آینده است.

به همین دلیل هم دموکرات ها می گویند آقای ترامپ با سوء استفاده قدرت سِمت ریاست جمهوری آمریکا در پی آن بوده که دولت اوکراین را وادار به جمع آوری اطلاعات مخرب علیه آقای بایدن کند و در این راه حتی یاری نظامی 400 میلیون دلاری مصوبه کنگره به اوکراین را برای مدتی معطل نگه داشته است.

آقای ترامپ پیش تر هم خانم یووانویچ را تهدید نموده بود.

آقای ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز چه گفته؟

رئیس جمهور آمریکا روز آدینه در مصاحبه با برنامه فاکس و فرندز شبکه خبری فاکس از اخراج ماری یووانویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین دفاع کرد.

او به این شبکه که اصلی ترین رسانه حامی اش محسوب می گردد گفت: این سفیر که همه از او تمجید می نمایند حاضر نبود که عکس من را در سفارت کی یف بیاویزد.

او حرف های بدی درباره من زده بود و حاضر نشده بود از من دفاع کند و البته من حق دارم که اگر بخواهم سفیرم را عوض کنم.

استاندارد این است که عکس رئیس جمهور آمریکا باید در سفارت خانه های ما نصب گردد... می بینید که این زن یک فرشته نبوده. اوکی؟

این نخستین بار نیست که آقای ترامپ از ماری یووانویچ، سفیر سابق دولت خود علنا انتقاد می نماید.

او پیش تر هم در چند توییت به خانم یووانویچ تاخته بود و در جریان تلفن معروف اواخر ژوئیه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، خانم یووانویج را خبر بد توصیف نموده بود و گفته بود که او باید منتظر چیزی باشد.

جمله ای که خانم یووانویچ گفته بود آن را به منزله ارعاب تلقی نموده و از این بابت احساس ترس نموده است.

دموکرات ها که رهبری تحقیقات استیضاح را بر عهده دارند انتقادهای مکرر آقای ترامپ از شاهدان احضارشده به کنگره را ارعاب و تهدید شاهدان خوانده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 654

به "ترامپ؛ سفیر اوکراین حاضر نبود عکس من را به دیوار بزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ؛ سفیر اوکراین حاضر نبود عکس من را به دیوار بزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید