تاکید رئیس جمهور ایالات متحده بر هوش مصنوعی ، قوانین اجرایی دونالد ترامپ برای جدایی از تکنولوزی های چین در راهند (تور چین)

به گزارش مجله گیتی رو، دونالد ترامپ در حال برنامه ریزی است تا مسیرهای دولتی دستیابی به هوش مصنوعی را کوتاه تر کند. این تصمیم پس از آن گرفته شده که ترامپ اخیرا خاطرنشان کرد هر گونه همکاری با شرکت های چینی برای توسعه زیرساخت های مخابراتی ایالات متحده را محدود می نماید.

تاکید رئیس جمهور ایالات متحده بر هوش مصنوعی ، قوانین اجرایی دونالد ترامپ برای جدایی از تکنولوزی های چین در راهند (تور چین)

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، چندین رسانه گزارش داده اند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به زودی مقام های اجرایی را تحت فشار قرار می دهد تا بر هوش مصنوعی بیش از گذشته تاکید نمایند.

یک مقام مطلع در این خصوص می گوید هنوز تعیین نیست ترامپ برای توسعه هوش مصنوعی چه اندازه بودجه در نظر دارد اما پیشبینی می گردد این فعالیت حداقل بر 5 حوزه تمرکز دارد:

تحقیق و توسعه: از سازمان های تامین مالی فدرال خواسته می گردد که در تخصیص سرمایه های خود اولویت بندی سرمایه گذاری های هوش مصنوعی را قائل شوند.

در دسترس بودن منابع: محققان هوش مصنوعی باید به داده های فدرال، الگوریتم ها و سیستم های پردازش کامپیوتری دسترسی داشته باشند.

ایجاد استانداردها: استانداردهای توسعه سیستم های مطمئن، قابل اعتماد، امن، قابل حمل و با همکاری هوش مصنوعی به وسیله دفتر کاخ سفید و شورای سیاست گذاری موسسات استاندارد و فناوری طراحی می گردد.

آماده سازی کارگران: سازمان ها افراد را برای تغییرات ناشی از هوش مصنوعی به وسیله کارآموزی، برنامه های یاری آموزشی و برنامه های آموزشی آموزش خواهند داد.

لینک های بین المللی: ایالات متحده در خصوص هوش مصنوعی با کشورهای دیگر همکاری خواهد نمود، اما اطمینان حاصل خواهد نمود که این تکنولوژی به طریقی با ارزش و منافع آمریکا مطابقت دارد

هوش مصنوعی یک اصطلاح کلیدی است که به طور گسترده ای توانایی کامپیوترها را برای کارکردن و تعامل بیشتر با مغز انسان، با توانایی ایجاد ارتباط و نوشتن نتیجه، به جای کار ساده ای از مجموعه ای از دستورالعمل های برنامه نویسی، توصیف می نماید. از جمله فناوری هایی که پیشرفت های زیادی را به وسیله هوش مصنوعی تجربه نموده اند می توان به تکنولوژی تشخیص چهره و دستیاران دیجیتالی مانند الکسا و سیری اشاره نمود.

در سال های اخیر، سیلیکون ولی به شدت در این حوزه سرمایه گذاری نموده است، اما این مسیر همواره آسان نیست. به عنوان مثال، در ماه اکتبر گذشته، گوگل از رقابت برای قرارداد ابر رایانه با پنتاگون سر باز زد، آن هم در شرایطی که این قرارداد ارزشی معادل 10 میلیارد دلار داشت.

منبع: انتخاب
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2268

به "تاکید رئیس جمهور ایالات متحده بر هوش مصنوعی ، قوانین اجرایی دونالد ترامپ برای جدایی از تکنولوزی های چین در راهند (تور چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید رئیس جمهور ایالات متحده بر هوش مصنوعی ، قوانین اجرایی دونالد ترامپ برای جدایی از تکنولوزی های چین در راهند (تور چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید