انتقاد حزب دولتی آلمان از دخالت های آمریکا در امور داخلی اروپا

به گزارش مجله گیتی رو، یکی از مقامات بلندپایه حزب دموکرات مسیحی آلمان تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم 2 را دخالت آشکار ایالات متحده در امور داخلی اروپا ارزیابی نموده و به شدت به آن انتقاد وارد کرد.

انتقاد حزب دولتی آلمان از دخالت های آمریکا در امور داخلی اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سایت رادیو آلمان، آمریکا تصمیم دارد علیه شرکت هایی که در ساخت پروژه انتقال گاز نورد استریم 2 از روسیه به آلمان مشارکت می نمایند تحریم هایی را اعمال کند. آمریکا بر این باور است که آلمان با اجرایی کردن این پروژه خود را به روسیه وابسته تر می نماید.

آندرس لامل از سیاستمداران بلند پایه مالی حزب دموکرات مسیحی آلمان در مصاحبه با سایت رادیو آلمان به این مسئله پرداخته و در واکنش به تحریم های اخیر آمریکا علیه این پروژه گازی گفت: ما بسیار خوشحالیم که آمریکایی ها تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ بسیار با دقت درباره آلمان فکر می نمایند و می خواهند ما را از یک وابستگی بزرگ نجات دهند؛ اما متاسفانه ما دراین مورد احتیاجی به این حمایت نداریم و من احساس می کنم که این دخالت نسبتا زیادی در امور داخلی اتحادیه اروپا است.

این سیاستمدار بلند پایه حزب دموکرات مسیحی در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا می تواند با این تحریم ها این پروژه گازی را متوقف کند گفت: من با اطمینان می گویم که این پروژه نابود نمی گردد اما طبیعتا به تاخیر خواهد افتاد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه از تنوع اتحادیه اروپا در تامین گاز مورد احتیاج خود سخن گفته و توضیح داد که ما در این زمینه بر بازارهای مختلف تاکید داشته و به اندازه کافی امکان برای خرید گاز را داریم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آمریکا علاقمند به فروش گاز مایع خود به اروپا است و چرا ما به جای روسیه از این کشور احتیاج خود را رفع نمی کنیم گفت: از یک طرف تا به حال اصلا زیر ساخت های این کار فراهم نشده است. ما به عنوان مثال در آلمان اصلا ترمینال گاز مایع نداریم گر چه در حال حاضر ظرفیت های زیادی در اروپا برای این منظور وجود دارد.

این سیاستمدار بلندپایه آلمانی یک دلیل دیگر را صرفه واردات گاز از روسیه عنوان نموده و گفت: تامین گاز از منابع آمریکایی برای ما بسیار گران تر از پروژه نورد استریم 2 است و از این رو نورد استریم 2 همچنین برای مصرف نمایندگان آلمانی بسیار اهمیت دارد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید نمود که طبیعتا ما بسیار علاقمند به تجارت با متحدان خود هستیم. تنها در ماه های اخیر سیاست تجاری آمریکا به شدت متحول شده است. چنین چیزی را من خود شخصا نمی توانستم تصور کنم. اینکه اکنون آمریکایی ها با تحریم های مختلف ما را به عنوان شریک با چین برابر می نمایند از نظر من یک تحول بسیار انتقادی است. با توجه به اینکه آمریکایی ها در حال حاضر به چنین شرکای غیر قابل اعتمادی تبدیل شده اند ما باید طبیعتا به عنوان اروپا و آلمان منابعی را برای غیر وابستگی نسبت به آمریکا در نظر بگیریم.

وی در پیش دریافت اقدامی مشابه علیه آمریکا را رد نموده و اروپا را مخالف این جنگ نجاری دانسته و تاکید نمود که اروپا باید بتواند بسیار مستقل عمل کند.

وی حامیان پروژه گازی نورد استریم 2 در اتحادیه اروپا را در اقلیت ندانسته وهمچنین استدلال آمریکا مبنی بر اینکه اروپا با این پروژه به گاز روسیه وابسته می گردد را رد نموده و گفت: تا به حال تحویل گاز روسیه با وجود همه بحران های سیاسی و حتی وقوع جنگ سرد زنده مانده است. از این نظر می توان گفت که تامین گاز طبیعی از روسیه خیلی مطمئن تر از آن چیزی است که سیاست تجاری آمریکا در حال حاضر ارائه می دهد.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان هم روز پنج شنبه در واکنش به احتمال تحریم پروژه گازی نورد استریم 2 از سوی آمریکا، این اقدام را مصداق تحریم های فراسرزمینی خواند و تأکید کرد که اروپا دخالت های خارجی در مسائل انرژی خود را نمی پذیرد.

شامگاه چهارشنبه مجلس نمایندگان آمریکا بسته قانونی برای بودجه دفاعی (NDAA) که قانون تحریم ها علیه پروژه گازی نورد استریم 2 را نیز در برمی گیرد،با اکثریت آرا به تصویب رساند.

انتظار می رود که سنای آمریکا نیز این بسته قانونی را در سرانجام هفته آینده تصویب کند؛ هرچند هنوز تاریخ دقیقی برای این رای گیری مشخص نشده است. کاخ سفید پیش از این اعلام نموده بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این بسته قانونی را امضا خواهد نمود.

پروژه نورد استریم 2 قرار است از سال آینده با دور زدن لهستان و اوکراین امکان انتقال گاز از روسیه را به آلمان فراهم کند. گفته می گردد تاکنون بیش از 2100 کیلومتر از این پروژه گازی در دریای بالتیک احداث شده و حدود 300 کیلومتر آن باقی مانده است. کنگره آمریکا میخواهد به وسیله تحریم از تکمیل این پروژه جلوگیری کند یا حداقل بهره برداری از آن را به تعویق بیندازد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 675

به "انتقاد حزب دولتی آلمان از دخالت های آمریکا در امور داخلی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد حزب دولتی آلمان از دخالت های آمریکا در امور داخلی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید