آلمان: برای حل بحران ها به روسیه احتیاج داریم، تأکید بر لزوم اصلاح شورای امنیت

به گزارش مجله گیتی رو، وزیر امور خارجه آلمان اصلاح شورای امنیت سازمان ملل را همچنان از اهداف غیر قابل انصراف آلمان دانست و همچنین تأکید کرد که اروپا برای حل مسائل به روسیه نیازمند است.

آلمان: برای حل بحران ها به روسیه احتیاج داریم، تأکید بر لزوم اصلاح شورای امنیت

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبهیی با جنرال آنسایگر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا داشتن کرسی دائمی در شورای امنیت در این دوران پر از بحران مطلوب است؟ گفت: ما با یک کرسی دائم در شورای امنیت سازمان ملل می توانیم مناسبات قدرتی در این نهاد بین المللی و به این ترتیب در جهان را تحت تاثیر قرار دهیم. کشورهای آلمان، برزیل، ژاپن و هند مدتهاست که به عنوان گروه جی 4 برای اصلاح شورای امنیت سازمان ملل کوشش می نمایند. ترکیب این نهاد بین المللی همچنان با واقعیت های سال های 1945 و زمانی که سازمان ملل تاسیس شد منطبق است.

وی اضافه نمود: در هر صورت نظم جهانی بهتر شکل می گیرد اگر کشورهای دیگری عضو دائم این نهاد بین المللی شوند. بنابراین آلمان از هدف خود برای عضویت دائمی در شورای امنیت سازمان ملل صرف نظر نخواهد کرد، علی رغم اینکه در سال های اخیر پیشرفت های کمی در راستای اصلاح شورای امنیت سازمان ملل وجود داشته است. سکون ایجاد شده در بسیاری مسائل مهم و درگیری های عظیم که ما همیشه آن را تجربه می کنیم مدرکی دال بر آن است که با این ترکیب فعلی شورای امنیت نمی توان به این راستا ادامه داد.

هایکو ماس در بخش دیگری از این مصاحبه به تصمیمات اتحادیه اروپا برای تحریم کشورهایی که تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می نمایند پرداخته و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا دولت آلمان همچنان به این کشورها از جمله ترکیه سلاح ارسال می نماید گفت : ترکیه دیگر از آلمان هیچ سلاحی که بتواند در سوریه به کار ببرد دریافت نمی نماید.

وی اضافه نمود: ترکیه متحد ما در ناتو است. دولت ترکیه در ائتلاف نظامی ناتو تکالیفی را بر عهده گرفته که به وسیله آن تمام این ائتلاف نظامی حمایت می گردد.

وی در عین حال گفت: آنچه ترکیه در جنگ سوریه انجام می دهد برای ما قابل قبول نیست. از این رو ما بسیاری قراردادها با ترکیه برای صادرات کالاهای تسلیحاتی را تصویب نکردیم که این یک اقدام بسیار گسترده در قبال یک شریک در ائتلاف نظامی ناتو محسوب می گردد.

ماس در ادامه به مناسبات اروپا با روسیه با توجه به نقش این کشور در لیبی و سوریه پرداخته و گفت: در حال حاضر مناسبات ما با روسیه در بسیاری زمینه ها سخت است. اما ما می دانیم که برای حل درگیری ها در سوریه، لیبی و اوکراین به روسیه احتیاج داریم. آلمان یک نقش میانجی را در لیبی بر عهده گرفته و ما همچنین با فرانسه در بحران اوکراین میانجی گری می کنیم. روسیه باید در عین حال نقش خود در راستای حل بحران اوکراین را ایفا نماید.

ماس در بخش دیگری از این مصاحبه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را فردی با تجربه ارزیابی نموده و گفت: وی در مذاکرات منافع فدراسیون روسیه را بسیار دنبال می نماید، اما ما می توانیم با وی به راهکار هایی برای مسائل دست یابیم.

هایکو ماس در عین حال تاکید نمود تا زمانی که مسئله بحران اوکراین و الحاق کریمه به روسیه حل نگردد هیچ شانسی برای پیوستن مجدد روسیه به تشکل جی 8 وجود ندارد.

وزیر امور خارجه آلمان در بخش دیگری از این مصاحبه به مسئله مناسبات بین آمریکا و اروپا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ پرداخته و گفت: ایالات متحده آمریکا همچنان مهم ترین شریک ما خارج از اتحادیه اروپا خواهد بود. آمریکا چیزی وسیع تر از تنها دایره کاخ سفید است. بنابراین ما کوشش می کنیم با وجود همه اختلاف نظرها مناسبات دو سوی آتلانتیک را برای آینده تثبیت کنیم. اینکه این روابط پیچیده تر شده است و کاخ سفید بدون مشورت با شرکای خود در اروپا تصمیماتی اتخاذ می نماید برای ما روشن است، اما ما به آمریکا احتیاج داریم و متقابلاً هم آمریکا به اروپا احتیاجمند است.

وی در ادامه ایده تغییر سیاست های کاخ سفید در ناتو بعد از روی کار آمدن رئیس جمهور جدیدی در آمریکا را با دیده تردید نگریسته و بر لزوم استقلال امنیتی آینده اروپا در این شرایط تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1170

به "آلمان: برای حل بحران ها به روسیه احتیاج داریم، تأکید بر لزوم اصلاح شورای امنیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: برای حل بحران ها به روسیه احتیاج داریم، تأکید بر لزوم اصلاح شورای امنیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید