ایران را در این مستند 100 ساله از بالا تماشا کنید

به گزارش مجله گیتی رو، تصاویر هوایی ضبط شده یک خلبان از ایران که به حدود صد سال پیش بازمیگردد در قالب یک مستند در جشنواره جهانی فیلم فجر به روی پرده می رود.

ایران را در این مستند 100 ساله از بالا تماشا کنید

به گزارش خبرنگاران، مستند سفر هوایی من به ایران ساخته والتر میتل هولتسر خلبان، عکاس و ماجراجوی سوئیسی است که در جریان سفر هوایی او از زوریخ به ایران در سال 1924 میلادی و به سفارش شرکت آلمانی یونکرس، سازنده هواپیما و وسایل نقلیه، فیلمبرداری شده است.

میتل هولتسر در تاریخ 18 دسامبر 1924 اولین سفر بلند و بین قاره ای خود را از مبدا زوریخ در کشور سوئیس به مقصد بوشهر و خلیج فارس شروع کرد و این پرواز طولانی که با هواپیمای مدل A20 شرکت هوایپماسازی یونکرس آلمان و با موتور 250 اسب بخاری شرکت BMW انجام شد در مجموع با 71 ساعت پرواز و طی مسافت 11 هزار کیلومتر همراه بود.

این مستند 60 دقیقه ای پیش از این در جریان شصت و یکمین جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو در کشور سوئیس که در سال 2008 برگزار گردید نیز به نمایش گذاشته شده بود.

میتل هولتسر که اولین خلبانی است که شمال تا جنوب آفریقا را نیز در سال 1930 پرواز نموده، نویسنده تعداد زیادی کتاب درباره عکس های هوایی خود نیز هست و در سال 1926 میلادی مجموعه تصاویر خود از سفر به ایران را نیز قالب یک کتاب منتشر کرد. او در سال 1937 و در جریان یک صعود ماجراجویانه در اتریش در سن 43 سالگی درگذشت.

مجموعه ای از 18 هزار و 500 عکس هوایی به جای مانده از والتر میتل هولتسر که یکی از پیشگامان عکاس هوایی در تاریخ محسوب می گردد، هم اکنون در کتابخانه اصلی موسسه فناوری فدرال سوئیس در شهر زوریخ نگهداری می گردد.

مستند سفر هوایی من به ایراندر بخش آثا کلاسیک و بازسازی شده سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، شنبه (8 خرداد) اولین نمایش خود را در پردیس سینمایی چارسو تجربه خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1752

به "ایران را در این مستند 100 ساله از بالا تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران را در این مستند 100 ساله از بالا تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید