هواپیمایی اتریش، معرفی ایرلاین های ایران و جهان

به گزارش مجله گیتی رو، هواپیمایی اتریش، ایرلاین ملی و حامل پرچم کشور اتریش است که با بیش از 80 هواپیما در ناوگان پروازی خود، روزانه به 117 مقصد در 5 قاره جهان پرواز دارد.

هواپیمایی اتریش، معرفی ایرلاین های ایران و جهان

موقعیت جغرافیایی و قرارگیری اتریش در قلب اروپا، آن را مبدل به یک مرکز مهم اقتصادی در اروپای مرکزی و شرقی ساخته است.

در این میان، شهر وین به عنوان یک پایگاه اصلی و عمده نقش مهمی را در اتصال شرق و غرب اروپا به عهده دارد. از آنجا که در فرودگاه وین تنها 25 دقیقه زمان برای تعویض پروازها لازم است، لذا شرایطی برای مسافران فراهم است که به آنها این اجازه را می دهد تا سفر خود را به سرعت و بدون اتلاف وقت ادامه دهند.

از طرفی، این فرودگاه دفتر مرکزی هواپیمایی اتریش نیز محسوب می گردد. هواپیمایی اتریش، ایرلاین ملی و حامل پرچم کشور اتریش و یکی از شرکت های هواپیمایی تابع ایرلاین لوفت هانزا است. مقر اصلی این شرکت هواپیمایی شهر اشوخات (Schwechat)، در نزدیکی فرودگاه بین المللی وین است.

تاریخچه

این شرکت هواپیمایی که از اعضای اتحادیه استار الاینس است، در سال 1957 از ادغام دو شرکت هواپیمایی Air Austria و Austrian Airways تشکیل شد. اما تاریخچه ان به سال 1923، مصادف با تاسیس شرکت هواپیمایی آسترلین ایرویز باز می گردد.

در طول دهه 2000 میلادی، این شرکت هواپیمایی با در دست گرفتن مالکیت دو شرکت هواپیمایی دیگر به نام های راینتافلاگ (Rheintalflug) و لاودا ایر (Lauda Air) حدود اختیارات خود را توسعه دادهو در سال 2003 نیز رسما نام اختصاری آسترین را برای خود برگزید. در طول این دهه، شرکت هواپیمایی آسترین برای چند سال با خسارت و زیان روبرو شد و این بحران در سال 2008 به اوج خود رسید، به حدی که مالک شرکت (دولت اتریش) در این سال پیشنهاداتی مبنی بر فروش این شرکت به یک خریدار خارجی را دریافت کرد. تا اینکه در سال 2009، گروه شرکت های هواپیمایی لوفت هانزا، پس از دریافت تائیدیه از کمیسیون اروپایی، طی یک مناقصه این شرکت را خریداری و مالکیت آن را عهده دار شد.

اداره تمام پروازهای هواپیمایی اتریش از آوریل سال 2012، پس از شکست مذاکرات بر سر اقدامات پرهزینه این ایرلاین، به شرکت زیر مجموعه آن، تیرولین ایرویز (Tyrolean Airways) سپرده شد. این موضوع سبب شد 110 خلبان و 250 نفر از خدمه پروازهای شرکت هواپیمایی اتریش، به جای پیوستن به تیرولین ایرویز، این گروه پروازی را ترک کنند.

در در تاریخ اول آوریل سال 2015، اداره پروازهای این شرکت بار دیگر به شرکت آسترین محول شد و شرکت تابعه تیرولین ایرویز با شرکت اصلی خود ادغام شد.

کلاس های پروازی

هواپیمایی آسترین ایرلاینز در دو کلاس پروازی اقتصادی یا اکونومی (Economy) و تجاری یا بیزنس کلاس (Business) به ارائه خدمات می پردازد. کلاس اکونومی به سه گروه پرواز کوتاه و میانه، پرواز طولانی و پریمیوم اکونومی تقسیم می گردد. پرواز بیزنس کلاس نیز در دو نوع پرواز کوتاه و میانه و پرواز طولانی به مسافران ارائه می گردد.

بار مجاز مسافر

مسافران اکونومی می توانند یک چمدان تا حداکثر وزن 23 کیلوگرم تحویل قسمت بار دهند و مسافران بیزنس کلاس اجازه حمل دو چمدان تا حداکثر وزن 32 کیلوگرم را دارند. کسانی که کارت مخصوص مسافران پر رفت و آمد را دارند می توانند مقدار بار بیشتری داشته باشند. در غیر این صورت باید هزینه اضافه بار پرداخت کنند. چمدان هایی که تا 23 کیلوگرم و مجموع ابعاد 158 سانتی متر هستند، شامل 75 یورو هزینه در سفرهای اروپایی و 150 یورو در سفرهای بین قاره ای می شوند. چمدان هایی که از مجموع ابعاد 158 سانتی متر نیز فراتر فرایند شامل 175 یورو هزینه اضافه بار در سفرهای اروپایی و 350 یورو در سفرهای بین قاره ای می شوند.

مقاصد هواپیمایی اتریش

آسترین ایرلاینز در حال حاضر به 130 فرودگاه در سرتاسر دنیا پرواز مستقیم دارد. این پروازها به کشورهای مختلف در قاره اروپا، آسیا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای شاقتصادی و کارائیب انجام می گردد. آسترین ایرلاینز در ایران نیز فعال است و پروازهای مستقیمی به مقصد تهران، شیراز و اصفهان انجام می دهد.

ناوگان هواپیمایی اتریش

شرکت هواپیمایی اتریشی (آسترین ایرلاینز) در حال حاضر 83 ففرایند هواپیما در اختیار دارد. این هواپیماها بسته به مسافت و نوع مقصد متفاوت هستند. پروازهای این ایرلاین به سه گروه پروازهای طولانی، کوتاه و میانه تقسیم می شوند و ناوگان هوایی در مورد هرکدام فرق دارد.

ناوگان هوایی در پروازهای طولانی

  • بوئینگ 777-200 ای آر
  • بوئینگ 767-300 ای آر

ناوگان هوایی در پروازهای کوتاه و میانه

  • ایرباس 321-211
  • ایرباس 321-111
  • ایرباس 320-200
  • ایرباس 319-111
  • امبرر Embraer 195
  • بومباردیر Bombardier Q400
  • فوکر Fokker 100

حادثه در هواپیمایی اتریش

در 21 فوریه سال 1970 ، یک بمب در قسمت بار هواپیمای مسافربری ایرلاین اتریش منفجر شد. این هواپیما که از فرانکفورت به سمت وین پرواز می کرد ، 33 مسافر و 5 خدمه داشت. با وجود اینکه انفجار بمب سبب سوراخ شدن بخشی از بدنه هواپیما شده بود، خلبان پیروز شد مسافران هواپیما را به سلامت به فرودگاه فرانکفورت بازگرداند. دقیقا در همان روز یک بمب در پرواز شماره 330 هواپیمایی سوئیس ایر که از زوریخ به سمت هنگ کنگ پرواز می کرد منفجر شد و جان تمام سرنشینان هواپیما ( 47 نفر) را گرفت.

منبع: کجارو / الی گشت / ایوار / سفرمی / en.wikipedia.org / فلایتیو / gharepeyma.com / austrian.com
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2082

به "هواپیمایی اتریش، معرفی ایرلاین های ایران و جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمایی اتریش، معرفی ایرلاین های ایران و جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید