تور ارزان آلمان: معرفی فرودگاه بین المللی برلین تگل

به گزارش مجله گیتی رو، آشنایی با فرودگاه بین المللی برلین تگل | Berlin Tegel Airport

برلین یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی آلمان است که از قضا یکی از مهم ترین فرودگاه های کشور آلمان را نیز در خود دارد، فرودگاه بین المللی برلین تگل (Berlin Tegel Airport)، فرودگاهی است که امروز می خواهیم در خصوص آن صحبت کنیم. برلین به شهر خرس قهوه ای معروفیت دارد و از این رو پر واضح است که درباره فرودگاه اصلی شهری پر جاذبه صحبت خواهیم کرد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم تاریخچه، اطلاعات، ترمینال ها، راه های دسترسی و امکانات این فرودگاه را به اتفاق هم آنالیز نماییم.

تور ارزان آلمان: معرفی فرودگاه بین المللی برلین تگل

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

تاریخچه فرودگاه بین المللی برلین تگل

فرودگاه بین المللی برلین تگل در مرکز مرکز فدرال آلمان قرار گرفته است. طبق آمار، فرودگاه برلین با داشتن بیش از 20.7 میلیون نفر مسافر در سال 2014، به عنوان چهارمین فرودگاه شلوغ و پر تردد کشور آلمان و شهر برلین شناخته شد. در سال 2014 نیز این فرودگاه پذیرای 20.5 میلیون نفر مسافربوده است. فرودگاه بین المللی برلین تگل ،قطب اصلی ایرلاین هایی همانند: یورو وینگز و ایزی جت است. پرواز هایی که از این فرودگاه انجام می شود، هم مقاصد داخلی و هم مقصد های بین المللی و بین قاره ای را در بر می گیرد. مکان جغرافیایی دقیق این فرودگاه در 8 کیلومتری شمال غربی شهر برلین است. ضروری است بدانید که با توجه به تعطیلی فرودگاه براندبورگ برلین، آینده این فرودگاه نیز نامعلوم است اما به هر حال نمی توانیم از نقش آن در این که دروازه ای است که پروازهای هوایی به برلین را مدیدت می نماید، نادیده گرفت.

البته ناگفته نماند که برای بازسازی فرودگاه برلین تگل برنامه هایی ارائه شده است و به احتمال زیاد، ان فرودگاه مورد بازسازی و توسعه قرار می گیرد. در حال حاضر این فرودگاه بیش از 17 هزار و 500 کارمند دارد. شاید برایتان عجیب باشد اما باید بگوییم که این فرودگاه علاوه بر این که در اختیار هواپیمایی است، برای مقاصد علمی هم در خود پایگاه دارد. یک مرکز دانشگاهی و یک پارک علم و فناوری در این فرودگاه وجود دارد!

طرح اولیه ساخت فرودگاه بین المللی برلین تگل در سال 1906 داده شد. منطقه ای که امروزه این فرودگاه در آن قرار گرفته است، در واقع روزگاری جز جنگلی در اطراف شهر برلین به نام Jungfernheide بوده است و از آن در طول قرن 19، به عنوان شکارگاه سلطنتی استفاده می شده است. زمانی که پروازهایی از ایالات متحده به مقصد برلین انجام شد، به سرعت تعیین گشت که باندهای پرواز فرودگاه قدیم برلین، گنجایش قبول هواپیماهای نو را ندارد.

بنابراین ساخت و توسعه فرودگاه نو به جای فرودگاه قدیم با باندی به پهنای 4228 متر در تاریخ 24 ژوئن سال 1948 داده شد. باندی که در این فرودگاه ساخته شد در آن موقع طولانی ترین باند در اروپا شناخته می شد. از تاریخ 17 نوامبر همان سال، هواپیماهای شرکت هواپیمایی داکوتا و بعلاوه هیستینگز، به صورت پروازهای منظم و روزانه به این فرودگاه پرواز داشتند. حمل بار به آمریکا و بالعکس نیز از 14 دسامبر سال 1948 شروع گشت. در هنگام جنگ، کاربری این فرودگاه به آموزش نظامی تغییر پیدا کرد.

این فرودگاه دارای اهمیت بسیاری در صنعت هوایمایی کشور آلمان است زیرا به علت اهمیت جایگاه ویژه برلین در حوزه های مهمی همانند اقتصاد، صنعت و گردشگری این شهر به جز برلین تگل که یکی از مهم ترین فرودگاه های برلین است، چندین فرودگاه بین المللی دیگر نیز برای تردد مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در این شهر موجود است.

از جمله شرکت های هواپیمایی که به این فرودگاه پرواز دارند می توان به: آدریا ایر ویز، ایژین ایرلاینز، ایر لینگاس، ایر بالتیک، ایر برلین، ایر فرانس، ایر مالتا، ایر صربیا، آلیتالیا، آستریا ایر، بلو ایر، بریتیش ایر ویز، بلغاریا ایر ویز…، و بسیاری از ایرلاین های اروپایی و بین المللی دیگر در این فرودگاه فعالیت می کنند. لازم به ذکر است که در حال حاضرهیچ پروازی به این فرودگاه در برنامه شرکت های هوایی داخلی ایران ثبت نشده است و مسافرانی که می خواهند به کشور آلمان و شهر برلین سفر کنند، می توانند از پروازهای شرکت های خارجی همانند قطر ایرویز، برلین ایر یا الاتحاد برای سفر به فرودگاه بین المللی برلین تگل استفاده کنند.

اطلاعات فرودگاه بین المللی برلین تگل

نام فرودگاه بین المللی برلین تگل: Berlin Tegel Airport

کد یاتا: TXL

کد ایکائو: EDDT

کاربری: عمومی

فاصله از دریا: 37 متر

ترمینال ها: 5 پایانه مجزا

وب سایت فرودگاه بین المللی برلین تگل:www.berlin-airport.de

ترمینال های فرودگاه بی المللی برلین تگل

فرودگاه بین المللی برلین تگل، در مجموع دارای 5 ترمینال مجزا است. ترمینال A، دارای یک ساختمان با طراحی 6 ضلعی است و به عنوان ترمینال اصلی فرودگاه برلین محسوب می شود. ساختمان این ترمینال به خاطر موقعیت قرارگیریش در نقشه، باعث کاهش مسافت بین هواپیما تا خروجی ترمینال به کمتر از 30 متر شده است و در اغلب موارد برای هواپیماهای پهن پیکری همانند بوئینگ 767 و یا حتی هواپیمای ایرباس A330 استفاده می شود. ترمینال Bنیز به افتخار رادلف نبل، به این نام نام گذاری شده و در همسایگی ساختمان 6 ضلعی ترمینال A قرار گرفته است. ترمینال C در سال 2007 به علت تکمیل ظرفیت دو ترمینال دیگر به مجموعه فرودگاه اضافه شد و در حال حاضر برای پروازهای برلین ایر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

ترمینال D از سال 2001 در فرودگاه تگل ساخته شد و شروع به کار کرد. این قسمت قبلا برای پارکینگ خودروها استفاده می شد. این ترمینال دارای سیستم حمل و نقل اتوبوس و 2 راهروی مخصوص برای سوار شدن به هواپیما است. این ترمینال تنها بخش فعال فرودگاه تگل در زمان شب است. و در آخر می رسیم به ترمینال E که عنوان کوچک ترین بخش ورودی در فرودگاه تگل را نیز دارا است. این ترمینال تنها دارای 2 درب خروجی است و آن هم اغلب در مواقع خاص استفاده می شود.

فرودگاه تگل فاقد امکانات لازم برای حمل ونقل ریلی قطار و مترو است.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی برلین تگل

اگر مایل هستید که از تاکسی بهره ببرید می توانید ازبزرگراه A111 به شبکه راه های برلین متصل شوید و به راحتی با استفاده از خودروهای شخصی و یا تاکسی در طول مدت زمانی برابر با 25 دقیقه به مرکز شهر برسید.

همانطور که در سطور قبل تر شرح دادیم، فرودگاه برلین تگل به قطار و مترو دسترسی ندارد اما برخلاف شبکه ریلی، فرودگاه بین المللی برلین تگل، به شبکه اتوبوسرانی BVG متصل است و مسافران می توانند به راحتی به اغلب نقاط شهر با استفاده از آن ها دسترسی پیدا کنند.

امکانات فرودگاه بین المللی برلین تگل

دراین فروگاه می توانید از امکاناتی همانند: حمل و بسته بندی بار مسافران، هتل های اطراف فرودگاه برای اقامت، خدمات سیم کارت و اپراتورهای مختلفی، فروشگاه ها، رستوران ها و کافه های مختلف، … و دیگر امکانات این فرودگاه استفاده نمایید.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2118

به "تور ارزان آلمان: معرفی فرودگاه بین المللی برلین تگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: معرفی فرودگاه بین المللی برلین تگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید