انتقاد آمریکا از کشورگشایی چین در دریای چین جنوبی

به گزارش مجله گیتی رو، نماینده آمریکا در نشست رهبران جنوب شرق آسیا اقدامات چین در دریای چین جنوبی را به انتقاد گرفت و آن را به کشورگشایی تشبیه کرد.

انتقاد آمریکا از کشورگشایی چین در دریای چین جنوبی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزرای رویترز، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که به نمایندگی از ترامپ در نشست رهبران جنوب شرق آسیا شرکت دارد گفت مناقشه بر سر آب های منطقه ای ادعایی چین و چندین کشور جنوب شرق آسیا باید بطور مسالمت آمیز حل و فصل گردد.

اوبراین گفت: فکر نمی کنم آنها با ارعاب یا نظامی گری در دریا و یا متوقف ساختن کشتی ها و محاصره جزایر بتوانند این مساله را حل نمایند.اینها روش های قرن 21 نیست. این کار کشورگشایی است. پکن با ارعاب سعی دارد کشورهای آسه آن را از بهره برداری از منابع ساحلی شان بازدارد.کشورهای بزرگ نباید کشورهای کوچک را اجحاف نمایند.

وی اضافه کرد: با این حال واشنگتن به دنبال روابط بزرگ با چین است . دو طرف به مرحله اول توافق برای پایان دادن به 16 ماه جنگ تجاری نزدیک هستند.

اما لی یوچنگ، معاون وزیر خارجه چین نیز بعضی کشورهای خارجی را به دخالت در این دریا متهم نموده و گفت: بعضی کشورهای غیرمنطقه ای نمی توانند آرامش در آب های چین جنوبی را شاهد باشند و این همه راه می آیند تا موج ایجاد نمایند.

اوبراین نیز در پاسخ گفت: فکر نمی کنم ما دخالتی نموده باشیم. ما همیشه با دعوت آمده ایم مثل دیگر کشورها.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 524

به "انتقاد آمریکا از کشورگشایی چین در دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد آمریکا از کشورگشایی چین در دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید