14 ایده عالی برای میز تحریر مناسب فضاهای کوچک

به گزارش مجله گیتی رو، اگر در شرایط این روزها به دورکاری مشغولید یا با کامپیوتر شخصی خود تنها به فعالیت های معمول روزانه می پردازید یا محصل هستید و زمان زیادی را در طول روز به مطالعه می پردازید، در هر صورت احتیاج به یک میز تحریر دارید. اگر فضای کمی برای اختصاص دادن به میز تحریر در اختیار داشته باشید، ممکن است انتخاب میز برای شما کمی چالش برانگیز باشد. در ادامه این مطلب از خبرنگاران مگ همراه ما باشید، ایده های کاربردی و مناسبی برای شما خواهیم داشت.

14 ایده عالی برای میز تحریر مناسب فضاهای کوچک

1. میز دیواری کنار پنجره

اگر طراحی فضای شما به گونه ای است که پنجره ای در یک زاویه خاصی قرار گرفته و به شما این امکان را می دهد که در زیر پنجره میزی را قرار دهید، می توانید از این فضا نهایت استفاده را داشته باشید و یک میز تحریر دیواری را زیر پنجره قرار دهید. به این ترتیب شما هم از فضای خود استفاده بهینه داشته اید و هم با قرار دادن یک میز تحریر ساده و زیبا، فضای کار مناسبی که چشم اندازی به چشم انداز بیرون دارد، فراهم نموده اید.

2. میز تحریر توکار

اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید، ممکن است فضاهای پِرتی را ببینید که به نظر می رسد هیچ کارایی و استفاده ای نخواهند داشت اما با کمی خلاقیت می توانید از این فضا به برترین شکل ممکن بهره ببرید.

برای این کار تنها به یک تخته چوب محکم نیاز دارید که آن را به دیوار پیچ کنید و یک میز تحریر کم جا ایحاد کنید. حتی می توانید از یک تخته چوب پنبه هم به عنوان تخته کار خود بهره ببرید که برگه های یادداشت خود را به آن آویزان کنید.

3. استفاده از دراور یا کشو به عنوان میز تحریر

اگر تکه هایی از دراور یا کشوی لوازم قدیمی شما سالم به جای مانده اند، با کمی تغییرات می توانید آن را به یک میز تحریر ساده، زیبا و کم حجم تبدیل کنید. اگر در اتاق یا سالن پذیرایی خود فضایی برای نصب میز پیدا نکردید، خودتان را محدود به این فضاها نکنید. دیوار کنار کابینت یک آشپزخانه هم به شرطی که مانع رفت و آمد و فعالیت های مربوط به آشپزخانه نگردد، گزینه مناسبی برای قرار دادن میز خواهد بود.

4. میز تحریر پایه کوتاه

میز تحریرهای پایه کوتاه یکی از برترین و مناسب ترین گزینه ها برای مواقعی هستند که هیچ فضای خالی و مناسبی برای نصب و قرار دادن میز تحریر وجود نداشته باشد. این میز تحریر را شما می توانید روی میزهای دیگر، روی مبل و تخت قرار دهید و از آن بهره ببرید.

با کمی خلاقیت و به یاری لوازم ساده و قابل دسترس، می توانید این میز تحریر را خودتان درست کنید. مانند تصویری که در بالا مشاهده می کنید که یاری تعدادی لوله و یک تخته ساخته شده است.

5. میز تحریر تاشو

میز تحریر تاشو یکی از گزینه های بسیار مناسب و کاربردی برای فضاهای کوچک است. این میزها به یاری لولا یا زنجیر قابل باز و بسته شدن هستند و هر زمانی که به آن ها نیازی نداشتید، می توانید میز را جمع کنید تا فضای زیادی را اشغال نکند. این میزها در طرح و مدل های مختلفی موجود هستند اما اگر خودتان هم دانش و تجربه اندکی در این زمینه داشته باشید، می توانید آن را به شکل دلخواه خود بسازید و مورد استفاده قرار دهید.

6. میز تحریر نردبانی

میز تحریر نردبانی همان طور که از نامش تعیین است، به شکل نردبان ساخته می گردد و معمولا با ترکیب چوب و فلز در فروشگاه ها عرضه می گردد که بسیار زیبا و متفاوت ست. شما از این میز تحریر هم به عنوان میز کار و هم به عنوان کتابخانه می توانید بهره ببرید و کتاب ها و سایر لوازم خود را در طبقات آن بچینید.

7. میز تحریر کنج

یکی دیگر از فضاهایی که ممکن است به آن فکر ننموده باشید، کنج های دیوار هستند که برترین فضا را برای قرار دادن یک میز تحریر کم جا و مناسب در اختیار شما قرار می دهند. استفاده از میز در کنج یک دیوار، بخش زیادی از فضای شما را اشغال نمی نماید و نیازهای شما را رفع خواهد نمود. تنها کافی است کمی دقیق تر کنج های فضاهای مختلف خانه خود را آنالیز کنید تا برترین فضا را پیدا کنید.

8. میز تحریر کنار مبلی

به جای تهیه یک میز معمولی، چرا یک میز همه کاره را امتحان نکنید؟ میزهای کنار مبلی یکی از برترین گزینه ها برای شما خواهند بود که بسته به نیازتان می توانید کاربری آن ها را تغییر دهید. به طور مثال، هنگامی که در حال تماشای تلویزیون یا پذیرایی از مهمانان هستید، می توانید از این میز به عنوان میز پذیرایی بهره ببرید و در شرایطی که مشغول کار و مطالعه هستید، می توانید لپتاپ یا لوازم خود را روی آن قرار داده و به عنوان میز کار از آن بهره ببرید.

9. میز صنعتی کم حجم

میزهای صنعتی که از ترکیب چوب و فلز تشکیل می شوند، یکی از برترین گزینه ها برای فضاهایی با طراحی صنعتی، مدرن و روستیک هستند. این ترکیب می تواند فقط شامل یک میز چوبی به همراه پایه های بلند و باریک فلزی باشد یا اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، می توانید میزی را تهیه کنید که کشوهایی هم برای قرار دادن لوازم در آن داشته باشد. این نوع میز بسیار زیباست، نیازهای شما را رفع می نماید و در عین حال، فضای زیادی را اشغال نمی نماید.

10. میز تحریر L شکل

میزهای L شکل به علت ساختار منحصربه فردشان با حداکثر فضایی که در اختیار شما قرار می دهند، مساحت کمتری از فضای شما را اشغال می نمایند. این میز را می توانید در گوشه اتاق خود قرار دهید. یک میز L شکل به جای یک سطح، دو سطح وسیع و طولانی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آن استفاده های مختلف و گسترده ای داشته باشید. بعلاوه شما می توانید این میز L شکل را به صورت دیواری نصب کنید تا فضای به مراتب کمتری را اشغال کند.

11. میز تحریر تودرتو

این نوع میز تحریر طراحی بسیار ویژه و زیبایی دارد. معمولا از چندیدن مکعب ساخته می شوند که وقتی به آن نیازی ندارید، با مکانیزم خاصی داخل یکدیگر قرار گرفته و جمع می گردد و در نتیجه فضای بسیار کمی را اشغال می نماید. هنگامی که نیاز به استفاده از آن دارید، با همان سیستم خاصی باز شده و تبدیل به یک میز تحریر و طبقه های مختلفی می گردد که می توانید از میز و طبقه های آن بهره ببرید.

12. میز تحریر قرون وسطایی

میزهای چوبی قرون وسطایی که مربوط به دهه 50 و 60 میلادی می شوند، بسیار منحصربه فرد و زیبا هستند و به علت ساختار ساده و کاربردی آن ها، همواره قابل استفاده هستند و هیچ وقت از مد نمی افتند. این مدل میزها معمولا دارای درب هستند که به هنگام نیاز می توانید آن را باز کنید و مورد استفاده قرار دهید و هنگامی که دیگر نیازی به آن ندارید، درب را ببندید و میز ظاهری شبیه به یک کنسول چوبی زیبا به خود می گیرد که می تواند یکی از لوازم دکوری منزل شما باشد.

13. میز تحریر کریستالی

بعضی افراد احساس می نمایند که یک تکه مبلمان بزرگ در یک فضای کوچک، ظاهر حجیمی را در فضا به وجود می آورد که چندان زیبا نیست. اگر چنین احساسی دارید، شاید بهتر باشد یک میز کریستالی را امتحان کنید که ظاهری تقریبا نامرئی دارد. این مدل میز حس سبکی در فضا ایجاد می نماید و قادر است با سایر مبلمان فضای شما ترکیب گردد. شما می توانید این میز را به ساده ترین و کم حجم ترین شکل تهیه کنید که علاوه بر سبُکی بصری خاصی که در فضا ایجاد می نماید، فضای کمی را هم اشغال کند.

14. میز تحریر به همراه قفسه کتاب

اگر نیاز به تهیه میز به همراه قفسه های کتاب دارید اما فضای کافی برای قرار دادن قفسه ها ندارید، می توانید از طراحی های خلاقانه بهره ببرید. میزهایی که برای طراحی آن ها از حداکثر فضا استفاده شده و بخش های خالی میز با قفسه و کشو پر شده است، برترین انتخاب برای شما خواهد بود که نیاز به میز و قفسه با هم دارید.

کلام آخر

اگر فضای کمی در اختیار دارید اما نیاز به وجود یک میز تحریر برای فضای خود دارید، شاید در ابتدا تصور کنید که قادر به تهیه یک میز تحریر نخواهید بود زیرا فضای کافی در اختیار ندارید اما در واقع این طور نیست. تنها کافی است به اطراف خود کمی دقیق تر نگاه کنید و فضاهای احتمالی مناسبی را که می توانید میز خود را در آن فضا قرار دهید، شناسایی کنید. درباره نیازهای خود و متراژ فضایی که به آن نیاز دارید، مطلع باشید و سپس به یاری کمی خلاقیت، میز دل خواه خود را بسازید، سفارش دهید یا به صورت آماده از فروشگاه ها تهیه کنید.

منابع: rhythmofthehome, thespruce

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2025

به "14 ایده عالی برای میز تحریر مناسب فضاهای کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 ایده عالی برای میز تحریر مناسب فضاهای کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید