از ارتقای بزرگ سایبرپانک تا ورود پابجی به متاورس؛ برترین های بازی های ویدیویی

به گزارش مجله گیتی رو، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم صنعت بازی و بازی سازی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای بازی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های بازی های ویدیویی، هر دوشنبه 10 مقاله و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از ارتقای بزرگ سایبرپانک تا ورود پابجی به متاورس؛ برترین های بازی های ویدیویی

نسخه نسل نو سایبرپانک 2077 منتشر شد؛ جزئیات کامل پیشرفت ها و تغییرات

بالاخره پس از مدت ها انتظار، استودیوی سی دی پراجکت رد به روزرسانی نو بازی سایبرپانک 2077 یعنی نسخه 1.5 را روی کنسول های نسل هشتم و نهمی ایکس باکس، پلی استیشن و رایانه های شخصی عرضه کرد. این به روزرسانی بهبودهای زیادی را در بخش های مختلف بازی از گرافیک تا گیم پلی ایجاد نموده است و شامل بسته های الحاقی رایگان نیز است. علاوه بر موارد گرفته شده، این به روزرسانی نسخه نسل نهمی بازی را در خود جای داده است که به آن اجازه می دهد از قدرت اضافی سخت افزارهای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری استفاده کند. لازم به ذکر است که کسانی که از کنسول های نسل نهمی بهره مند هستند، می توانند به نسخه آزمایشی بازی به صورت رایگان تا 30 روز آینده دسترسی داشته باشند و 5 ساعت ابتدایی بازی را تجربه نمایند.

12 بازی برتر سبک دفاع از قلعه برای کامپیوتر

زمانی بود که سبک ساده و بی غل وغش دفاع از برج (Tower Defense) جزو پرطرفدارترین سبک های بازی های ویدئویی بود. شاید در نگاه اول بازی های دفاع از برج شبیه نسخه ساده سازی شده بازی های استراتژی برای بازیکنان کژوال به نظر برسند، ولی کسانی که زمان زیادی را با این سبک گذرانده باشند، می دانند که در عین قابل دسترس بودن، این بازی ها نیازمند واکنش های سریع، ذهنی آماده و ابتکار عمل سریع هستند. قابل دسترس بودن آن ها به خاطر سرراست بودن فریبنده آن ها - حداقل در ابتدای بازی - می باشد. در این بازی ها لشکری از دشمنان از ناحیه ای کوچک سرازیر می شوند و بازیکن باید با ابتکار عمل خود و با استفاده از منابع محدود، تمهیدات دفاعی جور کند تا جلوی پیشروی آن ها را بگیرد. هرچقدر در بازی پیشرفت کنید، دشمنان سرسخت تر و تعدادشان نیز بیشتر می گردد، ولی در عوض به تجهیزات بهتر و قوی تر برای مقابله با آن ها دست پیدا می کنید.

راک استار چگونه اسب شگفت انگیز رد دد ریدمپشن 2 را طراحی نموده است؟

اسب سواری یکی از عناصر مهم در بازی های اکشن و ماجراجویی است. حال می خواهد گشت و گذار در شهرهای قدیمی اساسینز کرید (Assassins Creed) باشد یا اینکه با گرالت در پی شکار خود در ویچر 3 (Witcher 3) باشید. همواره اسب ها نقش مهمی در گشت و گذار در این عناوین دارند. با وجود اینکه اسب سواری در بسیاری از بازی ها وجود دارد، ساخت یک اسب خوب در یک عنوان بسیار سخت است. اسب ها ماشین نیستند. به این معنا که طراحی آن ها نیز تفاوت بسیاری با طراحی یک ماشین دارد. ماشین به طور کلی یک گاز و ترمز دارد و می توان گفت که طراحی ساده ای دارد. در طراحی اسب باید تمام حرکات بدن موجود در نظر گرفته گردد. از طرفی این موجودات زنده هستند. به همین خاطر باید به طرز واقع گرایانه ای ساخته شوند. گیمرها از اسب ها بیش از تنها یک وسیله حمل و نقل انتظار دارند. بلکه انتظار دارند اسب ها یک کاراکتر جداگانه برای خود باشند.

رده بندی 19 بازی سوپر ماریو اصلی از بدترین تا برترین

در سال 2020 نینتندو سالگرد 35 سالگی سوپر ماریو را جشن گرفت و برای راضی نگه داشتن نوستالژی هواداران، خبر ساخت بازی Super Mario 3D All-Stars و محصولات دیجیتالی و اسباب بازی های دیگر را با موضوع ماریو خاطرنشان کرد تا به همه نشان دهد خط فراوری بزرگ ترین مجموعه اش به قوت خودش باقی است. در این 35 سال، ماریو و دوستانش در صدها عنوان حضور پیدا کردند، ولی در مجموعه اصلی سوپر ماریو، این لوله کش دوست داشتنی در کمتر از 20 عنوان حضور داشت. با توجه به این که سوپر ماریو میکر 1 و 2 (Super Mario Maker 1 & 2) تجربه هایی بسیار خاص هستند و بیشتر شبیه به ابزار ساخت وساز هستند تا یک بازی واقعی، تصمیم گرفتیم تا آن ها را در این لیست نگنجانیم. مجموعه سوپر ماریو تا به امروز هیچ بازی بدی نداشته است، برای همین تدوین این لیست، آن هم با ترتیبی که انصاف در آن رعایت گردد، کار سختی بود. در سال 2018 ما (یعنی گیم اینفورمر) در 300مین شماره یمان 300 بازی تمام دوران را رده بندی کردیم.

کال آو دیوتی سال آینده دنباله Modern Warfare است؛ وارزون 2 می آید

طبق آخرین مصاحبه ای که با سازندگان بازی ندای وظیفه: جنگ مدرن (Call of Duty: Modern Warfare) یعنی شرکت اینفینیتی وارد (Infinity Ward) اتخاذ شده است، یک بازی نو در سری وارزون ساخته خواهد شد. در همین مصاحبه اعلام شد که ندای وظیفه بعدی، حالت SandBox خواهد داشت. البته هنوز اطلاعات دقیقی از آن منتشر نشده است. بازی های SandBox چیزهایی مانند ماینکرفت (Minecraft) هستند. بازی هایی که خط داستانی مشخصی نداشته و باید شما خودتان داستان را بسازید. از طرفی دست شما به طور کامل باز بوده و به هر طریق که دوست دارید می توانید بازی را به پیش ببرید.

10 بازی انحصاری عالی ایکس باکس که باید روی سری ایکس و اس تجربه کنید

کنسول های ایکس باکس در این مدت در زمینه اجرای بازی های قدیمی (Backwards Compatibility) بسیار خوب عمل کردند. حال نوبت به نسل 9 رسیده است. یکی از ویژگی های نسل 9 کاهش شدید زمان اجرای بازی است. همینطور اینکه رزولوشن عناوین نیز ارتقاء بسیاری داشته است. به همین خاطر تجربه بعضی از این عناوین قدیمی با تکنولوژی نو بسیار لذت بخش خواهد بود. سیستم اجرای بازی های قدیمی در سال 2015 برای کنسول های مایکروسافت معرفی گردید. این سیستم باعث می شد تا کاربران بتوانند عناوین ایکس باکس تا نسل 6 که اولین ایکس باکس در آن عرضه شد، تجربه نمایند. به نوبه خود در زمینه کنسول ها این تکنولوژی بسیار مهم بوده و هواداران بسیاری دارد. از ویژگی های مثبت این سیستم، اجرای عناوین بسیار قدیمی است. به همین خاطر افراد زیادی می توانند با آن خاطره بازی نمایند. حال در این متن ما قصد داریم تا شما را با تعدادی از عناوین قدیمی که ارزش تجربه دوباره روی نسل 9 را دارند، آشنا کنیم. دقت کنید که این عناوین انحصاری ایکس باکس بوده و روی کنسول دیگری وجود ندارند.

سازنده پابجی هم وارد متاورس و NFT می گردد

شرکت اهل کره جنوبی کرافتون (KRAFTON) که آن را به خاطر آثاری همانند PUBG: Battlegrounds و TERA می شناسیم، علاقه و قصد خود را برای ایجاد یک پلتفرم متاورس ان افت تی (NFT) ابراز کرد. این شرکت برنامه دارد تا به همراه NAVER Z - اپراتور راهنمایی نماینده پلتفرم متاورس آسیایی ZEPETO - که گفته می گردد توانسته بیش از 290 میلیون مخاطب را در سراسر دنیا جذب کند، برای ساخت پلتفرم متاورس خود همکاری کند. ZEPTO یک دنیا مجازی است که به کاربران اجازه می دهد به وسیله آواتارهای سه بعدی خود با استفاده از فناوری واقعیت افزوده با یکدیگر تعامل داشته باشند. کرافتون میخواهد با استفاده از موتور بازی سازی آنریل انجین شرکت اپیک گیمز، یک ابزار مبتنی بر محتوای فراوریی کاربران و یک دنیای مجازی با کیفیت بالا خلق کند. این در حالی است که NAVER Z خدمات مربوط به متاورس به علاوه خدمات جامعه مخاطبان و دیگر خدمات اجتماعی را مدیریت خواهد نمود.

ارزش بزرگ ترین کمپانی های صنعت بازی چقدر است؟

خرید کمپانی های بتسدا و اکتیویژن بلیزارد به وسیله مایکروسافت و در ادامه خرید بانجی به وسیله سونی، تعجب همه را برانگیخته است و بسیاری از کاربران ناخودآگاه به این فکر می نمایند که کمپانی هایی نظیر نینتندو، کپکام، اسکوئر انیکس و دیگر شرکت های بازیسازی چقدر ارزش دارند. به هر حال به نظر می رسد که در آینده بار دیگر شاهد این خریدهای بزرگ باشیم. صحبت درباره ارزش خالص یک کمپانی به نوعی مشکل است. ارقام عایدی سالانه اغلب در مورد این نوع از امور اقتصادی مهم ترین و با ارزش ترین معیار هستند اما در واقع به طور کامل قابل استناد نیستند و تصویر دقیقی از ارزش یک شرکت برای خرید نمی دهند. در این مقاله روی ارزش بازار تقریبی یک شرکت تمرکز شده تا به شما درک بهتری از ارزش فعلی آن ها بدهد. ارزش بازار، ارزش کل سهام یک شرکت سهامی عام است و اغلب با ضرب قیمت سهام یک شرکت در تعداد سهام موجود آن محاسبه می گردد. در حالی که متغیرهای دخیل در این فرمول به نوعی تضمین می نمایند که ارزش بازار یک شرکت همواره به نوعی در حال تغییر است، اما همچنان یکی از برترین راه ها برای به دست آوردن تصویری فعلی از ارزش کلی یک شرکت است.

هورایزن زیرو داون بیش از 20 میلیون نسخه فروش داشته است

در حالی که در آستانه عرضه ی بازی هورایزن: فوربیدن وست (Horizon Forbidden West) قرار داریم، هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن، آمار فروش بازی هورایزن زیرو داون (Horizon Zero Dawn) را خاطرنشان کرد. طبق گفته رسمی هرمن هالست، بازی هورایزن زیرو داون توانسته در مجموع روی دو پلتفرم پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی بیش از 20 میلیون نسخه فروش کند. علاوه بر این آمار خیره نماینده، هالست بعلاوه بیان نمود که بازیکنان بیش از 1 میلیارد ساعت به تجربه اولین ماجراجویی اِیلوی (Aloy) پرداخته اند. آخرین باری در سال 2019 میلادی آمار فروش بازی Horizon Zero Dawn اعلام شد بود که در آن موقع سونی خاطرنشان کرد که این اثر توانسته از مرز 10 میلیون نسخه عبور کند. آمار فعلی به ما نشان می دهد که از سال 2019 تا به امروز این بازی بیش از 10 میلیون نسخه دیگر فروش نموده که رقمی فوق العاده به شمار میرود. به خصوص اگر بخواهیم در نظر بگیریم که هورایزن زیرو داون یک عنوان کاملاً نو (آی پی نو) بود، ارزش دستاورد آن بیشتر از قبل هم می گردد.

7 مجموعه فراموش شده اکتیویژن که مایکروسافت می تواند زنده کند

همان طور که قطعا در جریان هستید، مایکروسافت مدتی پیش با مبلغ باورنکردنی 68.7 میلیارد دلار اکتیویژن بلیزارد را خریداری کرد و اکنون به نوعی صاحب بعضی از بزرگ ترین فرانچایزها مثل Call of Duty و وارکرفت است. با این حال، لیست دارایی های اکتیویژن بلیزارد فقط به این نام های بزرگ و شناخته شده امروزی ختم نمی گردد و این شرکت چندین فرانچایز فراموش شده دارد که می توانند با تصمیم مایکروسافت، به رادار صنعت بازی های ویدیویی بازگردند. در ادامه با هم به بعضی از فرانچایزهای مرده اکتیویژن بلیزارد که می توانند به وسیله مایکروسافت احیا شوند، نگاهی می اندازیم. عناوین زیر به وسیله اعضای سایت گیم اینفورمر انتخاب شده اند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2122

به "از ارتقای بزرگ سایبرپانک تا ورود پابجی به متاورس؛ برترین های بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ارتقای بزرگ سایبرپانک تا ورود پابجی به متاورس؛ برترین های بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید