یاری های بهداشتی قطر به ایران ارسال شد

به گزارش مجله گیتی رو، وزیر نیرو گفت: به عنوان مسئول کمیسیون مشترک همکاری های مالی در تماس نزدیک و مستمر با مقامات کشور هایی اعم از روسیه، قطر، ارمنستان و دیگر کشور ها برای تدارک تجهیزات مورد احتیاج هستیم. اولین فروند هواپیمای حامل یاری های بهداشتی از سوی قطر راهی ایران شد.

یاری های بهداشتی قطر به ایران ارسال شد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در جمع خبرنگاران گفت: شرایط خاص این روز ها و تاثیری که رعایت ملاحظات بهداشتی روی کسب و کار مردم گذاشته و حتی در بخش هایی ممکن است منجر به تغییراتی گردد که بعد از کنترل شرایط و دوران پساکرونا هم نتوانند به کسب و کار قبلی برگردند، این مسائل جزو دغدغه های وزارت نیرو به عنوان عضوی از مجموعه دولت مطرح است.

وی توضیح داد: با وجود اینکه در سبد هزینه های خانوار سرجمع بهایی که برای آب و برق پرداخت می گردد، درصد بسیار ناچیزی است و حتی زیر یک درصد است، اما به همکارانم توصیه نموده ام اگر چنانچه با تاخیر در پرداخت بهای آب و برق روبرو می شوند حداکثر همراهی را با مشترکان داشته باشند و سعی کنیم از این طریق دوران نسبتا پرفشار را برای بخشی از مشترکان کمی سهل کنیم.

اردکانیان گفت: با توجه به اتکای قابل ملاحظه منابع درآمدی آب و برق به وصولی مشترکان و اتکای بسیار کم آن به بودجه عمومی کشور، فشار هر نقصان قابل ملاحظه ای در دریافت این وصولی ها به مردم و مشترکان وارد می گردد. چرخ صنعت آب و برق با اتکای به این منابع درآمدی می چرخد و آب و برق فراهم می گردد.

وی اضافه کرد: سعی کردیم از ظرفیت های دیگر در اختیار از جمله مسئولیت وزارت نیرو به عنوان رییس ایرانی کمیسیون همکاری های مالی اوراسیا استفاده کنیم.

اردکانیان گفت: این روز ها به عنوان مسئول کمیسیون مشترک همکاری های مالی در تماس نزدیک و مستمر با مقامات کشور هایی اعم از روسیه، قطر، ارمنستان و دیگر کشور ها برای تدارک تجهیزات مورد احتیاج هستیم. امروز اولین فروند هواپیمای حامل یاری های بهداشتی از سوی دولت قطر راهی ایران است.

وی ادامه داد: در ارتباط با بخش های فراوریی کشور بویژه احتیاج آن ها به انرژی هم از مدیرعامل توانیر می خواهم حداکثر انعطاف، همراهی و استمهال را در ارتباط با دریافت مطالبات آن ها داشته باشند تا در شرایط مناسب تر مشترکان به تعهدات خود عمل نمایند.

اردکانیان همچنین درباره آمادگی وزارت نیرو برای روبروه با سیلاب های احتمالی آینده اظهار داشت: تا دهم اسفند امسال مجموع بارش های کشور از ابتدای سال آبی (اول مهر)، افزون بر 184 میلیمتر بوده که به نسبت متوسط دراز مدت بیش از 23 درصد افزایش دارد و نسبت به سال گذشته هم به عنوان یکی از پربارش ترین سال ها در نیم قرن اخیر کمی کاهش دارد که این کاهش هم جبران خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط ابتدای امسال، تمهیدات مورد احتیاج برای مدیریت مخازن سد های کشور که ظرفیت کلی آن ها حدود 50 میلیارد متر مکعب است به عمل آمده است. ستاد ملی مدیریت سیلاب در شرکت مدیریت منابع آب کار خود را آغاز نموده و ستاد های استانی هم فعال هستند.

وزیر نیرو اضافه کرد: حدود 40 درصد مخازن سد های ما خالی است و امیدواریم با سیلاب های محتمل ابتدای سال آینده هم که در اثر افزایش دما و ذوب شدن سطح وسیعی از پوشش برف موجود به وقوع می پیوندد بتوانیم در مخازن موجود کشور آن ها را به نحو مناسبی تسکین دهیم.

وی ادامه داد: در همه جای کشور مخازن کافی نداریم و باید به این فکر باشیم که ساختن سد فقط برای فراوری انرژی، تنظیم آب بخش کشاورزی و مصرف شرب نیست بلکه نقش آن در کنترل سیلاب معین نماینده است؛ چه بسا در مناطقی اصلی ترین هدف از احداث سد های مخزنی کنترل سیلاب بوده و سایر هدف ها در پس آن قرار گیرد.

اردکانیان همچنین با تاکید بر ضرورت لایروبی و مهندسی رودخانه ها و برطرف تصرفات حریم و بستر آن ها گفت: از محل اعتبارات سال 98 که در اختیار ما قرار گرفته اعم از عمرانی و یا جبران خسارات سیل قبلی، علاوه بر انجام 1570 کیلومتر لایروبی جدید، 98 کیلومتر ساماندهی رودخانه ها به نتیجه رسیده و 5 هزار کیلومتر نقشه حدود بستر تهیه شده که با این میزان، در مجموع هم اینک 56 هزار کیلومتر از رودخانه های کشور دارای نقشه حد بستر هستند.

وی اضافه کرد: تقریبا 50 درصد اعتبارات به استان های خوزستان، لرستان و گلستان و بقیه به 15 استان خسارات دیده کشور داده شده است.

اردکانیان اضافه کرد: با اعتباراتی که دولت در بودجه 99 پیش بینی نموده و امید است این روز ها با تمهیدات اندیشیده شده با یاری نمایندگان قبل از سرانجام سال بودجه مصوب سال آینده را داشته باشیم اعتبارات ما حدود 4 برابر سال 98 خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 905

به "یاری های بهداشتی قطر به ایران ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری های بهداشتی قطر به ایران ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید