کاهش قیمت 3 ستارهٔ فراوری داخل در اسفند 1400

به گزارش مجله گیتی رو، بازار خودرو در سال 1400 تقریبا به صورت مداوم با افزایش قیمت روبرو بوده و متغیرهای متعددی در بروز این فرایند صعودی در قیمت بازار آزاد نقش داشته اند. با این حال طبق یک سنت قدیمی در بازار اسفند ماه خودرو ایران، عموما بازار خرید و فروش داغ بوده و به علت افزایش تقاضا از سوی مردم برای خرید اتومبیل، افزایش قیمت اتفاقی عادی بوده است. صورت مسئله ساده است، هنوز بسیاری از سفرهای نوروزی در ایران با استفاده از خودرو شخصی انجام می گردد و با توجه به اینکه اساسا درآمد عموم مردم در ماه پایانی سال افزیش می یابد، زمینه خرید بزرگ در سبد خانوار افزایش پیدا می نماید.

کاهش قیمت 3 ستارهٔ فراوری داخل در اسفند 1400

با این اوصاف، به نظر می آید بازار اسفند ماه برای خودرو چندان به سنت خود وفادار نبوده است. تحلیل اطلاعات به دست آمده در بخش آگهی ها و خرید و فروش خودرو در سایت خبرنگاران نشان می دهد که بعضی از خودروهای موجود در بازار که در زمره پرطرفدارها نیز هستند در هفته اول اسفند ماه سال جاری با کاهش قیمت روبرو شده اند و نسبت به آمار بهمن ماه شیب منفی پیدا کرده اند. در این مطلب به بعضی از خودروهای ساخت داخل که کاهش قیمت داشته اند اشاره خواهیم کرد.

عقب نشینی بعد از انفجار

به نظر می آید کاهش قیمت بعضی از خودروهای ساخت داخل فرایندی است که به متعادل سازی قیمت آنها منجر خواهد شد. با نگاهی به جدول خودروهای ساخت داخل می توان به این نتیجه رسید که نمونه های با جهش قیمت بالا چنین رفتاری را از خود نشان داده اند.

در شرایطی که افت قیمت یک تا 2 میلیونی پراید چندان محسوس نیست و بازار را متاثر نمی کند اما در خانواده پژو 207 اتفاقات جالب اتفاق افتاده است. بعلاوه دنا پلاس و رنو تندر نیز با کاهش قیمت در اسفند ماه نسبت به 20 بهمن روبرو شده اند که همگی در طول سال 1400 در جاده افزایش قیمت به صورت تخت گاز پیش رفتند.

پژو 207 پانوراما اتوماتیک

این فرانسوی خوش فروش در سال 1400، آنقدر در بازار آزاد تقاضا داشت که از مهر ماه سال جاری تا بهمن ماه از 437 میلیون تومان تا 550 میلیون تومان در بهمن ماه رشد قیمت پیدا کرد و در واقع، بیش از 110 میلیون تومان رشد قیمت را تجربه کرد. خودرویی که به هر حال از نظر مدل نسبت به پژو 206 به روزتر بوده و افزودن پیوست هایی مثل سقف شیشه ای و گیربکس اتوماتیک آن را به خودروهای روز جهان نزدیک تر کرد. این سقف شیشه ای نسبت به سانروف از ابعاد بزرگتری برخوردار است که استفاده از منظره خارج از خودرو را لذت بخش کرده و علاوه بر این به جذابیت های ظاهری این خودرو می افزاید. سقف شیشه ای این خودرو ثابت بوده و پوشش کشویی آن در مواقع لزوم مانع از تابش نور خورشید به داخل کابین می گردد.

پژو 207 با توجه به نوع جاده های کشور، نوع سوخت موجود درکشور و آب و هوای منطقه ها مختلف ایران، متناسب سازی شده و با این موارد کاملاً همخوانی دارد. مصرف سوخت پائین موتور TU-5 در کنار قدرت موتور بالای آن از جمله مزایای 207 است. علاوه بر این خودروی پژو 207 اتوماتیک نو توانسته است 4 ستاره کیفی دریافت و در بالاترین رده بندی کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل قرار گیرد.

اما کاهش حدود 2 درصدی قیمت آن در بازار اسفند ماه به نظر نمی آید که از ارزش آن کم کند و احتمالا در بازار دست دوم نیز اوضاع این خودرو خوب است. به هر صورت کاهش 12 میلیونی این خودرو ممکن است تحت تاثیر جهش قبلی آن باشد و عطش بازار نسبت به این خودرو تا حدی برطرف شده است.

مدل خودروقیمت 20 بهمن (میلیون تومان)قیمت 8 اسفند (میلیون تومان)
پژو 207 اتوماتیک550542
پژو 207 پانوراما اتوماتیک561549
پژو 207 پانوراما دنده ای367364
پژو 207 دنده ای358356
پژو 207 صندوق دار اتوماتیک488480
پژو 207 صندوق دار دنده ای370365
نوترین آگهی های خودرو پژو 207

دنا پلاس اتوماتیک

به نظر می رسد ایران خودرو با معرفی دنا پلاس و به روز کردن چهره آن نسبت به دنا معمولی توانسته بازار خوبی برای خود ایجاد کند. دنا پلاس اتوماتیک نیز در طول سال 1400 فرایند رو به رشدی داشت و از مهر ماه تا دی ماه با افزایش قیمتی در حدود 70 میلیون تومان به 525 میلیون رسید اما از دی ماه به این سو فرایند کاهشی داشته و هشتم اسفند ماه با کاهش 14 میلیون تومانی به 480 میلیون رسیده است.

ویژگی های فنی این خودرو به عنوان یک سدان مناسب برای یک خانواده 4 نفره به این توضیح است: جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک، رینگ آلومینیومی، جایگاه های جلو برقی، چراغ های جلو مجهز به لامپ نئون و چراغ روز (Light Day)، دوربین دید عقب، آینه های برقی تاشونده راهنمادار، سیستم هشداردهنده مالتی پلکس، کروز کنترل، چراغ روشن کننده lamp Foot) برای فضای پایین داخل کابین و سیستم تهویه هوای اتوماتیک.

در خصوص این خودرو نیز به نظر می آید رفته رفته قیمت آن در حال رسیدن به نقطه تعادل است. کاهش 2 درصدی برای خودروی ملی البته چندان فایده ای برای خودروساز هم نخواهد داشت چرا که فروش کارخانه ای آن بر مبنای قیمت مصوب است.

مدل خودروقیمت 20 بهمن (میلیون تومان)قیمت 8 اسفند (میلیون تومان)
دنا پلاس اتوماتیک494480
دنا پلاس تیپ 2 توربو475471
دنا پلاس تیپ 2 دنده ای415413
دنا معمولی تیپ 1370371
نوترین آگهی های خودروی دنا

رنو تندر 90 پلاس اتوماتیک

رویکرد کاهشی بازار نسبت به خودروهای لوکس تر در یک خانواده دقیقا در تندر 90 هم دیده می گردد. رنو تندر 90 پلاس اتوماتیک نیز مثل دو نمونه قبلی در طول سال 1400 با افزایش قیمت روبرو بوده و این خودرو از مهر ماه تا دی ماه بیش از 90 میلیون تومان جهش قیمت داشته است. در عین حال این مدل هم از در انتها هفته اول اسفند نسبت به 20 بهمن 14 میلیون تومان کاهش قیمت را به خود دیده است و آخرین برچسب آن 590 میلیون تومان بوده است.

این خودروی فرانسوی در ابتدا به سبب کیفیت بالا، تجهیزات قابل قبول، ایمنی و مصرف سوخت مناسب خیلی زود جای خود را در میان خانواده ها و حتی جوانان باز کرد و مدتی بعد ایران خودرو به فکر ارتقا محصول تندر 90 با همکاری شرکت رنو افتاد و محصول این همکاری تندر 90 پلاس همراه با تغییراتی در حوزه نمای بیرونی، داخلی و ارتقا سطح تجهیزات این خودرو شد. خودرویی شناخته شده در سطح بین المللی که توانست اعتماد مصرف کنندگان را در ابعاد فنی، کیفیت و ایمنی جوابگو باشد.

مدل خودروقیمت 20 بهمن (میلیون تومان)قیمت 8 اسفند (میلیون تومان)
رنو تندر 90 بنزینی E2440444
رنو تندر 90 پلاس اتوماتیک604590
رنو تندر 90 پلاس دنده ای520510
نوترین آگهی های خودروی تندر 90

این خودرو دارای 4 دنده در مدل اتوماتیک است و فضای جاداری برای خانواده دارد و شاسی و ساختار بدنه مستحکمی دارد. تندر 90 پلاس دارای کیسه هوای راننده و پخش CD است.

درباره این لوکس ترین مدل تندر 90 نیز می توان با صراحت گفت که بازار آزاد نسبت به آن آرام تر شده و تقاضا برای آن در حال کنترل شدن است.

نظر شما درباره قیمت خودروها در بازار چیست؟ آیا در یک ماه گذشته تجربه خرید و فروش خودرو داشته اید؟ نظرات و تجربیات خودتان را برای ما بنویسید؟

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2190

به "کاهش قیمت 3 ستارهٔ فراوری داخل در اسفند 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قیمت 3 ستارهٔ فراوری داخل در اسفند 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید