هشدار شورا به عدم تامین منابع اقتصادی توسعه حمل و نقل در بودجه 1400

به گزارش مجله گیتی رو، تهران (پانا) - رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از به تصویب نرسیدن پیشنهادات مرتبط با توسعه حمل و نقل عمومی در کمیسیون تلفیق مجلس برای بودجه سال 1400 اطلاع داد و تاکید نمود اگر اکنون برای تامین منابع اقتصادی چاره اندیشی نکنیم، مهمترین بخش برنامه کاهش آلودگی هوا یعنی توسعه حمل و نقل عمومی که به تعبیری ستون فقرات مقابله با آلودگی هوا است، نمی تواند جوابگوی مطالبات و نیازهای مردم باشد.

هشدار شورا به عدم تامین منابع اقتصادی توسعه حمل و نقل در بودجه 1400

سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در دویست و شصت و هفتمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در تذکری در خصوص اختصاص بودجه حمل و نقل عمومی در مجلس گفت: با توجه به هماهنگی ای که میان سه کمیسیون عمران، اقتصادی و امور شوراها انجام شد، پیشنهاداتی در خصوص بودجه توسعه حمل و نقل عمومی به کمیسیون تلفیق ارائه شد.

وی اضافه کرد: این پیشنهادات 10 مورد از جمله اختصاص 100 میلیون یورو جهت اجرای طرح کاهش آلودگی هوا از محل صندوق توسعه ملی، افزایش ردیف اعتباری یاری به حمل و نقل عمومی از 500 میلیارد به پنج هزار میلیارد برای کل کشور و اختصاص ردیف اعتباری جدید برای اورهال خطوط مترو به دلیل احتیاج فوری که در این زمینه وجود دارد، بوده است.

این عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه با وجود آنکه مصارف از 7 هزار میلیارد به 32 هزار میلیارد افزایش یافته، ولی پیشنهادات مربوط به حمل و نقل عمومی تصویب نشده است، گفت: من از فراکسیون های مرتبط در مجلس مانند محیط زیست و مدیریت شهری درخواست می کنم این مسأله را در صحن شورا پیگیری نمایند تا حداقل بخشی از این پیشنهادات به تصویب برسد.

وی تاکید نمود: اگر امروز برای آلودگی هوای شهر تهران با ریل گذاری در بودجه 1400 چاره اندیشی نگردد، سال آینده در همین موقع مطالبات مردم با بحث حمل و نقل عمومی مرتبط می گردد. به عبارت دیگر، اگر اکنون برای تامین منابع اقتصادی چاره اندیشی نکنیم، مهمترین بخش برنامه کاهش آلودگی هوا یعنی توسعه حمل و نقل عمومی که به تعبیری ستون فقرات مقابله با آلودگی هوا است، نمی تواند جوابگوی مطالبات و احتیاجهای مردم باشد.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1540

به "هشدار شورا به عدم تامین منابع اقتصادی توسعه حمل و نقل در بودجه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار شورا به عدم تامین منابع اقتصادی توسعه حمل و نقل در بودجه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید