خبرنگاران شهرداری تهران لایحه حمایت از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی ارائه کند

به گزارش مجله گیتی رو، تهران-خبرنگاران- اعضای شورای اسلامی شهر تهران طی مصوبه ای شهرداری را به ارائه لایحه نحوه مشارکت و حمایت از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی ملزم کردند.

خبرنگاران شهرداری تهران لایحه حمایت از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی ارائه کند

به گزارش خبرنگاران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در دویست و هشتاد و نهمین جلسه خود طرح نحوه مشارکت و حمایت از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی را در دستور کار قرار دادند.

مجید فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح گفت: مجمع شهرداران آسیایی(Asian Mayors Forum) با پیشنهاد شهرداری تهران و استقبال و مشارکت شهرداران، اعضای شوراها و انجمن های شهری، مدیران ارشد شهری و محلی از سراسرآسیا، با حمایت مجمع مجلس های آسیایی(APA) و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با هدف ایجاد بستر لازم برای تقویت و توسعه روابط، تعاملات و همکاری های فنی، تخصصی، فرهنگی و اقتصادی بین المللی میان شهرداران و مقامات محلی شهرهای آسیایی، تاسیس و با تصویب اعضا، دبیرخانه دائمی آن در شهر تهران مستقر شده است.

وی اضافه کرد: مبتنی بر اهداف و آرمان های شهرداران و مقامات شهری شرکت نماینده در اولین اجلاس مجمع در تهران(2008) مجمع شهرداران آسیایی یک موسسه بین المللی غیردولتی و غیرانتفاعی با اهداف و آرمان های خیرخواهانه است که دستیابی به این اهداف و آرمان ها، مستلزم مشارکت و فعالیت داوطلبانه و موثر همه اعضا به ویژه شهر تهران به عنوان پیشنهاد دهنده، بنیانگذار و میزبان دبیرخانه دائمی مجمع است.

فراهانی ادامه داد: در سال 87 شهرداری تهران با ارائه لایحه مجوز تامین اعتبار برگزاری اولین اجلاس شهرداران آسیایی از شورای اسلامی شهر تهران مجوز را دریافت کرد.

به گفته وی، این طرح به منظور شفاف کردن نحوه مشارکت و حمایت شهرداری تهران از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی با قید یک فوریت و ماهیت الزام به ارائه از سوی شهرداری تنظیم و تقدیم هیات رئیسه شورا شده است.

این عضو شورای شهر تهران از اعضای شورا خواست با رای به فویت طرح، زمینه ایجاد شفافیت اقتصادی و عملکردی شهرداری تهران در مشارکت و حمایت از این مجمع را فراهم نمایند.

در نهایت اعضای شورای شهر با 16 رای طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه نحوه مشارکت و حمایت از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی را تصویب کردند.

موافقت شورا با بهره برداری ملکی توسط سازمان نظام پزشکی

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران با یک فوریت لایحه شهردار تهران در مورد مجوز فروش و تصویب معامله ملک یک قطعه پلاک ثبتی در منطقه 11 که قرار است سازمان نظام پزشکی بهره بردار آن باشد، موافقت کردند.

محمد نادر محمدزاده، رییس سازمان املاک و مستغلات شهرداری در مورد این لایحه گفت: سازمان نظام پزشکی در وهله اول تقاضای یک واگذاری دیگری در منطقه سه شهرداری را داشته است و نظر شهرداری هم این بود که حتما باید با موافقت شورا باشد.

وی گفت: فوریت آن هم این است که مذاکرات از مدت ها پیش آغاز شده بود و باید تکلیف آن زودتر معین گردد و مجوز شورا اخذ گردد.

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در این باره شرح داد که می توان از ساختمان های مناسب تری برای این موضوع بهره گرفت.

وی اظهارداشت: برای نمونه در خیابان مشیرالدوله یکی از بهترین ساختمان های لاله زار است که از طرف خانواده پیرنیا برای امور پزشکی وقف شده است؛ زیر زمین این ساختمان محل برگزاری برنامه معروف گل ها بوده و سرشار از تصاویر شخصیت های تاریخی و اساطیری ایران است و پیش نویس قانون مشروطیت نیز در آنجا نوشته شده است.

حجت نظری دیگر عضو شورای شهر هم اعلام کرد: تقریبا 2 هفته پیش یک لایحه دیگر در مورد اجاره یک ملک به شورا ارایه شد؛ بهتر است که شهرداری همه این واگذاری ها را با هم بصورت یکجا به شورا ارجاع دهد.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز گفت: این اقدام شهرداری رویه همیشگی آن است که طبق ضوابط، اموال و املاک بلا استفاده خود را فروخته یا اجاره می دهد.

وی اضافه کرد: سازمان نظام پزشکی تهران یکی از سازمان های بسیار فعال و موثر است و در جلسه پیش هم حق بهره برداری 10 ملک به خانواده بهداشت و درمان داده شد.

وی گفت: این واگذاری برای شهرداری هم آورده دارد و به تامین نقدینگی آن یاری می نماید، هم ملکی در اختیار سازمان نظام پزشکی قرار می گیرد.

محمود میرلوحی دیگر عضو شورا در جریان آنالیز لایحه عنوان نمود: ممکن است این ایراد باشد که چرا شهرداری یکجا املاکش را برای تایید یا عدم تایید فروش به صحن شورا نمی آورد اما در بهمن ماه 95 هیات مدیره سازمان املاک و مستغلات برای 3 هزار میلیارد تومان تصمیم گرفته است بدون آنکه در این باره صحبتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: بنابراین باید شادمان باشیم که امروز شاهد چنین شفافیتی هستیم.

به گفته وی، خوشبختانه آیین نامه معاملاتی شهرداری برای فروش و یا اجاره املاک در شهرداری سندیت دارد و بر همین اساس شهرداری میتواند هم به صورت مزایده و هم با مجوز شورا اقدام کند.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران این لایحه را با 18 رای تصویب کردند.

تایید گزارش حسابرسی 2 سازمان وابسته به شهرداری

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گزارش حسابرسی سال 94 از سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و گزارش حسابرسی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران را آنالیز و تصویب کردند.

محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی درباره گزارش های حسابرسی که مربوط به سال های گذشته است و قرائت می گردد، گفت: متاسفانه اغلب گزارش های حسابرسی دوره قبلی به داستان لباس بعد سیزده به در می ماند.

وی با بیان اینکه بعد از این که مدیران رفتند گزارش را تنظیم می کنیم، گفت: البته این مسائل دوران قبلی است و ما سعی کردیم که در دوره کنونی چنین اتفاقی نیافتد.

وی گفت: بر اساس گزارش سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، 497 میلیارد تومان حساب های بلاتکلیف است که در این سازمان وجود دارد.

میرلوحی عنوان نمود: در بند 8 آمده است که سازمان مهندسی به دلیل عدم انجام امور برآورد ریالی پروژه ها توسط سازمان مستنداتی مبنی بر برآورد اولیه مقدار پروژه ها ارائه نکرده است.

وی تاکید نمود که اطمینانی به اعمال کنترل هزینه ها متناسب با میزان پیشرفت پروژه ها و قیمت تمام شده مقدور نشده است.

وی پل صدر را یکی از پروژه های سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران است که هنوز رقم دقیق هزینه های آن معین نیست و گفت: از سال 93 تقریبا دادن گزارش، توجه به قیمت تمام شده انجام نشده و اغلب قرارداد ها با ترک تشریفات اجرا شده است.

میرلوحی با بیان اینکه امروز بدهی های اقتصادیاتی دوره قبل را پرداخت می کنیم، اضافه کرد: 70 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دوره قبل است که در حال جبران هستیم.

وی تاکید نمود: الان که بسیاری از گزارش عملکرد این سازمان در دست ما نیست سوال این است ما چه چیزی را باید تائید کنیم؟ ما نمی توانیم این همه اشتباهات و دور زدم قوانین را امضا کنیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شاید ما باید قید کنیم که فعلا این گزارش آنالیز شد و تا معین تکلیف همه موارد آنالیز ها باید ادامه پیدا کند و در صورت لزوم متخلفان به هیات تخلفات با محاکم معرفی شوند.

وی گفت: مدیران وقت باید پاسخگو باشند چرا که خیلی از این قراردادها در اتاق های دربسته و با ترک تشریفات اجرا شده است.

در نهایت کلیات گزارش حسابرسی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران برای سال اقتصادی 94 با تغییرات اجرا شده با 11 رای گزارش حسابرسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای سال اقتصادی 94 با 14 رای تصویب شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1711

به "خبرنگاران شهرداری تهران لایحه حمایت از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی ارائه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهرداری تهران لایحه حمایت از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی ارائه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید