نگرانی روسیه از افزایش حضور نظامی آمریکا در دریای مدیترانه

به گزارش مجله گیتی رو، سخنگوی امور خارجه روسیه گفت: گسترش حضور نظامی آمریکا در منطقه دریای مدیترانه شرقی که آشکارا اهدافی ضدروسی دارد و همچنین افزایش مانورهای نظامی ناتو در نزدیکی قطب شمال، موجب نگرانی مسکو شده است.

نگرانی روسیه از افزایش حضور نظامی آمریکا در دریای مدیترانه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام نمود که این کشور، نگران اهداف ایالات متحده برای گسترش حضور نظامی خود در منطقه دریای مدیترانه شرقی است و این حضور دارای ویژگی ضدروسی است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این دیپلمات روس در کنفرانش مطبوعاتی گفت: برنامه های واشنگتن برای گسترش حضور نظامی آمریکا در دریای مدیترانه شرقی ما را نگران می نماید ، برای اینکه آنها ماهیتی آشکارا ضدروسی دارند و نشان دهنده سیاست تهاجمی ایالات متحده است و اصولاً به هیچ وجه به تقویت صلح و امنیت در این منطقه یاری نمی نماید.

مایکل پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در اواخر ماه سپتامبر از یونان ملاقات کرد و در آنجا توافق نامه همکاری در زمینه علوم و فناوری را به منظور جلب سرمایه گذاری و توسعه بیشتر گفتگوی راهبردی بین دو کشور امضاء کرد. وی همچنین از پایگاه نظامی آمیکا در خلیج سودا در جزیره کرت بازدید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین یادآور شد که انجام مانورهای نظامی در شمال دور در ماه سپتامبر توسط نیروهایی دریایی انگلیس، آمریکا و نروژ، با همراهی نیروی هوایی دانمارک، که به گفته ناتو ، برای اطمینان از آزادی ناوبری در منطقه طراحی شده، بسیار نگران کننده است.

زاخارووا گفت: ما معتقدیم که چنین رویدادهایی و به طور کلی، افزایش حضور نظامی کشورهای عضو ناتو در مناطق جغرافیایی شمالی به هیچ وجه به تقویت صلح و ثبات در قطب شمال یاری نکرده، بلکه برعکس، فقط منجر به تشدید اوضاع در این منطقه می شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1319

به "نگرانی روسیه از افزایش حضور نظامی آمریکا در دریای مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی روسیه از افزایش حضور نظامی آمریکا در دریای مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید