نخستین جشنواره کتاب سال ادبیات دینی کودک و نوجوان برگزار می گردد

به گزارش مجله گیتی رو، به گزارش خبرنگاران ، مریم جلالی دبیر رییس کارگروه ادبیات کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و عضو هیئت رییسه این انجمن اضافه کرد: همیشه دغدغه اعضای انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، اعتلای سطح کیفی و ترویج ادبیات ناب فارسی است. در کارگروه ادبیات کودک و نوجوان یکی از سر فصل های مهم تعریف شده ادبیات دینی بچه ها بوده است که حتی به اسم واحد درسی در سر فصل های کارشناسی ارشد ادبیات بچه ها جای دارد. به علت اهمیت کتاب های دینی کودک و نوجوان کارگروه کودک و نوجوان انجمن، از سال گذشته تصمیم گرفت با تشکیل گروه به آنالیز کتاب های دینی منتشر شده برای بچه ها بپردازد.

نخستین جشنواره کتاب سال ادبیات دینی کودک و نوجوان برگزار می گردد

وی ادامه داد: کارگروه ادبیات کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در ابتدای بهار سال جاری فراخوانی جهت این کار پژوهشی منتشر کرد. افراد دغدغه مند با توجه به رشته تحصیلی و تخصص شان در حوزه دین و ادبیات کودک و نوجوان به این گروه پیوستند.

این کار پژوهشی با برنامه ریزی مریم جلالی، دبیر علمی جشنواره و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و با نظارت و همراهی سیدعلی کاشفی خوانساری، پژوهشگر، نویسنده و منتقد حوزه ادبیات دینی کودک و نوجوان و مدیریت داخلی مرجان ریحانیان، کارشناس ارشد ادبیات کودک و نوجوان شروع به کار کرد.

در اولین سال آنالیز، کارگروه تصمیم گرفت کتاب های دینی برگزیده جشنواره های سال 98 اعم از کتاب سال جمهوری اسلامی، کتاب سال رضوی، کتابنامه رشد، کتاب سال دانشجویی، نوفه، شهید غنی پور، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، شعر فجر، لاک پشت پرنده و شورای کتاب کودک را در بخش داستان، ناداستان، آموزشی و شعر را به لحاظ ساختار ادبی و محتوای دینی مورد ارزیابی و آنالیز قرار دهد.

در مجموع از 155 اثر برگزیده جشنواره های 98، 35 کتاب دینی کودک و نوجوان به مرحله اول داوری راه یافتند. داوران پس از آنالیز های انفرادی و گروهی از بین 35 کتاب راه یافته، 14 اثر را در بخش داستان و ناداستان دینی، آموزشی دینی و شعر دینی برگزیده مرحله اول داوری اعلام کردند.

در این جشنواره بیش از 11 داور به آنالیز آثار پرداخته اند. اسامی داوران پس از قطعی شدن نتایج داوری اعلام خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1912

به "نخستین جشنواره کتاب سال ادبیات دینی کودک و نوجوان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جشنواره کتاب سال ادبیات دینی کودک و نوجوان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید