نام دختر قذافی از لیست سیاه تحریم های اتحادیه اروپا خط خورد

به گزارش مجله گیتی رو، دادگاه اتحادیه اروپا دستور داد، نام دختر قذافی از فهرست تحریم شدگان سال 2011 خارج گردد، زیرا او دیگر تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی نیست.

نام دختر قذافی از لیست سیاه تحریم های اتحادیه اروپا خط خورد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه اتحادیه اروپا که مقر آن در لوکزامبورگ است، همچنین در حکم خود تاکید نمود، عایشه قذافی، دختر معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی سال ها در این کشور اقامت نداشته و پرونده وی هیچگونه مشارکتی را در عرصه سیاسی لیبی نشان نمی دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اتحادیه اروپا گفت، شورا تصمیم دادگاه در خصوص لغو تصمیمات مربوط به درج نام عایشه قذافی، در لیست تحریم های لیبی را به دقت مورد ارزیابی قرار داده و در خصوص نحوه پیشبرد آن تصمیم گیری خواهد نمود.

وی شرح داد، نام وی حداقل تا خاتمه دوره احتمالی تجدیدنظر شورا، یعنی دو ماه، همچنان در لیست باقی می ماند.

تصمیم درباره درج یا حذف نام یک شخص یا شرکت از لیست تحریم های اتحادیه اروپا، به اتفاق آرا توسط کشورهای عضو شورای اروپا اتخاذ می گردد.

عایشه قذافی در فوریه 2011 در لیست سیاه اتحادیه اروپا نهاده شد و نام وی طی بازنگری های این لیست در سال های 2017 و 2020 باقی ماند.

نام معمر قذافی که در 20 اکتبر 2011 سرنگون و کشته شد و همچنین پسرانش خمیس، معتصم و سیف العرب که در جریان انقلاب لیبی کشته شدند، در این لیست است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1690

به "نام دختر قذافی از لیست سیاه تحریم های اتحادیه اروپا خط خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام دختر قذافی از لیست سیاه تحریم های اتحادیه اروپا خط خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید