فرانسه به انقضای تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد

به گزارش مجله گیتی رو، به گزارش خبرنگاران، نیکلا دو ریویر نماینده فرانسه در شورای امنیت در واکنش به برطرف تحریم تسلیحاتی ایران، در پیامی توئیتری مدعی شد: برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت، راه حلی مؤثر و ملموس درباره بحران اشاعه هسته ای ایران ارائه داد حال آنکه انقضای تحریم تسلیحات متعارف به این معنا نیست که همه محدودیت های تجارت سلاح با ایران به طور کامل برطرف شده است.

فرانسه به انقضای تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، از روز 27 مهرماه، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران برطرف شد حال آنکه تا موعد لغو تحریم های تسلیحاتی اتحادیه اروپا (18 اکتبر 2023) سه سال دیگر زمان باقی مانده و طرفین اروپایی برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) حتی اگر بخواهند هم نمی توانند وارد معامله تسلیحاتی با تهران شوند. بنابراین، ادعاهای آنها فقط با هدف دلجویی از واشنگتن است.

در روزهای آینده و حتی بعد از برگزاری انتخابات 2020 آمریکا (به ویژه اگر به نفع ترامپ تمام گردد)؛ احتمالاً شاهد تناقض گویی های بیشتری از سوی اتحادیه اروپا خواهیم بود که محصول بلاتکلیفی آنها در حفظ برجام، کوشش برای جلوگیری از تشدید تنش های واشنگتن-تهران و در نهایت بیم و امیدشان برای حفظ استقلال سیاسی از آمریکا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1292

به "فرانسه به انقضای تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه به انقضای تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید