ممنوعیت سفر بین استانی از 12 تا 17 خرداد ، نگران از جایگزینی ویروس هندی هستیم

به گزارش مجله گیتی رو، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ممنوعیت سفر بین استانی همزمان با تعطیلات نیمه خردادماه و برقراری جرایم 500 هزار تا یک میلیون تومانی برای تخلفات اطلاع داد.

ممنوعیت سفر بین استانی از 12 تا 17 خرداد ، نگران از جایگزینی ویروس هندی هستیم

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا رییسی درباره مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهور و دیگر اعضا برگزار گردید، گفت: مصوبه ای که امروز در ستاد ملی مورد تایید نهاده شد مربوط به ممنوعیت سفر بین استانی از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه همین هفته تا 12 ظهر دوشنبه 17 خرداد ماه است؛ بنابراین سفر در این بازه زمانی ممنوع است.

وی گفت: به دنبال ممنوعیت تردد بین استانی اتخاذ شده، جرایم یک میلیونی برای تردد در شهر های قرمز و 500هزار تومانی برای شهر های نارنجی و زرد برقرار است.

رییسی تاکید نمود: این ممنوعیت بین همه استان ها بدون توجه به رنگ بندی شهر ها است.

رئیسی ادامه داد: در رابطه با واکسیناسیون نیز تا به امروز بالغ بر 3 میلیون و 850 هزار دُز واکسن در کشور تزریق کردیم و گروه های کادر بهداشت و درمان، سنین بالای 80 سال، بالای 75 سال و بالای 70 سال یا واکسیناسیون را تمام کردیم یا همچنان در حال اجرا است. در این هفته هم برنامه آن است افرادی که نوبت دهی شدند و هنوز واکسن تزریق نکردند تا اواخر همین هفته به اتمام برسانیم و برای هفته بعد با تامین واکسن و لکه گیری افراد باقی مانده 70 سال به بالا، از هفته بعد به افراد بالای 65 سال واکسن تزریق کنیم.

وی اضافه نمود: 878 مرکز و پایگاه تجمیعی واکسیناسیون داریم و 19 پایگاه خودرویی راه اندازی شده است و تمام مراکز استان ها در پی این هستند که مراکز خودرویی را راه اندازی نمایند. 2900 تیم واکسیناتور مجهز شدند. ظرفیت تزریق واکسن روزانه ما الان تا 300 هزار واکسن در روز است؛ گرچه فعلا این ظرفیت پر نشده است و رکورد تزریق واکسن ما 200 هزار واکسن در روز بوده است که به شرط تامین این عدد می تواند افزایش یابد.

رییسی گفت: بسیار امیدواریم تا خاتمه خرداد واکسیناسیون افراد سالمند را انجام دهیم و از تیرماه افراد دارای بیماری های خاص مانند افراد دیالیزی، هموفیلی، افراد پیوند عضو شده و... را واکسینه کنیم که اطمینان حاصل کنیم، زیرا افراد در معرض خطر هستند.

رییسی گفت: امروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با ریاست رییس جمهور و حضور همه اعضا برگزار گردید و مروری داشتیم بر شرایط بیماری در سطح جهان. متاسفانه تعداد مرگ و میر های ناشی از کرونا در هندوستان با سرعت بالایی دارد افزایش می یابد و میزان موارد ابتلا در این کشور نیز همچنان بالاست. کشور انگلستان موج ویروس جهش یافته انگلیسی را پشت سر گذاشته و مجددا در بیشتر شهر های این کشور بحث ویروس جهش یافته هندی وجود دارد و این ویروس دارد جایگزین می گردد. اما این جایگزین شدن ویروس جهش یافته هندی نکته مهمی است و سوش غالب، دیگر ویروس انگلیسی نیست و ویروس هندی جایگزین سوش انگلیسی شده است. اما با توجه به اینکه در انگلستان حجم واکسیناسیون بالا رفته و علیرغم درگیری با ویروس هندی، اما میزان مرگ و میر ناشی از بیماری بالا نرفته است و این نشان دهنده تاثیر واکسیناسیون است که البته نکته امیدبخشی است.

وی درباره شرایط بیماری در ایران نیز گفت: در کشور خودمان و در بیشتر استان ها خوشبختانه همچنان فرایند نزولی بیماری را طی می نمایند و میزان مرگ و میر ناشی از بیماری دارد کاهش می یابد. اما نکته مهم آن است که در بعضی استان ها به بویژه جنوب و جنوب شرق کشور مواردی از افزایش بیماری در بعضی شهر ها را داریم مشاهده می کنیم که نشان می دهد باید در آن مناطق منتظر باشیم و سریع تر عمل کنیم و حواس مان باشد اگر کوچک ترین غفلتی صورت گیرد سوش جدید هندی می تواند بیشتر شهر ها را درگیر کند و این موضوع هشدار است.

وی ادامه داد: در استان های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه و هرمزگان موارد ابتلا در بعضی شهر ها دارد افزایش می یابد. این موضوع زنگ خطر و هشداری است که باید دقت گردد.

به گفته رییسی، دیر و کنگان در بوشهر، چابهار در سیستان و بلوچستان، جیرفت، سیرجان و شهر بابک در کرمان، سرپل ذهاب در کرمانشاه، بندرعباس، جاسک، بندخمیر، رودان، قشم و میناب در هرمزگان جزو 13 شهری هستند که شرایط از نارنجی فراتر رفته و قرمز شده اند و باید مواظبت گردد.

وی گفت:، اما فرایند کلی کشور خوشبختانه نزولی است و باید دقت کرد از تجمعات پرهیز گردد؛ بویژه در فصل گرما که در و پنجره ها بسته است و گردش داخلی در فضای بسته می تواند باعث بروز بیماری گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1776

به "ممنوعیت سفر بین استانی از 12 تا 17 خرداد ، نگران از جایگزینی ویروس هندی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت سفر بین استانی از 12 تا 17 خرداد ، نگران از جایگزینی ویروس هندی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید