مقایسه هن تنگ X5 با هایما S5 و هاوال H2

به گزارش مجله گیتی رو، مقایسه خودروی هن تنگ X5، که یک خودروی چینی از نوع کراس اوور است، طبیعتاً با کراس اوور های روز جهان ابداً ممکن نیست و باید آن را با کراس اوورهایی از کارخانجات چینی نظیر خودروهای هایما S5 و هاوال H2 مقایسه کرد. در این قیاس هم البته در مواردی هن تنگ کم خواهد آورد، اما بااین حال می تواند سلایقی را پوشش بدهد؛ سلایقی که دیگر خودروهای هم رده چینی را نمی پسندند. در این مطلب به مقایسه هن تنگ X5 با هایما S5 و هاوال H2 نگاهی می اندازیم تا ببینم این چینی در کنار دو هموطنش چه توانایی هایی دارد.

مقایسه هن تنگ X5 با هایما S5 و هاوال H2

مقایسه هن تنگ X5 با هایما S5

هایما S5 یکی از خودروهای کراس اوور قابل مقایسه با هن تنگ X5 است. در طراحی ظاهری کوشش طراحان شرکت هایما بر این بوده که زبان مشترک طراحی در دو مدل هایما وجود داشته باشد. نمای جلو و خصوصا چراغ های جلو سبک طراحی خودرو های هیوندای را دارند که موجب جذابیت این بخش شده است. مه شکن های روی سپر با الگوبرداری از چراغ های اصلی بزرگ طراحی شده اند تا هماهنگی خوبی در این نما وجود داشته باشد.

بعلاوه نمای جانبی این خودرو از جذابیت خاصی برخوردار بوده و گلگیرهایی با طرح برجسته و خطوط جانبی خودرو نمای عضلانی به خودرو بخشیده است. طراحی عقب خودرو نیز به صورت تخم مرغی بوده که سبب شده تا این نما نیز زیبا جلوه کند.

در مقابل هنگ تنگX5 الگوبرداری از خودروسازان بزرگ مانند هیوندای و فورد کوشش نموده ظاهری زیبا به این خودرو ببخشد. بعلاوه کشیده بودن بخش جلویی جذابیت قابل توجهی به این خودرو بخشیده است.

با مقایسه هن تنگ X5 با هایما S5 از لحاظ تجهیزات رفاهی و ایمنی باید گفت که هایما S5 شرایط مطلوب تری دارد. اگر بخواهیم به امکانات مهم این خودرو اشاره کنیم می توانیم آپشن هایی نظیر 6 ایربگ، سیستم های ترمز ABS, BAS, EBD, HSA, ESP و TCS، صفحه نمایش 7 اینچی و سیستم صوتی با 4 بلندگو، سنسور دنده عقب، دوربین 360 درجه، ایموبلایزر، ایزوفیکس، نمایشگر اندازه باد لاستیک TPMS، سان روف، کروز کنترل و خروجی 12 ولتی را نام ببریم.

بعلاوه، هنگ تنگ X5 با در اختیار داشتن امکانات ایمنی و رفاهی مانند سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS، سیستم هشدار سوختن لامپ ها، سیستم ضد سرقت خودرو، ایزوفیکس ISOFIX جایگاه کودک، سیستم ترمز ضدقفل ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز ناگهانی BOS، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم کنترل خودرو در سربالایی HAC و ترمز دستی برقی EPB ، نمایشگر لمسی نُه اینچی طرح واید، شش اسپیکر خروجی صدا، کامپیوتر سفر، کروز کنترل، امکان اتصال گوشی هوشمند به وسیله بلوتوث و نمایش گوشی روی مانیتور، فرمان برقی، جایگاه های چرم مصنوعی با تنظیمات دستی، خروجی برق 12 ولت و USB در عقب، تهویه مطبوع دستی با تنظیمات در جلو بدون خروجی عقب، استارت دکمه ای و سیستم ورود بدون کلید در مدل الایت و اضافه شدن سقف پانورامیک و تنظیمات برقی برای جایگاه راننده و تهویه مطبوع اتوماتیک در نسخه لاکچری رقیب قابلی برای هایما S5 به شمار میرود.

با مقایسه هن تنگ X5 با هایما S5 از لحاظ قدرت موتور، هایما S5 با در اختیار داشتن موتوری توربو با حجم 1.5 لیتر می تواند 161 اسب بخار فراوری و به 223 نیوتن متر گشتاور برسد. در کفه دیگر ترازو هنگ تنگ X5 از موتوری 1.5 لیتری که توربوشارژ است بهره می برد که این موتور توان فراوری 154 اسب بخار نیرو و 215 نیوتن متر گشتاور را دارد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه هایما S5 با خودروهای هم رده را نیز مطالعه کنید.

مقایسه هن تنگ X5 با هاوال H2

در نمای ظاهری هاوال H2 و خصوصا نمای جلو ترکیبی از خودرو های آسیای شرقی و اروپایی هویداست و تا حدی این خودرو از ظاهری اسپرت و خشن برخوردار است و در مقابل هنگ تنگ X5 هم به طبع اکثریت خودروهای چینی در طراحی سعی نموده از کمپانی های معتبر دنیا الگوبرداری کند.

با مقایسه هن تنگ X5 با هاوال H2در بخش ایمنی، باید گفت که هاوال H2 تجهیزاتی نظیر 6 کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده ای)، سیستم کمکی ترمز (BA)، سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سامانه ضربه گیرکناری (SIPS)، پشت سری فعال (ACTIVE HEADREST)، سیستم ISOFIX برای جایگاه کودک،سامانه قطع سوخت در زمان تصادف، کمربند ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم پیش کشنده، اتوماتیک بودن باز شدن در در هنگام تصادفات را دارد و پنج ستاره ایمنی از مؤسسه ایمنی C-NCAP دریافت نموده است.

هنگ تنگ X5 هم در این بخش از سیستم ترمز ضدقفل ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز ناگهانی BOS، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم کنترل خودرو در سربالایی HAC و ترمزدستی برقی EPB برخوردار است.

امکانات رفاهی در هاوال H2 نیز شامل سامانه ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، تهویه تمام اتوماتیک، فیلتر تصفیه هوا، فرمان الکتریکی، جاذب ضربه، جایگاه ها و فرمان چرمی، نمایشگر لمسی 7 اینچی، ترمز دستی الکترونیکی، سنسورهای جانبی، سیستم صوتی دارای امکان اتصال بلوتوث، USB و AUX، سیستم دالبی با 6 بلندگو، سنسور باران، دوربین عقب، آینه های برقی، چراغ های دی لایت (نور روز) می باشد و در مقابل هنگ تنگ X5 با امکاناتی مثل نمایشگر لمسی نُه اینچی طرح واید، شش اسپیکر خروجی صدا، کامپیوتر سفر، کروزکنترل، امکان اتصال گوشی هوشمند به وسیله بلوتوث و نمایش گوشی روی مانیتور، فرمان برقی، جایگاه های چرم مصنوعی با تنظیمات دستی، خروجی برق 12 ولت و USB در عقب، تهویه مطبوع دستی با تنظیمات در جلو بدون خروجی عقب، استارت دکمه ای و سیستم ورود بدون کلید در مدل الایت و اضافه شدن سقف پانورامیک و تنظیمات برقی برای جایگاه راننده و تهویه مطبوع اتوماتیک در نسخه لاکچری می گردد.

بعلاوه در خودروی هنگ تنگ X5 امکانات رفاهی مانند نمایشگر لمسی نُه اینچی طرح واید، شش اسپیکر خروجی صدا، کامپیوتر سفر، کروز کنترل، امکان اتصال گوشی هوشمند به وسیله بلوتوث و نمایش گوشی روی مانیتور، فرمان برقی، جایگاه های چرم مصنوعی با تنظیمات دستی، خروجی برق 12 ولت و USB در عقب، تهویه مطبوع دستی با تنظیمات در جلو بدون خروجی عقب، استارت دکمه ای و سیستم ورود بدون کلید در مدل الایت و اضافه شدن سقف پانورامیک و تنظیمات برقی برای جایگاه راننده و تهویه مطبوع اتوماتیک در نسخه لاکچری وجود دارد.

هاوال H2 از پیشرانه 1.5 لیتری که با فراوری قدرت 140.8 اسب بخار 202 نیوتن متر گشتاور دارد بهره می برد. در مقابل، هنگ تنگ X5 از موتوری 1500 سی سی که توربوشارژ است بهره می برد که این موتور توان فراوری 154 اسب بخار نیرو و 215 نیوتن متر گشتاور را دارد.

امیدواریم که این مقایسه هن تنگ X5 با هایما S5 و هاوال H2 توانسته باشد اطلاعات مفید و خوبی درباره عملکرد این سه خودرو و ارزش خرید هر کدام در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش خودروی سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش هن تنگ X5 آگاه شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2189

به "مقایسه هن تنگ X5 با هایما S5 و هاوال H2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هن تنگ X5 با هایما S5 و هاوال H2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید