مطالعات جامع گردشگری استان مرکزی نیازمند اختصاص اعتبار است

به گزارش مجله گیتی رو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: مطالعات جامع گردشگری استان مرکزی احتیاجمند اعتبار است که تقاضا داریم این احتیاج مورد توجه و عنایت مسئولان قرار گیرد.

مطالعات جامع گردشگری استان مرکزی نیازمند اختصاص اعتبار است

از سفر با تور خیلی ارزان کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران از اراک، سید محمد حسینی ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که در استانداری مرکزی برگزار گردید با اشاره به بحث گردشگری گفت: به منظور انجام مطالعات جامع گردشگری استان و شهرستان ها با مذاکراتی که داشتیم قرار شد مبلغی برای اینکار در نظر گرفته گردد که متاسفانه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کردند که اعتباری نمی توان برای این موضوع قرار داد بنابراین تقاضا می گردد که این موضوع مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: البته تمامی مناطق استان شناسایی و معین شده اند اما برای کار کارشناسانه احتیاج به انجام مطالعات جامع گردشگری داریم تا براساس آن بتوان نقاط قوت و ضعف گردشگری استان را احصاء کرد و برای توسعه گردشگری آن اقدام کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی توضیح داد: متاسفانه مطالبات بخش گردشگری استان مرکزی در سفر خیلی دیده نشد و به آن توجه نشد که تقاضای عاجزانه برای اهتمام ورزی به این حوزه داریم.

حسینی اعلام کرد: شهرستان دلیجان قابلیت بالایی در زمینه گردشگری دارد و مواردی مانند دسترسی آسان، عناصر طبیعی و تاریخی فراوان وجود دارد همچنین این شهرستان در یک محور پرقابلیت قرار گرفته است که باید تقویت گردد و زیرساخت های آن فراهم گردد.

وی ادامه داد: توجه به بحث گردشگری و اعتبارات آن امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد به ویژه در روستاها، زیرا روستاهای پرقابلیتی در زمینه گردشگری داریم که می توانیم از ظرفیت آنها در جهت اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی مطرح نمود: بحث سرمایه گذاری غار نخجیر دلیجان هم یکی دیگر از مواردی است که باید انجام گردد، درحال حاضر 300 هکتار زمین فریز شده و آماده سرمایه گذاری در این منطقه وجود دارد البته باید توان سنجی انجام گردد تا برای سرمایه گذاری یک نقدینگی وجود داشته باشد.

حسینی اظهار داشت: الان 200 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری غار نخجیر ضروری است که البته با 50 میلیارد تومان هم می گردد آغاز کرد تا اعتبارات دیگر تامین گردد، تا به امروز 9 سرمایه گذار مراجعه نموده اند اما پس از آنالیز معین شده است که از توان لازم برای سرمایه گذاری برخوردار نیستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 781

به "مطالعات جامع گردشگری استان مرکزی نیازمند اختصاص اعتبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعات جامع گردشگری استان مرکزی نیازمند اختصاص اعتبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید