طرز تهیه ماکارون و نکات تهیه این شیرینی فرانسوی

به گزارش مجله گیتی رو، امروز با طرز تهیه ماکارون ساده به سراغتان آمده ایم که می توانید به عنوان شیرینی عید هم آن را برای مهمانانتان سرو کنید تا از طعم ترد آن با یک فنجان قهوه داغ یا چای خوش عطر لذت ببرند. پیش از این هم دستور تهیه بسیاری از شیرینی ها و دسرهای خوشمزه فرانسوی را برایتان آماده کرده بوده ایم. ولی نوبتی هم که باشد، نوبت ماکارون ساده با دستوری اصیل و خانگی است. این شیرینی فرانسوی دوست داشتنی و پف دار به دلیل ظاهر زیبا و وسوسه انگیزی که دارد طرفداران زیادی در همه جای دنیا دارد.

طرز تهیه ماکارون و نکات تهیه این شیرینی فرانسوی

تهیه این شیرینی به دوران رنسانس بازمی شود و از همان سال ها هم به صورت اصطلاحا ساندویچی سرو و با مقداری شکلات، خامه یا مربا لایه میانی آن پر می شد. شاید به نظر برسد که ماکارون شیرینی سفتی است در حالی که علاوه بر بافت نرم و مرطوبی که دارد، به راحتی در دهان آب می شود. طرز تهیه ماکارون ساده دارای فوت و فن های خاصی است که به همه آن ها در دستور زیر اشاره شده است. این شیرینی خوشمزه و اصیل فرانسوی را به راحتی و با رنگ دلخواه در خانه درست کنید و از مزه متفاوت آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه ماکارون ساده و خوشمزه فرانسوی

  • پودر قند یا شکر دانه ریز یک فنجان (210 گرم)
  • آرد بادام 95 گرم
  • نمک یک قاشق چای خوری
  • سفیده تخم مرغ سه عدد
  • شکر سفید یک چهارم فنجان (50 گرم)
  • عصاره وانیل نصف قاشق چای خوری
  • رنگ خوراکی دلخواه دو قطره

مواد لازم برای تهیه کرم وانیلی میانی ماکارون ها

  • کره دویچه مارکن کاله خرید آنلاین 230 گرم
  • پودر قند 360 گرم
  • عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
  • خامه کاله خرید آنلاین سه قاشق چای خوری

طرز تهیه ماکارون ساده و تمام فوت و فن های پخت این شیرینی فرانسوی

مرحله اول

ماکارون یکی از دسرهای معروف فرانسوی است که که مانند کروسان از محبوبیت زیادی در دنیا برخوردار است و هرکسی حداقل یکبار هم شده باید طعم به یاد ماندنی آن را امتحان کند. اما تهیه این دسر فرانسوی با کرم وانیلی وسط آن در خانه کار ساده ای نیست و اگر قصد دارید آن را تهیه کنید باید دقیق و جز به جز با دستور زیر پیش بروید. ابتدا سراغ درست کردن ماکارون ها می رویم. یک فنجان پودر قند یا شکر دانه ریز را داخل کاسه دستگاه غذاساز بریزید. یک فنجان آرد بادام را همراه با نصف قاشق چای خوری نمک اضافه کنید و با سرعت کم مواد را مخلوط کنید. سپس مخلوط را الک کنید.

مرحله دوم

یک کاسه بزرگ بردارید و سه عدد سفیده تخم مرغ را داخل آن بریزید. باقیمانده نمک را اضافه کنید و سفیده ها را با هم زن برقی بزنید تا مخلوط فومی سفید رنگی ایجاد شود. به آرامی شکر سفید را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که رد پره های هم زن روی مخلوط بماند. برای کنترل کیفیت مخلوطتان می توانید کاسه را وارونه کنید. اگر مخلوط نریخت یعنی کیفیت و غلظت مناسبی دارد. حالا نصف قاشق چای خوری عصاره وانیل اضافه کنید و هم بزنید. سپس دو قطره رنگ خوراکی دلخواه را اضافه کنید و هم بزنید تا تمام مخلوط رنگ بگیرد.

مرحله سوم

اکنون باید مخلوط آرد بادام و پودر قند را به مخلوط سفیده تخم مرغ اضافه کنید. برای این کار هربار حدود یک سوم از مخلوط آرد بادام را اضافه کنید و با استفاده از لیسک مواد را خوب مخلوط کنید. پس از این که همه مخلوط آرد را اضافه کردید، مواد را کمی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. دقت کنید که در این مرحله نیازی به زیاد هم زدن مخلوط نیست چرا که در صورت زیاد هم زدن حالت فومی مخلوط از بین می رود.

مرحله چهارم

مخلوط را داخل یک کیسه پلاستیکی با سر گرد یا دارای ماسوره مخصوص شیرینی ماکارون بریزید. یک سینی مخصوص فر بردارید و مقدار بسیار کمی از مخلوط را در چهار گوشه سینی بریزید. سپس کاغذ مخصوص پخت را کف آن پهن کنید. با این کار کاغذ روغنی دیگر تکان نمی خورد.

مرحله پنجم

خمیر را به شکل دایره هایی به قطر سه سانتی متر روی کاغذ پخت بریزید. از قلم نیاندازید که بین ماکارون ها حدود دو سانتی متر فاصله باشد تا پس از پخت به هم نچسبند. پس از این که سینی را از خمیر ماکارون پر کردید، سینی را چند بار به یک سطح صاف بزنید تا هوای موجود در خمیر ماکارون ها خارج شود. سینی را کنار بگذارید تا حدود 30 دقیقه تا یک ساعت در دمای اتاق استراحت کند و سطح آن پس از این زمان خشک شده باشد.

مرحله ششم

فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی 150 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم شود. سینی را داخل فر قرار دهید تا به مدت حدود 17 دقیقه بپزد. ماکارون ها زمانی آماده هستند که کمی پف کنند و از کاغذ روغنی زیرش جدا شود. سینی را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. سپس ماکارون ها را از سینی خارج کنید و روی قفسه فلزی مخصوص قرار دهید تا کاملا خنک شوند.

مرحله هفتم

در حالی که ماکارون ها خنک می شوند کرم وانیلی میانی آن را آماده کنید. برای تهیه آن یک کاسه بزرگ بردارید و یک فنجان کره دویچه مارکن که حدود چند دقیقه بیرون از یخچال بوده را داخل آن بریزید. کره را یک دقیقه با هم زن بزنید تا یکدست شود. سه فنجان پودر قند را داخل آن الک کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. یک قاشق چای خوری عصاره وانیل اضافه کنید و هم بزنید. خامه را هم کم کم اضافه کنید تا هنگامی که مخلوط به غلظت مورد نظرتان برسد.

مرحله هشتم

ترکیب کرم وانیلی را داخل کیسه نوک گرد بریزید. سپس مقداری از آن را روی یک ماکارون بریزید و یک ماکارون دیگر را روی آن قرار دهید. به همین ترتیب ماکارون های دیگر را آماده کنید و داخل یک ظرف در دار ضد هوا قرار دهید و به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید. سپس نوش جان کنید و از طعم خوش آن لذت ببرید.

نکات مهمی که در طرز تهیه ماکارون ساده باید به آن ها توجه کنید

  • در صورت تمایل می توانید به جای کرم وانیلی از گاناش شکلاتی برای پر کردن وسط ماکارون ها استفاده کنید.
  • در صورتی که مخلوط سفیده تخم مرغ را زیاد هم بزنید، ماکارون هایتان در نهایت پف نخواهند کرد.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 شهریور 1401 بروزرسانی: 15 شهریور 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2217

به "طرز تهیه ماکارون و نکات تهیه این شیرینی فرانسوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ماکارون و نکات تهیه این شیرینی فرانسوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید