شرکت های فناوری باید در انگلیس مالیات بدهند

به گزارش مجله گیتی رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، قانون مالیات 2 درصدی بر درآمد شرکت های چند ملیتی عظیم فناوری از یکم آوریل در انگلیس اجرایی می گردد.

شرکت های فناوری باید در انگلیس مالیات بدهند

این در حالی است که علاوه بر شرکت های عظیم فناوری در آمریکا، دولت این کشور نیز نسبت به وضع چنین مالیاتی در انگلیس اعتراض دارد.

انگلیس نخستین بار در سال 2018 میلادی قانون مالیات بر سرویس های دیجیتال را معرفی کرد. پس از چند دور آنالیز دولت این کشور خاطرنشان کرد قانون مذکور آماده اجرایی شدن است.

طبق قانون جدید مالیاتی 2 درصدی بر درآمد موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی و بازارهای آنلاینی وضع می گردد که از کاربران انگلیسی به سودآوری دست می یابند. البته این قانون برای شرکت هایی اجرا می گردد که درآمدشان از فعالیت های آنلاین بیش از 500 میلیون پوند است و از مقدار بیش از 25 میلیون پوند درآمد به کاربران انگلیسی تعلق داشته باشد.

شرکت هایی مانند آمازون، اپل، فیس بوک و گوگل شامل این قانون می شوند.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا قانون مالیاتی سختگیرانه تری برای شرکت های عظیم فناوری پیشنهاد نموده از جمله مالیات 3 درصدی برای شرکت های عظیمی که در آمد آنها در سطح دنیا بیش از 750 میلیون یوریو است. اما هنوز این قانون نهایی نشده است. کشورهای اروپایی از آلمان گرفته تا اتریش و ایتالیا و کره جنوبی مشغول آنالیز قوانین مالیاتی مخصوص خود بر شرکت های فناوری هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 962

به "شرکت های فناوری باید در انگلیس مالیات بدهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های فناوری باید در انگلیس مالیات بدهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید