آتش بس ایالات متحده و فرانسه در جنگ تجاری محصولات دنیای فناوری

به گزارش مجله گیتی رو، به نظر می رسد پس از ماهها کشمکش پایان رئیس جمهورهای ایالات متحده و فرانسه؛ دونالد ترامپ و امانوئل مکرون به یک توافق دست یافته اند. توافقی که خیال فعالان حوزه فناوری را تا حد زیادی راحت می نماید.

آتش بس ایالات متحده و فرانسه در جنگ تجاری محصولات دنیای فناوری

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این مبارزه در ماه ژوئیه شروع شد ، هنگامی که فرانسه مالیات 3٪ از درآمد حاصل از شرکتهای بزرگ دیجیتالی که در داخل کشور فعالیت می نمایند را تصویب کرد ، و در درجه اول غول های سیلیکون ولی مانند آمازون ، فیس بوک و گوگل را هدف قرار داد.

آمازون ، فیس بوک و گوگل به دلیل ارائه کمترین میزان مالیات شرکت ها در اروپا به وسیله کانال فروش در بعضی مناطق مانند لوکزامبورگ مورد انتقاد قرار گرفته اند. دولت ترامپ نیز به سرعت به دولت فرانسه واکنش نشان داد و ادعا کرد که این مالیات ناعادلانه است زیرا به طور نامتناسب شرکت های آمریکایی را تحت تأثیر قرار داده و تعرفه های کالاهای فرانسوی از جمله پنیر را تهدید کرد.

اکنون ترامپ و مکرون اعلام کردند به یک آتش بس موقت در تجارت فعلی بین فرانسه و ایالات متحده دست یافته اند. رئیس جمهور فرانسه توئیت کرد و گفت او و ترامپ در خصوص پیشنهاد فرانسه برای مالیات دیجیتال بحثی عالی نموده اند. وی اضافه نمود: ما با هم در توافقی خوب همکاری خواهیم کرد تا از افزایش نرخ تعرفه جلوگیری کنیم.ترامپ فقط با کلمه عالی! به این توییت پاسخ داد.

همانطور که اشاره شد فرانسه در ژوئیه 2019 لایحه ای را تصویب نموده بود که می توانست 3٪ مالیات بر هر گونه درآمد حاصل از شرکتهای بزرگ دیجیتالی که در فرانسه فعالند وارد کند و تقریباً 500 میلیون یورو (563 میلیون دلار آمریکا) در سال به شرکت های سرشناس تحمیل می کرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 796

به "آتش بس ایالات متحده و فرانسه در جنگ تجاری محصولات دنیای فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش بس ایالات متحده و فرانسه در جنگ تجاری محصولات دنیای فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید