شباهت عجیب هوش مصنوعی و کبوترها!

به گزارش مجله گیتی رو، دیجیاتو نوشت: طبق این تحقیق، کبوتر می تواند با آزمون وخطا، عملکرد خود را از 55 درصد به 95 درصد بهبود بخشد.

شباهت عجیب هوش مصنوعی و کبوترها!

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو و دانشگاه آیووا با انجام یک تحقیق تازه متوجه شده اند که کبوترها از روش جستجوی فراگیر برای حل مسائل استفاده می نمایند؛ درست مانند هوش مصنوعی.

براساس گزارش اینسایدر، برندون ترنر، استاد روانشناسی دانشگاه ایالتی اوهایو می گوید: محققان شواهدی پیدا نموده اند که نشان می دهد مکانیسم های راهنمایی نماینده یادگیری کبوتر شبیه به همان اصولی هستند که یادگیری ماشینی مدرن و هوش مصنوعی را راهنمایی می نمایند.

شباهت مکانیسم یادگیری کبوتر و هوش مصنوعی

در این تحقیق، کبوترها باید با نوک زدن روی دکمه ها، اشکال مختلفی را دسته بندی می کردند. به گفته محققان، یک کبوتر می تواند با آزمون وخطا، عملکرد خود را از 55 درصد به 95 درصد بهبود بخشد. آزمایش های مشابهی که با استفاده از هوش مصنوعی اجرا شده است نیز نشان می دهد که این فناوری می تواند به مرور زمان میزان اشتباهات خود را کاهش دهد.

محققان در مطالعه خود که در مجله IScience منتشر شده است، شرح می دهند که کبوترها برخلاف چیزی که در خیابان ها می بینیم، فرایندهای شناختی پیشرفته ای دارند و می توانند طیف وسیعی از وظایف طبقه بندی شده را حل نمایند. بعلاوه ترنر شرح می دهد که کبوترها یادگیرندگان طبیعی و فوق العاده کارآمدی هستند که نمی توانند اطلاعات را به روش انسان ها پردازش نمایند.

به گفته ترنر، کبوترها از روش یادگیری تداعی گرا یاری می گیرند که دو چیز را به یکدیگر مرتبط می نماید؛ مثل زمانی که سگ ها درک می نمایند با نشستن روی زمین جایزه دریافت خواهند کرد. بعلاوه همان طور که ترنر شرح می دهد، یادگیری تداعی گرا برای انجام کارهایی مانند طبقه بندی بصری بیش از میزان ابتدایی است، اما ظاهراً این موضوع برای کبوترها صدق نمی نماید.

ترنر می گوید: کبوترها سعی نمی نمایند قوانین وضع نمایند. آن ها فقط از این روش آزمایش، خطا و یادگیری تداعی گرا برای انجام انواع خاصی از وظایف استفاده می نمایند که به آن ها یاری می نماید بهتر از انسان ها عمل نمایند.

انسان ها تقریباً از کبوترها به عنوان پرندگان کم هوش یاد می نمایند اما حالا این تحقیق نشان می دهد که اصول یادگیری مورد استفاده به وسیله آن ها و ماشین های هوش مصنوعی شباهت زیادی به یکدیگر دارد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 آبان 1402 بروزرسانی: 7 آبان 1402 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2381

به "شباهت عجیب هوش مصنوعی و کبوترها!" امتیاز دهید

145 کاربر به "شباهت عجیب هوش مصنوعی و کبوترها!" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شباهت عجیب هوش مصنوعی و کبوترها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید