سردترین مکان های کره زمین برای زندگی!

به گزارش مجله گیتی رو، حرارت بخاری را زیاد کنید، گرم ترین لباس هاتان را بپوشید و نگاهی به سردترین مکان هایی که حتی خواندن راجع بهشان هم لرزه بر اندام آدم می اندازد، بیاندازید!

سردترین مکان های کره زمین برای زندگی!

دوباره زمستان شده و الان برترین موقع برای کشف سردترین نقاط برای زندگی روی کره زمین است، جاهایی که مردم واقعا در آنها زندگی می نمایند! شهروندان شهرهایی مانند ورخویانسک (verkhoyansk) و یاکوتسک (Yakutsk)، که هر دو در روسیه هستند، زندگی بسیار متفاوتی از من و شما دارند، حداقل در زمستان. رانندگان این شهرها با روشن گذاشتن ماشین ها برای ساعت ها در پارکینگ، در حالی که خودشان برای خرید رفته اند، آشنا هستند و ریزه کاری های باز کردن یخ محور یخ زده چرخ ماشین با مشعل جوشکاری را بلدند.

سردترین دمایی که تا به امروز ثبت شده منفی 89.2 درجه سانتی گراد بوده که در 21 جولای 1983 در وستوک روسیه به ثبت رسیده! در حالی که هیچ کدام از شهرهایی که به شما معرفی خواهیم کرد انقدر سرد نخواهند شد، برخی از آنها در واقع به نزدیکی این عدد می رسند!

این شما و این هم سردترین نقاط روی کره زمین برای زندگی:

ورخویانسک، روسیه

بر طبق سرشماری که در سال 2002 انجام گرفت، 1434 نفر در این شهر زندگی می نمایند و راه زنده ماندن در میان طبیعت وحشی سیبری را فرا گرفته اند. در بین سال های 1860 تا اوایل قرن 20ام، این مکان تبعیدگاه مجرمین سیاسی بوده؛ البته جای تعجب هم نیست، در ژانویه دمای هوا به منفی 48.9 درجه سانتی گراد می رسد.

اویمیاکن، روسیه

این شهر بسیار سرد خانه 500 تا 800 نفر است و کلاس های مدرسه های آن در هوای منفی 46 درجه هم تشکیل می شوند! این شهر مقصدی عالی برای دنیاگرد هایی است که دوست دارند خودشان را با سرمای وحشتناک زجر بدهند!

اینترنشنال فالز، مینه سوتا

خب شاید این شهر مانند ورخویانسک یا یاکوتسک سرد نباشد اما یکی از سردترین شهرهای استان متحده است. در حدود 6703 نفر در شهر اینترنشنال فالز که در مرز بین کانادا و استان متحده است زندگی می نمایند. زمستان های این شهر سرد و طولانی هستند و دمای هوا در ژانویه به طور میانگین منفی 16 درجه سانتی گراد است.

فریزر، کلرادو

شهر فریزر کلرادو در ارتفاع 2613 متری کوه های صخره ای کلرادو قرار گرفته است و بر طبق سرشماری سال 2000، 910 نفر در آن زندگی می نمایند.

یاکوتسک، روسیه

یاکوتسک به عنوان سردترین شهر دنیا شناخته شده است. سردترین دمای دنیا در خارج از قطب جنوب در نزدیکی یوکوتسک در حوضه رودخانه یانا ثبت شده. دمای میانگین این شهر منفی 35 درجه سانتی گراد مقدار گیری شده و سردترین دما در طول سال در حدود منفی 47 درجه است.

هل، نروژ

جهنم! نام این شهر سرد جهنم است، پس خودتان می توانید حدس بزنید هوا در اینجا تا چه حد مطبوع است! میانگین دمای هوا در ژانویه سال 2016 در شهر هل منفی 4 درجه سانتی گراد بود. طی سال های اخیر دنیاگرد های زیادی برای عکاسی، به خصوص عکاسی از خودشان در ایستگاه راه آهن یخ زده شهر، به هل آمده اند.

بارو، آلاسکا

بارو شمالی ترین شهر در ایالات متحده آمریکا است و تنها 1300 مایل از قطب فاصله دارد. این شهر 4581 نفره بر روی لایه های دائمی یخ که در حدود 400 متر عمق دارند ساخته شده. خورشید در انتهای ماه نوامبر غروب می نماید و تا انتهای ژانویه پیدایش نمی گردد!

اسناگ، یوکن، کانادا

این چشم انداز معروف رودخانه سفید نام دارد حالا به سردترین نقطه در کانادا ترفیع مقام یافته! اما کاشف به عمل آمد که این تنها یک باور غلط بوده. سردترین نقطه کانادا اسناگ، یوکن است که در دره رودخانه سفید در قلمرو یوکن واقع شده است. دمای هوا در منطقه اسناگ تا منفی 62 درجه سانتی گراد هم گزارش شده که سردترین دمای گزارش شده در قاره آمریکای شمالی تا کنون است.

پایگاه وستوک

این پایگاه تحقیقاتی در قطب جنوب، جایی است که واقعا افرادی در آن زندگی می نمایند! این مکان دور افتاده و متروک در تابستان ها خانه 25 تا 30 نفر است. البته 3 نفر فرد شجاع هم هستند که در ماه های وحشتناک زمستان هم در این پایگاه زندگی می نمایند! با منفی 89 درجه سانتی گراد چه طورید؟! خب، این مکان می تواند سردتر از این هم بگردد!

منبع: فوت و فن / mnn.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2202

به "سردترین مکان های کره زمین برای زندگی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردترین مکان های کره زمین برای زندگی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید