ساحل اسکلت، دروازه ای به سوی جهنم

به گزارش مجله گیتی رو، اگر پول زیادی برای سفر دارید به ساحل اسکلت دروازه ای از جنس جهنم در نامیبیا آفریقا سفر کنید.

ساحل اسکلت، دروازه ای به سوی جهنم

آفریقا یکی از مکان های مهیج برای تجربه سافاری هایی هیجان انگیز در دل حیات وحش است. اما شاید یکی از مخوف ترین و مهیج ترین جاذبه گردشگری در این قاره، ساحل اسکلت باشد.

ساحل اسکلت، بیابانی خشک و پر از اسکلت با دسترسی بسیار سخت است. این ساحل یکی از منطقه ها بسیار خطرناک در آفریقا است که عموما به سختی می توان به آنجا دسترسی داشت. این ساحل در غرب دریای کشور نامیبیا واقع شده است و در مجاور اقیانوس اطلس واقع شده است.

این ساحل 500 کیلومتر خط ساحلی از جنس بیابان دارد. این ساحل ارتباطی با دنیا خارج ندارد، هیچ رودی برای رسیدن به آنجا وجود ندارد به همین علت سفر به آنجا بسیار سخت است و باید هفته ها رانندگی کنید. مرداب های این مکان پر است از کروکودیل های خطرناک.

بوشمان ها ساکنین بومی نامیبیا هستند که چندین قرن پیش در ساحل اسکلت مستقر بودند اما در قرن پانزدهم تصمیم به ترک آن گرفتند.

علاوه بر دسترسی سخت به این مکان، آب و هوای خشک و خاک بی ثمر، دسترسی سخت به آب و بارش کم باران از دلایل ترک این مکان به وسیله بوشمان ها بود. بوشمان ها معتقد هستند که این سرزمین زمانی که خداوند خشمگین بوده ایجاد شده است به همین علت آن را زاده خشم خدا می خوانند.

در قرن هفدهم دریانوردان پرتغالی برای شکار نهنگ با کشتی به سمت این ساحل آمدند. اما ورود آن ها به این ساحل یک فاجعه بود.

در آب ساحل صخره های بزرگ وجود دارد، پیش بینی دریای این منطقه غیرممکن است و موج ها بسیار قوی هستند و جای تعجبی ندارد که کشتی های بسیاری در این ساحل گیرافتادند و به گل نشستند.

نام اسکلت را جان هنری مارش بر این ساحل نهاد. او زمانی که یک کتاب درباره کشتی های از بین رفته انگلستان می نوشت به کشتی داوندین استار که در این ساحل مخروبه شده بود نیز اشاره نمود و این ساحل را ساحل اسکلت نامید. در حال حاضر این لاشه کشتی انگلیسی تبدیل به یک یادبود شده است.

جان هنری مارش به علت اینکه بسیاری از دریانوردان مدعی شده بودند در این ساحل اسکلت های بسیاری دیده اند، این ساحل را اسکلت نامید.

دریانوردان اسکلت های بسیاری از حیوانات و حتی انسان را در این ساحل پیدا نموده بودند که یا از گرسنگی تلف شده بودند یا به وسیله حیوانات دیگر شکار شده بودند.

این ساحل جز منزوی ترین منطقه ها دنیا است چراکه بازدید و دسترسی به آن بسیار سخت است. از قرن پانزدهم به بعد که بوشمان ها آنجا را ترک کردند هیچ انسان دیگری در آنجا زندگی ننموده است.

اما کنجکاوی گردشگران منجر شده است که تورهایی برای بازدید از این ساحل فراهم گردد. این تورهای بازدید و سافاری ها به وسیله افراد حرفه ای راهنمایی می شوند و مدت آن 4 روز و 3 شب است.

حداقل هزینه این تورها 20 میلیون تومان است. مستقیما با هواپیما گردشگران به کمپ های صحرایی منطقه برده می شوند و از آنجا با ماشین به سمت خطوط ساحلی اسکلت حرکت می نمایند.

منبع: کجارو / traveldigg.com
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2049

به "ساحل اسکلت، دروازه ای به سوی جهنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل اسکلت، دروازه ای به سوی جهنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید