زنگنه: در تهران مازوت نمی سوزانیم، در صادرات هم محدودیت نداریم

به گزارش مجله گیتی رو، بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه سیزدهمین نشست وزارتی نشست اوپک پلاس گفت: ما هیچ محدودیتی برای صادرات مازوت نداریم؛ همان طور که در تابستان هم که مازوت بیشتری داشتیم، تقریباً همه مازوت مان را صادر کردیم. اینکه در صادرات مازوت محدودیت داریم، ادعای بی پایه ای است.

زنگنه: در تهران مازوت نمی سوزانیم، در صادرات هم محدودیت نداریم

به گزارش مهر، وزیر نفت اضافه کرد: مصرف گاز مردم خیلی بالاتر از برآوردی بوده که ما داشتیم. برخی های فکر می نمایند اگر در و پنجره را باز بگذارند کرونا کاری به آن ها ندارد.

وی ادامه داد: قاطعانه اعلام می کنم که در هیچ کدام از نیروگاه های استان های البرز، تهران، قم و اصفهان مازوت مصرف نمی گردد. می گویند مازوت تهران را خفه نموده است؛ اصلاً در نیروگاه های اطراف تهران مازوت مصرف نمی گردد.

این عضو کابینه توضیح داد: مصرف مازوت اختراع ما نیست، آلودگی دارد، اما در نیروگاه های جهان حدود 4 میلیارد لیتر از آن مصرف می گردد.

عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست دیروز در مصاحبه با یکی از روزنامه های تهران، درباره علت تشدید آلودگی هوای تهران مدعی شده بود که به دلیل محدودیت های تحریمی، انبار پالایشگاه ها پر از مازوت شده به طوری که در آستانه تعطیلی بودن؛ چون نه می توانستند مازوت را مصرف نمایند و نه صادر، به ناچار نیروگاه ها به مازوت سوزاندن روی آوردند و گرفتار هوای آلوده شدیم.

منبع: فرارو
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1509

به "زنگنه: در تهران مازوت نمی سوزانیم، در صادرات هم محدودیت نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگنه: در تهران مازوت نمی سوزانیم، در صادرات هم محدودیت نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید