خبرنگاران استان تهران سردمدار گلخانه های کشور است

به گزارش مجله گیتی رو، تهران- خبرنگاران- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به توسعه واحدهای گلخانه ای در این استان گفت: استان تهران سردمدار گلخانه های کشور است.

خبرنگاران استان تهران سردمدار گلخانه های کشور است

به گزارش خبرنگاران؛ کریم ذوالفقاری روز شنبه در مراسم افتتاح همزمان طرح آموزشی تربیت نیروی کار ماهر گلخانه در 9 استان کشور با تاکید بر مهارت افزایی و ایجاد اشتغال که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، معاون ترویج و آموزش این سازمان و روسای جهاد کشاورزی 9 استان مجری این طرح برگزار گردید، گفت: استان تهران به عنوان سردم دار توسعه کشت های گلخانه ای در کشور جزو یکی از استان های انتخاب شده برای اجرای پایلوت طرح است.

وی با اشاره به رتبه نخست استان تهران در توسعه گلخانه ها در سطح کشور اضافه کرد: از بدو تاسیس گلخانه در استان تهران تا سال 93 میزان 2 هزار و 600 هکتار گلخانه ایجاد شده که در 5 سال اخیر به 4 هزار هکتار سطح گلخانه های استان افزایش یافته است و میانگین قطعات هر گلخانه دار استان به طور 1.3 هکتار است.

ذوالفقاری ادامه داد: بیش از 3 هزار و 124 نفر بهره بردار در بخش گلخانه استان تهران فعالیت دارند که در این بین گلخانه دارانی در سطح استان داریم که به تنهایی 120 هکتار گلخانه را مدیریت می نمایند و با استفاده از تکنولوژی های روز و فراوری محصولات مرغوب علی رغم تحریم و کرونا، به صادرات محصولات خود نیز مشغول هستند.

وی از فراوری سالانه بالغ بر 800 هزارتن محصولات گلخانه ای درجه یک در استان تهران اطلاع داد و اضافه کرد: بخش قابل توجهی از این فراوریات به واسطه نزدیکی به فرودگاه به سایر کشورها صادر می گردد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این جلسه با اشاره به رویکرد دولت و وزارت جهادکشاورزی برای توسعه کشت های گلخانه ای با هدف افزایش بهره وری از منابع آب و خاک کشاورزی و افزایش سطح گلخانه ها گفت: یکی از مهمترین الزامات توسعه گلخانه ها، تامین نیروی ماهر گلخانه ای است که لیست 530 نفر از گلخانه داران پس از احصای رئوس دروس با همکاری نظام مهندسی کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان و نیز اتحادیه گل و گیاه استان تهران تحت آموزش قرار می گیرند.

وی توضیح داد: از این تعداد 325 نفر گلخانه داران قدیمی شاغل در واحدهای گلخانه ای و قارچ خوراکی و 208 نفر از کسانی که در مرحله دریافت پروانه و اجرای کار هستند، شناسایی شده اند.

لازم به ذکر است استان تهران در کنار استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، یزد، جنوب کرمان، کرمان، خراسان رضوی، فارس، لرستان و مرکزی به عنوان پایلوت اجرای برنامه آموزشی تربیت نیروی کار ماهر گلخانه در 9 استان کشور با تاکید بر مهارت افزایی و ایجاد اشتغال توسط وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1418

به "خبرنگاران استان تهران سردمدار گلخانه های کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استان تهران سردمدار گلخانه های کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید