خط فراوری بردهای الکترونیکی لوازم خانگی در تبریز راه اندازی شد

به گزارش مجله گیتی رو، همزمان با افتتاح هفت پروژه در حوزه پارک های علم و فناوری کشور خط فراوری بردهای الکترونیکی لوازم خانگی در شهرک صنعتی سهند - آذران تبریز به صورت ویدئو کنفرانس از سوی رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

خط فراوری بردهای الکترونیکی لوازم خانگی در تبریز راه اندازی شد

به گزارش خبرنگاران آذربایجان شرقی ، رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از این پروژه با بیان اینکه شاخص های فناوری در دولت های یازدهم و دوازدهم بهبود یافته است، گفت: صندلی ایران در شاخص های نوآوری جهانی از رتبه 104 در سال 92 به رتبه 67 در سال 99 رسیده و تعداد پارک های علم و فناوری از 33 به 45 و تعداد مراکز رشد و نوآوری از 131 به 202 مرکز افزایش یافته است.

عبدالرضا واعظی، اضافه کرد: در این مدت میزان اشتغال ایجاد شده در واحدهای فناور مستقر در پارک ها از 19 هزار نفر به 57 هزار نفر رسیده و مجموع فروش شرکت ها از یک هزار و 708 میلیارد ریال به 140 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی دارای 12 مرکز رشد و فناوری در تبریز و شهرستان های مختلف گسترده ترین مراکز رشد را در سطح کشور به خود اختصاص داده و میزبان 325 شرکت دانش بنیان و فناور است و 110 شرکت در استان پس از طی مراحل رشد و تجاری سازی به مرحله فراوری انبوه رسیده اند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با بیان اینکه عمده این شرکت ها در زمینه مکانیک، الکترونیک و ساخت و فراوری فعالیت می نمایند، گفت: شرکت دانش بنیان صبح پارلار آسیا از جمله این شرکت ها بوده که امروز خط فراوری انبوه بردهای الکترونیکی لوازم خانگی این شرکت به بهره برداری می رسد.

واعظی، با بیان اینکه در این شرکت 580 متخصص فعالیت می نمایند، ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه 70 درصد از بردهای لوازم خانگی کشور در 250 نوع مختلف توسط این شرکت فراوری می گردد و کشور در این زمینه به خودکفایی کامل رسیده است.

وی یادآوری کرد: برای راه اندازی این خط فراوری یک هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که بخشی از آن توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، محصول دیگر این شرکت را فراوری تلویزیون گفت و گفت: این شرکت با ظرفیت 10 هزار دستگاه تلویزیون در سال فعالیت می نماید که تا خاتمه سال ظرفیت فراوری آن به 50 هزار دستگاه افزایش می یابد.

واعظی، اضافه کرد: این شرکت تمام ویژگی های یک شرکت دانش بنیان را دارا بوده و واحد تحقیق و توسعه آن با اشتغال 80 نفر فعال بوده و با ورود به حوزه شتابدهی از استارت آپ ها و شرکت های نوپا حمایت می نماید.

مدیرعامل شرکت صبح پارلار آسیا نیز در این مراسم گفت: با بهره برداری از خط فراوری این شرکت بخش عمده ای از احتیاج کشور به بردهای الکترونیکی مرتفع شده است و این شرکت در ماه های اخیر یک پروژه ملی مهم با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری و اطلاعات آغاز نموده که امیدبخش توسعه صنعت الکترونیک کشور خواهد شد.

جعفر صبحی، اضافه کرد: در زمان حاضر این شرکت بردهای لوازم خانگی را با تیراژ کم فراوری می نماید که برای افزایش تیراژ فراوری و داخلی سازی محصول احتیاج به 500 میلیارد تومان تاسیسات برای توسعه آن احتیاج دارد و تحقق آن احتیاجمند حمایت های دولت است.

همزمان با بهره برداری از این طرح 7 پروژه دیگر شامل طرح های فراوری انبوه محصولات فناوری و دانش بنیان با اعتبار 2 هزار و 400 میلیارد ریال و 440 هزار دلار با زمینه اشتغال 898 نفر در پارک های علم و فناوری خراسان شمالی و رضوی، دانشگاه صنعتی شریف، یزد و شهرک علم و تحقیقاتی اصفهان به بهره برداری رسید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1755

به "خط فراوری بردهای الکترونیکی لوازم خانگی در تبریز راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط فراوری بردهای الکترونیکی لوازم خانگی در تبریز راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید