زمان لغو ویزای گروهی ایران و روسیه اعلام شد (تور روسیه ارزان)

به گزارش مجله گیتی رو، ٰمدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی از لغو ویزای گروهی ایران و روسیه از ابتدای سال 2023 اطلاع داد.

زمان لغو ویزای گروهی ایران و روسیه اعلام شد (تور روسیه ارزان)

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، تهران به تازگی میزبان دومین نشست کمیته فنی گردشگری ایران و روسیه بود که به خواست فدراسیون روسیه تشکیل شد.

موضوع این نشست که رییس اداره همکاری های بین المللی و رابط فدراسیون گردشگری این کشور در آن حضور داشتند، اجرای موافقت نامه لغو ویزا گروهی شهروندان ایران و روسیه بود. لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی درباره توافق های این کمیته، گفت: براساس صورت جلسه این کمیته که به صورت رسمی امضا شد، توافق کردیم از اول ماه ژانویه 2023 (11 دی 1401) ویزای گروهی گردشگران ایران و روسیه برای سفر به دو کشور، لغو گردد و طرفین از تاریخ تعیین شده، متعهد به اجرای آن هستند.

او با اشاره به این که شکل اجرای این توافق، قبلا به تایید و موافقت دو کشور رسیده است، یادآور شد: براساس آنچه پیش تر امضا شده و به توافق دولت های ایران و روسیه نیز رسیده است، با اجرای این برنامه و از تاریخ اول ژانویه، شهروندان ایران و روسیه درصورتی که در قالب گروه های گردشگری از 5 تا 50 نفر بین دو کشور سفر نمایند، برای مدت 15 روز اقامت، به ویزا احتیاج نخواهند داشت.

اژدری پیش تر تاکید نموده بود: ویزا یا ویزاِ انفرادی برای شهروندان ایرانی و روسی لغو نشده و همچنان برای سفر شخصی یا بدون تور به روسیه یا ایران، ضروری است به وسیله سفارتخانه ها اقدام گردد.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی بعلاوه درباره اعتبار این توافق نامه با توجه به این که تا دسامبر 2023 معتبر است، اضافه کرد: اعتبار برنامه اجرایی لغو ویزا گروهی گردشگران ایران و روسیه، قابل تمدید به دوره های مشابه است و مسئله ای در این باره وجود ندارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2216

به "زمان لغو ویزای گروهی ایران و روسیه اعلام شد (تور روسیه ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان لغو ویزای گروهی ایران و روسیه اعلام شد (تور روسیه ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید